asperine?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ally, 24 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ally

    Ally Fanatiek lid

    22 nov 2005
    1.008
    0
    0
    ik wil graag weten over vrouwen die asperine hebben geslikt (50mg)
    om een mk te voorkomen.
    Ik wist niet bij welke onderwerp ik dit moest plaatsen .
    Ik plaats dit bij de LOUNGE,want hier kijkt iedereen.
    Ik heb 31 maart mijn 4 de mk gehad ,mijn gyn adviseerde mij om bij de volgende zwangerschap asperine te slikken ???????
    zijn er vrouwen die dat hebben gedaan en met positief resultaat ????

    Ally
     
  2. sim

    sim Niet meer actief

    heb ik nog nooit van gehoord, wel eens dat het bloedverdunnend zou zijn..
     
  3. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik heb het ook gehoord, dat paracetamol de kans op een miskraam verkleint.
    Weet er verder ook niet het fijne van.

    ben benieuwd of iemand er meer van weet
     
  4. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Ik meende juist dat aspirines de kans op een miskraam verhogen in de eerste weken van een zwangerschap. Paracetomal overigens niet.
    Nou weet ik het ook niet meer. :(
     
  5. sim

    sim Niet meer actief

    ja, daar zit ook weer verschil in, nou als ik zeker zou weten dat dat een miskraam zou verkleinen....
     
  6. Niet meer actief

    nee sorry ik heb hier nog nooit over gehoord dus kan je er verdre ook niet mee helpen sorry
     
  7. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Ik heb er wel over gehoord, maar een gevalletje van de klok horen luiden en niet weten waar de klepel hangt.

    Sorry. Misschien moet je eens een beetje googlen voor wat meer informatie?
     
  8. Niet meer actief

    Geen grotere kans op baby door aspirine
    Een tweejarig onderzoek in het Catharina ziekenhuis in Eindhoven wijst uit dat het slikken van aspirine de kans op een zwangerschap na een reageerbuisbevruchting niet vergroot.

    De gynaecoloog Dick Schoot en gynaecoloog in opleiding Ivo van Dooren presenteren deze resultaten tijdens de jaarvergadering van de American Society of Reproductive Medicine.

    Een eerder onderzoek van een groep Argentijnse gynaecologen leek uit te wijzen dat patiënten die een In Vitro Fertilisatie (IVF)-behandeling ondergaan, eerder zwanger worden als ze aspirine slikken. Dit onderzoek deed veel stof opwaaien, zowel onder gynaecologen als IVF-patiënten.

    Veel IVF-patiënten gingen onder het mom ‘baat het niet dan schaadt het niet’ op eigen houtje aspirine slikken, in de hoop zo eerder zwanger te raken. Aspirine (acetylsalicyl) wordt momenteel voorgeschreven bij kwalen als hart- en vaatziekten, hersenaandoeningen, een herhaalde miskraam en zwangerschapsvergiftiging. Mede om deze reden is de invloed van aspirine tijdens een IVF-behandeling onderzocht.

    Positief effect blijft uit
    Het onderzoek van het Catharina-ziekenhuis wijst helaas anders uit dan het Argentijnse onderzoek. Schoot en Van Dooren vroegen ongeveer 200 patiënten aspirine, dan wel een placebo (fopmiddel) te slikken, om de invloed ervan op de zwangerschap te onderzoeken. Zowel de arts als de patiënt wisten op dat moment niet welke stof de patiënt door de ziekenhuisapotheek voorgeschreven kreeg. Na analyse van de resultaten, bleken de vermeende positieve resultaten uit te blijven. Het slikken van aspirine heeft geen positief effect op de zwangerschapskans bij IVF-patiënten.

    Ondanks het teleurstellende resultaat, is dit onderzoek van grote waarde voor de gynaecologische wetenschap. Hiermee behoort de discussie in de spreekkamer over het vermeende positieve resultaat van aspirine op de zwangerschap tot het verleden. Ook neemt het aantal patiënten dat zelfmedicatie toepast tijdens de IVF-behandeling waarschijnlijk af.


    Dit vond ik op internet.
    Maar dat zegt niets over het voorkomen van miskramen.
     
  9. Niet meer actief

    Sommige pijnstillers verhogen kans op miskraam


    Zwangere vrouwen die een niet-steroidale ontstekingsremmer (NSAID) of aspirine gebruiken, lopen een hogere kans op een miskraam. Paracetamol blijkt daarentegen volkomen veilig te zijn. Dit blijkt uit een Amerikaanse studie bij 1055 zwangere vrouwen.
    Het gebruik van een NSAID tijdens de zwangerschap verhoogt het risico op een miskraam met 80%. Vooral het gebruik van dergelijke geneesmiddelen in de eerste weken van de zwangerschap brengt een sterk verhoogd risico mee. Ook wanneer de geneesmiddelen langer dan een week werden gebruikt, is er sprake van een sterk verhoogd risico. De onderzoekers keken niet naar de gebruikte dosis.
    De onderzoekers raden daarom het gebruik van NSAID's af bij vrouwen die zwanger willen worden.
    Wat aspirine betreft, past wel een kanttekening. Enerzijds geven de onderzoekers toe dat het aantal onderzochte patiënten die aspirine hadden genomen te klein was om definitieve uitspraken te kunnen doen. Anderzijds hebben andere onderzoeken uitgewezen dat laag gedoseerde aspirine kan helpen om pre-eclampsie en vroeggeboorte te voorkomen bij risico-patiënten

    En dit vond ik....
     
