HCG en positieve testen na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door idioootje, 2 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. idioootje

idioootje Lid

29 dec 2008
    34
    0
    0
    Assistent Accountant
    Achterhoek
    Hopenlijk lezen wat ervaringsdeskundigen mijn vraag:

Toen ik 2 dagen overtijd was heb ik een positieve test gehad. Wauw, zwanger, dat was geweldig. Toen ik precies een week overtijd was begon ik ontzettend te vloeien en ook veel stolsels te verliezen. Al met al heeft dit vloeien tot afgelopen maandag aangehouden (dat waren 6 dagen).
    De huisarts zei dat, omdat ik nog maar zo kort zwanger was, het HCG heel erg snel uit het lichaam zou moeten zijn. Toch heb ik vandaag weer een positieve test gehad.
    Ik kan hier niet zo goed mee omgaan, mijn lichaam houdt me met deze testen voor de gek. Ik kan nu ook voor mijn gevoel niet verder.
    Die paar dagen dat we het gevoel hadden zwanger te zijn, was geweldig, dus als het nu werkelijk een miskraam is geweest, dan willen we heel graag verder.

Mijn vraag is dus nu: ik heb na een week overtijd volgens mij zoveel bloed en stolsels ed verloren, dat ik voor mijn gevoel alles kwijt ben. Toch heb ik nu, ruim een week na dit nog steeds een positieve test.
    Hoelang duurde het bij jullie, terwijl jullie nog maar zo kort zwanger geweest waren?

Het ergste is: mijn man heeft aan beide kanten van zijn familie 10 ooms en tantes, dus een megafamilie. Mijn schoonmoeder zat dus net hier om te vertellen hoeveel van hun familie er nu weer zwanger zijn en kinderen kregen. Bah, ik kan en wil haar nog niets vertellen, ze klept het zo overal rond, maar hierdoor krijg ik niet veel betere zin.

In ieder geval alvast bedankt voor jullie reactie!

2. Niet meer actief

wat erg voor je,weet hoe het voelt helaas!
    het verschilt per persoon/zwangerschap hoe lang het hcg nog in je lichaam blijft,kan soms nog wel weken duren voor het helemaal verdwenen is.ik heb toen ik wist dat ik een miskraam had gehad daarna ook niet meer getest!daar word je alleen maar onzekerder van!
    veel sterkte!

3. idioootje

idioootje Lid

29 dec 2008
    34
    0
    0
    Assistent Accountant
    Achterhoek
    Maar weet je wat het is, ik weet niet eens of het een miskraam is geweest. Ik neem dat maar aan omdat ik dat wel een beetje opmaak uit alle verhalen hier.
    Dat is nog het moeilijkste, ik kan nu eigenlijk nog niets, een verloskundige kan me op dit moment ook niet helpen en de huisarts adviseerde een menstruatie af te wachten. Mocht die uitblijven, dan ging hij wel weer eens verder kijken.
    Dus wat hem betreft moet ik zeker nog zo'n 3 weken wachten. Nouja, misschien moet ik ook maar gewoon geduld hebben, ook al is het moeilijk.

Bedankt voor je reactie trouwens!

4. Supernanny

Supernanny Actief lid

10 jun 2008
    202
    0
    0
    Heel veel sterkte idioootje!
    Ik heb 2 miskramen gekregen. De eeste met 8w4d dagen, na 2,5 week had ik een negatieve test.
    De tweede miskraam kreeg ik na 5w5d en had na 3 weken nog steeds een positieve test, terwijl ik maar zo kort zwanger was. Toen heb ik de verloskundige gebeld, want had ook bloedverlies. Ik dacht ongesteld geworden te zijn en had een positieve test, maar ik had zoiets van ongesteld en HCG dat kan niet. Ik het uitgelegd en kon meteen langs komen voor een echo. Er was niets te zien, dus zij snapte het niet. Zij heeft het ziekenhuis gebeld en kon later die dag mijn bloed laten prikken. HCG was toen, 3 weken na de miskraam, nog zo hoog dat er gedacht werd dat ik al weer zwanger was, maar dat kon niet. Daarna moest ik iedere zoveel dagen bloedprikken en nu om de 2 weken, aanstaande maandag moet ik weer.
    Nu is het bijna 10 weken verder en het HCG is nog steeds niet uit mijn lichaam. Ik moet 12 januari weer naar de gynaecoloog en dan wordt er een menstruatie opgewekt en dan kan ik dit eindelijk gaan afsluiten. Daar kijk ik heel erg naar uit.

