Voor mama's die op een ander forum zitten, misschien heb je dit al gelezen ergens Ooooo wat is ze kleiheeeeeeein... ... dat hoor ik dus constant als ik met Kaylee ergens ben... Vooral als mensen horen dat ze al 3 1/2 mnd is komt er "oooooo wat klein dan groeit ze wel goed" Als ik een goeie dag heb, hebben ze geluk, dan leg ik ff snel uit dat ze te vroeg geboren is en al hartstikke goed gegroeid is... Heb ik een slechte dag dan hebben ze pech, of dan snauw ik dat ze al veel gegroeid is, of ik draai me gewoon om en loop weg. Ik snap het sowieso niet hoor... Als je zwanger bent ben je ineens openbaar bezit... de hele wereld bemoeit zich met alles wat je doet of zegt en wil ineens aan je buik zitten (wildvreemden in de supermarkt!!! ). Of toen ik 30 weken "ooooo dat is al een enorme buik zeg voor 30 weken" En als je bevallen bent, vinden mensen dat ze maar te pas en te onpas hun hoofd in je kinderwagenbak mogen duwen, verkouden of niet, hoppa even kijken naar de kleine... Waarom??? Je kent mij niet, of niemand anders die mij kent, laat me toch gewoon met rust... Misschien dacht ik er wel anders over als Kaylee op tijd geboren was geweest hoor... Maar dan nog snap ik niet waarom je je zou gaan bemoeien met andermans baby. Heb ik nog nooit gedaan iig... En als ik nog 1 keer "oooooooooooooooooo wat klein" moet horen word ik misselijk denk ik. Ze is niet klein, ze is al meer dan verdubbeld in gewicht en ze is al 15 cm langer... ZE IS NIET KLEIN Zo Da's eruit 8)
Ik herken het helemaal. Onze tweeling was bij de geboorte 4 en 5 pond en zo'n 45 cm. En in de winkel en op straat was het steeds..Ohhhh, wat een kleintjes. En nooit eens iemand die zei; "wat een leuk een tweeling", maar altijd "wel zwaar zeker een tweeling". Om gek van te worden!!!
Dat kan ik me helemaal voorstellen!!!! Ik heb dat zelf nu tijdens de zwangerschap inderdaad wat jij ook zegt dat iedereen gewoon maar aan mijn buik zit! Ik ben niet zo'n handtastelijk persoon, en als het dan nog mijn eigen man is, ok, maar waarom moet iedereen, echt iedereen, even aan mijn buik voelen???
grrrrrrr, ik snap je helemaal!!!! ff rustig naar de supermarkt kan niet....moet je zo'n beetje een uur voor uittrekken.....(vooral bij ons in het dorp) en ga je een keer even snel alleen naar de supermarkt....(kind bij man thuis) dan krijg je vragen als; och, is Iris ziek???? want je hebt haar niet bij je............is dus ook om gek van te worden..
ken het ook allemaal iedreen altijd boven die kinderwagen of maar nakijken of er iets in de wagen ligt moet toegeven dat ik die aandacht in het begin wel leuk vond maar mensen houden er totaal geen rekening mee als ze ziek boven de kinderwagen hangen groetjes talia
PPffff en als je in de stad loopt en nynke laat van zich horen, krijg je van wildvreemden te horen "Ze heeft honger hoor"! Joh flikker op! en bemoei je met je eigen zaken. Zo ook dat is eruit
Ik heb t nooit leuk gevonden... Toen ik voor t eerst met Kaylee buiten ging nadat ze uit het ziekenhuis kwam, was ze 2200 gram en 44 cm. Nou je kan je de blikken en de vragen wel voorstellen Ik had geen zin om iedereen te vertellen dat ze 6 weken te vroeg was geboren en om de daarop volgende (soms echt onnozele) vragen te antwoorden. Of mensen die dan alle "sappige" details wilden horen... Alsof hun leven er beter op wordt als ze weten hoe het komt dat iemand die ze niet kennen te vroeg bevallen is Of toen ik haar een keer in de draagdoek meehad... Zo'n oud w*f bij de bus... DAT IS SLECHT VOOR DAT KIND HOOR "ja dat weet ik daarom doe ik t ook" (dat wil ik dan zeggen maar doe het toch maar weer niet). Dus zeg ik braaf "zelfs volgens de kinderarts is het de beste manier om haar mee te nemen omdat ze nog veel mamawarmte nodig heeft". Ik ben gewoon veel te braaf
Gewoon lekker schijt aan hebben. En opmerkingen van: ach wat is ze klein.... Ik weet zeker dat ze jullie grootste bezit is! Groet van Kiki
Vinden jullie het echt zo erg dat mensen boven de kinderwagen hangen om even te kijken wat jij op de wereld hebt gezet! Ik vind dat fantastisch als mensen mijn kleine meisje bewonderen! Hier op Aruba is dat nog twintig keer zo erg, niet alleen vrouwen doen het ook de mannen en dan ook echt heel de dag door! Ik geniet van die aandacht en mijn meissie ook! En dat aan mijn buik zitten vond ik ook geen probleem eigenlijk! Kan me wel voorstellen dat als ze elke keer zeggen wat is ze klein vervelend kan worden en dat bemoeierige ach ja, je kan je er druk om maken, of erom lachen en je weer omdraaien! Of ben ik de enige die er zo over denkt?!?