  10. Ally

    Ally Fanatiek lid

    22 nov 2005
    1.008
    0
    0
    bedankt allemaal voor jullie reactie vooral Nies,misschien dat er nog iemand reageert die wel asperine heeft gebruikt.

    Hoop doet leven !!!!!!!!

    Ally
     
  11. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Paracetamol is iets anders dan aspirine.
     
  12. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland

    Ja dat dat iets anders is weet ik als geen ander( bij wijze van spreken).
    Maar wat ik er mee wil zeggen is dat ik het ook heb gehoord alleen dan met paracetamol, en niet met asperine.

    ik weet dat dat heel wat anders is, want bij een menstruatie mag je geen pijnstillers slikken met asperine erin, maar wel paracetamol.
    ( een voorbeeldje)
     
  13. Harley

    Harley Fanatiek lid

    16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Hoi ik heb van de gyn na mijn 3e mk aspirine voorgeschreven gekregen.
    De reden is dat er soms problemen kunnen zijn met de doorbloeding. Als een vruchtje zich innestelt dan kunnen er bij een afwijking in de bloedstolling stolseltjes ontstaan die de ontwikkelende placenta kunnen afsluiten waardoor het vruchtje afsterft. De aspirine heeft een bloedverdunnende werking en zou dus kunnen voorkomen dat zo'n stolseltje zich vormt.
    Ik heb ook bloedonderzoek laten doen naar de bloedstolling maardat krijg ik pas in juni terug. Tot die tijd moet ik de aspirine blijven slikken.
    Helaas heeft het mij tot nu toe niet geholpen aangezien vandaag mijn 4e mk is begonnen. Helaas kan het ook een aanlegfout zijn waardoor het is misgegaan dus ik blijf ze maar slikken tot ik de uitslg terug heb.
    Als er inderdaad problemen zijn met mijn bloedstolling moet ik antistollingsmiddelen gaan nemen.
    Ik heb tabletjes van 80mg die ik moet oplossen in water (1 per dag)

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
     
  14. Niet meer actief

    Ook ik slik aspirine.
    Mijn gyn zei: baadt het niet dan schaadt het niet.
    Je mag alleen de 80 mg niet overschrijden.

    Ik neem dus 2x 40 mg opgelost in water.

    Zijn er al verdere onderzoeken gedaan bij jou?
     
  15. Ally

    Ally Fanatiek lid

    22 nov 2005
    1.008
    0
    0
    hallo,

    Harley,ik leef met je mee,veel sterkte.

    janne,na de 3 mk in 2005 ,een chromensomenonderzoek bij ons beiden ,alles was goed en nu na de 4 mk wil de gyn de asperine proberen?????????
    Ik zat eerst bij een andere ziekenhuis ,de dossier moet naar de huidige gyn maar dat was 12 april nog niet gebeurt ,ik moet 8 mei weer en dan hoor ik hoe ik verder moet .
    heb ook de eerste ongi na curretage ,het is heel weinig ,gebruik alleen inlegkruisjes sinds zondag.
    Ik wil na mei weer beginnen met zwanger worden ,maar ik heb nu heel erg de BABY kriebels.
    ik hoop dat ik het volhou om nog een maandje te wachten.

    Ally
     
  16. Niet meer actief

    Dus jullie zijn beiden gezond qua chromosoompjes dan. Zijn er buisjes bloed genomen voor stolling en hormoonpeil?
     
  17. Ally

    Ally Fanatiek lid

    22 nov 2005
    1.008
    0
    0
    dat weet ik dus niet ,nu is afwachten op die dossier van de andere ziekenhuis.
    want voor de chromenonderzoek hadden ze ook buisjes met bloed afgenomen .
    wat hebben jullie allemaal gehad ????????

    Ally
     
  18. Niet meer actief

    Voor het chromosomenonderzoek hebben ze maar 1 buisje nodig. Als ze er meerdere hebben gedaan, dan zal er ook wel meer onderzoek gedaan zijn. Is toch raar dat ze dat niet meedelen.

    Wij hebben "nog maar" 2 officiele mk gehad, dus wij hebben alleen nog maar het chromosomenverhaal gehad. Begin juni krijgen we daar de uitslag van.
    Heb daar nu al de zenuwen van. Maar goed geduld, zoals met alles.
     
  19. Niet meer actief

    Weet iemand misschien hoe het met je temperatuur zit als je aspirine slikt?

    Ik slik aspirine na mijn eisprong. Maar is je temperatuur dan lager dan normaal na je eisprong of juist hoger?

    Wie weet hier een antwoord op?
     
  20. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nog nooit van gehoord, maar ik hoop voor je dat het helpt
     

Deel Deze Pagina