5. Niet meer actief

kan je er niet op aan dringen bij de huisarts om bloed te laten prikken om de hcg waarde te bepalen en dan nog een tweede keer bloed prikken ,dan kunnen ze duidelijk een verschil zien!
    bij deze zwangerschap dachten ze bij mij ook een miskraam,moest bloed laten prikken 2x en er was een duidelijke stijging van hcg!dus dat was oke!maar als ie dan gezakt is weet je eigenlijk waar je aan toe bent!
    dan ben jij tenminste van die onzekerheid af!ik zou me niet zo makkelijk laten afschepen ,je wilt toch weten wat er in je lichaam gebeurt!
    ik zou zeggen bellen...

6. idioootje

idioootje Lid

29 dec 2008
    34
    0
    0
    Assistent Accountant
    Achterhoek
    @ supernanny: Pff, het kan dus nog veel heftiger; eigenlijk klaag ik nog over niks!

Ik ben wel benieuwd hoe het nu bij jou verder gaat lopen. Ook voor jou heel erg veel sterkte!

@mell30: Als het over een week nog positief is, dan ga ik zeker weer even richting de huisarts. Bedankt!

7. Niet meer actief

sterkte!ik hoor graag hoe het gegaan is!

8. Trees

Trees Niet meer actief

En een echo? Vanaf 6,5 week is een echo mogelijk en als ik jouw verhaal zo lees zit je daar bijna aan. De onzekerheid moet killing zijn dus ik zou even bellen. Hcg kan trouwens best lang in je lif blijven zitten, maar dat maakt de onzekerheid er niet minder om! Succes

9. idioootje

idioootje Lid

29 dec 2008
    34
    0
    0
    Assistent Accountant
    Achterhoek
    Trees, jij hebt ook al het eea meegemaakt he! Wat goed dat je er nog wat vertrouwen in houdt!

Ik heb net ook een aantal zwangerschapstesten bijbesteld via internet; dus dan kan ik het ook nog even in de gaten houden.
    Zolang ik aan het werk ben, dan heb ik wel voldoende afleiding, maar met deze dagen ben ik zoveel thuis, dan heb je wel tijd om na te denken.
    Ik zal dus sowieso blij zijn als het weer maandag is en ik, voor de afleiding, weer aan de slag kan.

Ik hou jullie op de hoogte!

10. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    ik heb eenzelfde situatie

22 december op maandag posi test
    op vrijdag 26 dec vloeien tot en met zondag.. geen stolsels wel veel bloed daarna nog dagen na gedruppeld tot woensdag/donderdag

ik had op 29 december al negatieve test en gister kreeg ik weer ineens enorme zere borsten, en stond ik misselijk op.. vanmrogen weer..

vk gebeld en test gedaan.. test positief/ niet knallend, maar duidelijk zichtbaar... volgens vk ben ik nog zwanger.. bij miskraam (4 wk en 4 dgn) moet het hcg al lang uit mijn lijf zijn.. vorige maand bij 5,3 wk was het ook binnen een week uit mijn lijf..toen waren ook meteen alle kwalen weg...nu dus niet..

ik snap het gewoon niet meer..
    ik krijg nu 13 januari een echo.. ik ga uit van niks.. is er niks te zien ben ik rete teleurgesteld, zie ik een kloppend hartje dan ben ik het gelukkigste mens op aarde.. tis het een of het ander.. kan me zelf wel gaan zeggen dat ik me op het negatieve moet innstellen, maar hoop heb ik toch wel en kan ik ook niet uitschakelen al zou ik dat het liefste willen..

een mens wordt hier wel gek van hoor...

durf nu niet meer te testen doe ik volgende week nog wel een keer...

laat je weten hoe of wat het bij jou afloopt?

11. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Ik had maandag 22 december nog een positieve test. Ik was toen 6 weken zwanger. Woensdag 24 december begon ik te vloeien en heb daarom afgelopen dinsdag een echo gehad. Vruchtzakje en embryo waren zichtbaar maar geen hartactie.
    Die zaterdag daarvoor, dus 5 dagen na mijn positieve test was hij al negatief. Echt bizar snel.
    Toch ging ik twijfelen, omdat de gynaecoloog hoopte op een verkeerde berekening. Daarom heb ik 31 december nog een test gedaan van een ander merk en deze was toch echt negatief.
    Laat het nu dan maar komen, want vloei af en toe een beetje.

12. idioootje

idioootje Lid

29 dec 2008
    34
    0
    0
    Assistent Accountant
    Achterhoek
    Bruisje, ik ben ook heel erg benieuwd hoe het bij jou gaat lopen. 13 januari is nog wel een eind weg....

Ik ga jullie zeker op de hoogte houden; ik vind het zelf ook altijd fijn als iemand even laat weten hoe het haar verlopen is.

13. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    @idiootje.. ik zal het hier wel neerzetten...en mocht ik het niet kunenn vinden dat zet ik het wel in nod januari en december...

14. Sofia

Sofia Lid

17 okt 2008
    67
    0
    0
    Ik had vanaf 26 november 3 positieve testen en 6 december (6w4d) stond ik op met buikpijn die steeds heviger werd. Even later begon ik te vloeien, behoorlijk hevig, maar alleen bloed. Een paar uur later was de buikpijn over. De dag daarna nergens last van, geen bloed, geen buikpijn. De dag daarna begon ik weer te vloeien, dit keer ook met stolsels. Dit heeft 20 dagen aangehouden. Sommige dagen bijna niks, andere heel veel, maar heb geen buikpijn meer gehad. Sinds ruim een week vloei ik dus niet meer. Maar sinds een paar dagen heb ik echt heel veel wit/gele creme-achtige (beetje plakkerige) afscheiding (sorry). Gisteren dacht ik goh ik zal toch eens een test doen, en die was hartstikke positief. Hij knalde er echt vanaf. Ik zit nu al 4 weken na m´n miskraam en ik was ook nog maar kort zwanger. M´n temperatuur is na 6 december ook gezakt, dus daarom weet ik zeker dat het een miskraam is geweest. Woensdag ga ik naar de gynacoloog voor een echo.

15. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ik heb ongeveer een week gevloeid en 1,5 week na dag 1 van het vloeien was de test negatief.

16. Supernanny

Supernanny Actief lid

10 jun 2008
    202
    0
    0
    Dank je wel.
    Ik moet 12 januari naar de gynaecoloog en krijg dan provera om een menstruatie op te wekken en mag dan ook gaan beginnen met clomid.
    Eind maart krijgen wij de uitslag van het chromosomenonderzoek wat wij hebben laten doen in november.
    Ik laat het je weten als ik meer weet.

Nogmaals sterkte voor jou!

17. patty4life

patty4life Actief lid

25 dec 2008
    145
    0
    0
    Hier vandaag negatieve test na curretage op 24 dec. Bij de vorige miskraam welke wel zelf op gang kwam had ik ook zeer snel negatieve test.

Maar het bleek bij mij bij beide zwangerschappen al rond 5- 5,5 week mis te zijn gegaan, misschien verklaart dit waarom de testen zo snel weer negatief zijn.

Ook vandaag weer ovulatietest gedaan maar die was nog negatief!

