Ik moet het écht even kwijt

Discussie in 'Miskraam' gestart door Meagan, 10 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meagan

Meagan Bekend lid

10 jan 2009
    729
    0
    0
    Alkmaar
    Voor iedereen allereerst heel veel sterkte toegewenst. Het is niet zo maar iets.
    Ik zal mijn verhaal doen.

Ik ben een mama van 3 kinderen en er was niet écht een wens al bleef het altijd wel "knagen".
    Ik was netjes aan de pil tot ik mij wat "raar" voelde.
    Direct met de pil gestopt en de zwangerschapsverschijnselen werden steeds
    heftiger. Ik spuugde alles uit wat ik at, was vreselijk moe en mijn borsten mocht niemand naar wijzen. Ondertussen leefden mijn gezin en ik op een prachtige roze wolk en waren we dolgelukkig met ons "kadootje".
    Op 28 December namen de verschijnselen plots af en op 29 December verloor ik de aanmaak van de placenta en een vruchtzakje en op 30 December nog een vruchtzakje. We zijn er kapot van.

Mijn man en ik lieten elkaar niet los en al snel kwamen we toch weer uit op vrijpartijen. Ik vloeide niet en dus lijkt alles goed te zijn gegaan.

Nu weet ik dat ik direct na mijn menstruatie normaal gesproken mijn eisprong heb en dus is het niet onwaarschijnlijk dat ik direct na de miskraam ook weer een eisprong heb gehad. Nu ben ik vanmorgen flink over mijn nek gegaan na een slok koffie en ben ik weer hartstikke moe.

Zou het écht al kunnen nu weer? Het is nog maar zo kort geleden. Ik weet wel dat ik altijd misselijk ben tijdens innestelingen (al 7 keer zwanger geweest inmiddels) maar het is allemaal zo dubbel. Gisteren heb ik trouwens getest om te kijken of het hcg al uit mijn lichaam is en dat is dus zo, een eventuele volgende test zal dus niet beinvloed zijn.

Hebben anderen dit wel eens mee gemaakt?

2. Meagan

Meagan Bekend lid

10 jan 2009
    729
    0
    0
    Alkmaar
    Toevallig heb ik mijn temperatuur bijgehouden omdat ik zeker wilde zijn dat ik geen verhoging had. Nu ben ik die temperatuur eens gaan invullen bij fertility friend en het is dus wel degelijk mogelijk :confused: Mocht het zo zijn dan is het misschien een geruststelling voor anderen? Ik weet het niet hoor, het is zo dubbel allemaal en ik ben hartstikke bang :(

3. DeboravB

DeboravB Actief lid

12 sep 2008
    131
    0
    0
    Huisvrouw
    Wildervank (Groningen)
    Hoi Meagan,

Heel veel sterkte.
    En een antwoord op je vraag: ja, het kan dat je weer zwanger ben.

Dikke knuf,
    Debora

4. Meagan

Meagan Bekend lid

10 jan 2009
    729
    0
    0
    Alkmaar
    Hai Debora.

Jeetje zeg, ik zie je onderschrift en krijg er kippenvel van. Ik heb gelukkig ontzettend veel geluk gehad maar inmiddels toch meer kindjes verloren dan op de wereld gezet. Het blijft moeilijk. Dit is mij nog nooit overkomen maar ik heb wel een zwaar vermoeden dat het nu al weer raak kan zijn. Nu komt de tijd van onzekerheid.

Bedankt voor je lieve reaktie!

5. DeboravB

DeboravB Actief lid

12 sep 2008
    131
    0
    0
    Huisvrouw
    Wildervank (Groningen)
    Hoi Meagan,

Ja, het zit me niet echt mee.
    Ik hoop dit jaar meer geluk te hebben.
    Donderdag (15 januari) moet ik voor controle naar het ziekenhuis, ik hoop dat ze goed nieuws hebben en dat ik nu zwanger mag blijven.

Ik wil al 4 jaar kinderen, mijn vriend al 7 jaar (omdat zijn ex vrouw geen kinderen van hem wilde)

Knuf,
    Debora

6. Meagan

Meagan Bekend lid

10 jan 2009
    729
    0
    0
    Alkmaar
    Wat afschuwelijk. Heb je enig idee wat de oorzaak kan zijn? Bij mij schijnen het meerling zwangerschappen te zijn geweest. Twee weken geleden was dat wel heel erg duidelijk. Ik twijfel over een eerdere maar toen wist ik niet dat ik zwanger was, dat scheelt dan wel enorm hoor. Zodra je weet dat je zwanger bent heb je gelijk zo'n emotionele band. Ik weet dat ik dolgelukkig moet zijn met mijn kinderen maar er mist nog iets... Ik hoop niet dat je me egoistisch vindt.

Ik ga even plat, ben doodmoe en dat is eigenlijk wel een goed teken ;) Ik wens jou ontzettend veel sterkte en zal voor je duimen dat het goed mag gaan.

Liefs,
    Meagan.

7. DeboravB

DeboravB Actief lid

12 sep 2008
    131
    0
    0
    Huisvrouw
    Wildervank (Groningen)
    Dank je Meagan,

Nee hoor je bent niet egoistisch.
    Ik weet niet waarom het bij mij niet wil lukken.
    Met onderzoeken is er ook niets uit gekomen, alles was goed met mijn lichaam.
    Rust maar lekker uit, doe ik ook.