ik kreeg gister te horen jeeeeeeeeee wat een dikkerd nah jaaaa ze is niet mager nee maar dik nou nee en meis caitlin was 2680 gr en 46cm en nu na bijna 5 mnd zeggen ze jeeee wat een dikkerd dus kijk maar uit hihihi maar jehebt idd gelijk je wordt een openbaar bezit als je zwager bent of een kleine hebt maar goe gewoon stug de kinderwagen vooruit duwen en stug doorlopen en je wijfie ziet er lekker uit hoor ga zo door meiske
Nou ik vind het niet vervelend als ze kijken naar mijn kind, maar niet met hun snufferd diep in de kinderwagen. Of dat ze met de vingers of iets dergelijks in de ond zitten. Brrr, ik heb geen idee waar die vingers voor het laatst zijn geweest. Aan mijn buik zitten heb ik ook een gruwelijke hekel aan. Als iemand dat bij mij deed, draaide ik de rollen altijd om, ging ik ook over hun buik wrijven. ALs mensen het gewoon vragen (bekenden) vind ik het vaak wel prima, maar wildvreemden die zomaar aan je buik zitten.... Nee dank u.
veel mensen denken dat ze zich overal mee mogen bemoeien en dat ze alles beter weten. de opmerking met de draagzak heb ik ook vaak te horen gekregen en dat terwijl kind en gezin zegt dat dat het beste en leukste voor de kleine is ik moet wel zeggen dat ik er vaal positieve reacties over heb gekregen zo van hij ligt daar wel lekker in he en het zal hem wel goed doen zo dicht tegen mama. en dan hebben we nog vaak het gedoe met de naam"en hoe heet het" Elyesa "ha wat een knappe MEID" mmm MEID??? Het is een jongen hoor krijg er zo vaak de opmerking over dat ik er niet goed van word dan moet ik de hele uitleg doen van je spreekt de Y als een J uit en niet als IE. zo de eertse keren is dat niks maar als er dan zo de 10 persoon van die dag aankomt word het wat teveel. groetjes talia
Ja, dat vind ik ook heel smerig idd, van die vingers in de mond stoppen, dat snap ik ook niet, waarom zou je dat doen ?!?
Kan me het wel indenken hoor,.. Owen is nu 19 maanden maar weegt pas 9175 gram en is 77 cm. Maar wat maakt mij dat uit, als hij maar gezond is.. En wat mensen zeggen zal me een worst wezen. Ik vind het wel heerlijk zo'n klein ventje.
Ik herken het zelf ook. Gelukkig is mijn ventje nu 1 jaar en hij heeft alles ingehaald na zijn iets te vroege geboorte. Laatst stond ik in een winkel en daar zag ik zoiets gelijks gebeuren: Een jonge moeder stond in de winkel met haar baby in de kinderwagen. Komt er een vrouwtje langslopen en die zegt "aaa wat een lief baby'tje". Wat doet dat vrouwtje nou, ze pakt de tut van die baby en wil hem in het mondje stoppen van die baby! Ze was gewoon een wildvreemde! Dus die moeder zegt "nee hij hoeft zijn tutje niet", dit moest ze nogmaals herhalen, maar die vrouw luisterde gewoon niet! Dus die moeder liep boos weg. Begrijpelijk...
Dat meenden jullie toch niet he, dat iedereen zomaar aan je buik gaat zitten??? Oh nee daar kan ik nu al nachtmerries van krijgen. ben bang dat ik dan een mep ga uitdelen. Wildvreemden die zomaar aan je zitten, nee dank je. En publiek bezit worden lijkt me ook niet geweldig zeg! Zelf vind ik babytjes kijken wel leuk maar van een afstandje. Als ik dan niets zie, tja pech, maar ik ga zeker niet bij een vreemde zomaar over haar kinderwagen hangen. laten alle mensen nou eens op de mooie dingen letten!