Knuf,
    Debora

8. Trees

Trees Niet meer actief

Meagan het kan zeker. Ik was na mijn 2e miskraam direct weer zwanger met een cyclus van 28 dagen. Helaas was dat ook geen succes. Voor jou weer erg spannend zeg! En ja ik ken het gevoel het is echt supereng om weer zwanger te mogen zijn. Is het al een idee om er een test tegen aan te gooien?
    Sowieso ook nog sterkte met het verlies van je vorige zwangerschap.

9. Passoatje

Passoatje Actief lid

20 aug 2006
    318
    0
    0
    Sint-Truiden
    ik had ook een miskraam gehad , en een curretage , en ze zeide me dat je menstruatie dan 7 weken kon uitblijven...Na 7 weken nog steeds geen menstruatie te bekennen en toen liet ik een bloedtest doen en wat bleek? ik was alweer 6 weken zwanger! :) dus de week erop was ik al terug zwanger! je ziet wel het kan allemaal heel snel gaan!
    groetjes passoatje

10. Meagan

Meagan Bekend lid

10 jan 2009
    729
    0
    0
    Alkmaar
    Ongelovelijk toch? Een test is nog niet mogelijk hoor, aangezien ik vanmorgen de koffie er weer uitgooide vermoed ik dat vandaag de innesteling zou kunnen zijn? Zo veel zwangerschappen achter de rug en nog altijd vragen ;) Ik heb hier wel wat hele gevoelige testjes liggen om te checken wanneer dat HCG uit mijn lichaam was die kan ik over een paar dagen wel eens proberen.

Ik ben ook bang dat het nu direct weer mis zal gaan, ik had toch beter naar mijn gyn kunnen gaan i.v.m eventueel achtergebleven weefsel :( Achteraf gepraat, heb ik nu niets aan. Het is afwachten.

Hoe gaat het nu Trees? heb je veel last gehad van je miskramen? Ik deze keer meer dan de vorige keren en een vreselijk dikke buik, net als na een bevalling.. alleen de zwitsal geur ontbrak.

Debora, niet opgeven dan! Is je man ook getest?

Passoatje, wow.. het kan dus écht. Ik ben heel benieuwd. Het zou wel een mooie manier zijn om met mijn nu slappe buik om te kunnen gaan ;)

11. Trees

Trees Niet meer actief

Even ter geruststelling maar als er weefsel achter gebleven zou zijn, krijg je ook geen eisprong en kan je ook niet zwanger raken. Mijn gyn zegt altijd dat je pas weer een cyclus krijgt als je helemaal schoon en hcg vrij bent. Ik heb ook niet altijd een echo gekregen. Had er ook niet altijd behoefte aan. Voel zelf wel of het goed gegaan is of niet.

En de dikke buik herken ik helaas :(. Ik ben het afgelopen jaar zo vaak zwanger geweest dat ik eruit zie alsof ik al echt een kind heb gebaard. Ben behoorlijk wat kilo's aangekomen en ben gelukkig later weer wat kwijtgeraakt, maar het is confronterend. De ene keer heb ik trouwens meer last van de miskramen gehad, dan de andere keer. Soms ging het echt supersnel en heftig en de andere keer duurden het echt dagen. Als ik eraan denk brrrr...hopelijk gaat het de volgende keer goed!

12. DeboravB

DeboravB Actief lid

12 sep 2008
    131
    0
    0
    Huisvrouw
    Wildervank (Groningen)
    Hey Meagan,

Mijn vriend is getest, en bij hem is ook alles goed.
    We horen wel wat ze in het ziekenhuis te vertellen hebben.

Knuf,
    Debora

13. Meagan

Meagan Bekend lid

10 jan 2009
    729
    0
    0
    Alkmaar
    Dank je wel Trees, dat is inderdaad een geruststelling!
    Het vreemde is dat ik na mijn bevallingen altijd binnen 3 weken weer een platte buik had en nu word ik elke dag dikker, zo raar.

Ik wens je echt een hele dikke positieve test en een prachtige zwangerschap. En voor Debora hetzelfde, het lijkt me echt vreselijk om in zo'n situatie te zitten en ik besef me steeds meer hoeveel geluk ik heb.

14. Sanz

Sanz Lid

12 jan 2009
    11
    0
    0
    Hi Meagan,

Ik herken wat jij bedoeld. Ik heb op 30 december een miskraam gehad (mijn eerste zwangerschap) en herken nu ook dingen die ik had tijdens de eerste zwangerschap.. Ik hoop dat het raak is, maar ik ga er niet vanuit.. Anders is de teleurstelling weer zo diep..

15. Meagan

Meagan Bekend lid

10 jan 2009
    729
    0
    0
    Alkmaar
    Hi Sanz, eng gevoel he? Eerst nemen alle verschijnselen af en zijn ze helemaal weg en dan opeens begint het weer van voor af aan. We zitten dus helemaal exact in hetzelfde schuitje. Heb jij toevallig je tempertuur bijgehouden? Ik deed dat vanwege de angst voor verhoging.

Dan heb je, net als ik, ook een belabberde oud & nieuw gehad... volgend jaar doen we het over en dan goed ;) Blijf toch geloven in je gevoel hoor. Wanneer ga jij testen? Heb je al een negatieve test gehad sinds je MK?

16. Trees

Trees Niet meer actief

Jouw wens voor mij is uitgekomen (zie album) en ik wens jou nu hetzelfde toe!

17. Meagan

Meagan Bekend lid

10 jan 2009
    729
    0
    0
    Alkmaar
    Oooh wat prachtig! Ik wil ook kunnen testen.
    Gefeliciteerd! Ik zal je eigen topic even opzoeken :D

Deel Deze Pagina