18. Supernanny

Supernanny Actief lid

10 jun 2008
    202
    0
    0
    Idioootje, hoe gaat het met je?

Ik heb gisteren bloed laten prikken voor de hoogte van het hcg. Het was 1,2, ben zo blij dat het eindelijk goed is, na 10 weken.

19. idioootje

idioootje Lid

29 dec 2008
    34
    0
    0
    Assistent Accountant
    Achterhoek
    Ik heb toevallig net weer een test gedaan en die gaf (nog steeds?) positief. En de streep werd ook niet echt dunner ofzo. Bah zeg!

De dokter zei vorige week dinsdag dat ik nog maar even geduld moest hebben, dat het HCG wel zou verdwijnen, maar dat ie niet kon zeggen hoe lang dit zou duren. Wel dat het waarschijnlijk niet lang zou duren, omdat ik nog maar 5 weken zwanger was. Dan is toch een positieve test na 2 weken toch wel erg lang, of niet?

Ik vind het zo drammerig overkomen als ik nu weer de dokter zou bellen met dezelfde vraag. En ik denk ook dat een verloskundige met hetzelfde zou komen. Misschien moet ik toch nog maar een week of 2 geduld hebben. Ik zou zo graag blij willen zijn, of verder willen gaan, maar nu kan ik eigenlijk beide niet.

Ik voel me wel helemaal niet anders dan voorheen; maarja, mijn moeder had ook nooit ergens last van tijdens haar zwangerschappen.

Ik ben gelukkig wel heel erg druk op mijn werk, dus ik heb wel afleiding genoeg.

Supernanny, fijn dat je hcg nu in ieder geval goed is. Wel jammer dat dit nog niet verkrijgbaar in een soort van doe-het-zelf-test.
    Je moet nu evengoed wel naar de gynaecoloog om je menstruatie op te wekken? Of kan het nu toch nog spontaan komen?

20. Supernanny

Supernanny Actief lid

10 jun 2008
    202
    0
    0
    Wat balen zeg dat die test nog steeds positief is. Weet precies hoe je baalt. Je wilt verder maar dat kan nu niet. Je wilt het afsluiten, maar dat kan niet.
    Je kan altijd de huisarts nogmaals bellen of de verloskundige, zij zijn daarvoor. Ik heb lang getwijfeld om te bellen, maar heb het toch maar gedaan. Voelde mij dan zo'n zeur, maar ze hadden zoiets het is niet erg en als jij gerust gesteld bent dan is het goed.

Ik was bijna 6 weken zwanger toen ik een miskraam kreeg. Na 2 weken had ik een test gedaan en die was positief. Ik moest toen toch naar de huisarts en vroeg het aan haar. Zij zei maximaal 2 weken, omdat het zo vroeg was. Na 3 weken was de test nog steeds positief en ik verloor heel veel bloed. Ik dacht ongesteld te zijn en had dus een positieve test. Toen heb ik de verloskundige gebeld met de vraag of dat kon. Die zeiden dat ik meteen moest langskomen, want ze vertrouwden het niet. Toen heb ik een echo gehad, maar er was niets vreemds te zien. Ook heeft ze een collega laten kijken en die zag ook niets. Toen moest ik die middag bloed laten prikken om te kijken hoe hoog het HCG was. Het was nog zo hoog dat er gedacht werd dat ik opnieuw zwanger was, maar dat kon niet. Daarna verschillende keren bloed laten prikken voor de hoogte van het HCG. Het zakte te langzaam. Eigenlijk zou ik gecurreteerd moeten worden, maar omdat het slijmvlies te dun is durfde de gynaecoloog het niet aan. Nu eindelijk na 10 weken ben ik van het HCG af.

Ik moet in ieder geval maandag naar de gynaecoloog krijg dan een echo om te kijken of het slijmvlies dikker is geworden. Ik verwacht niet dat ik eerder dan maandag ongesteld zal gaan worden. FertilityFriend geeft wel een eisprong aan, maar dat geloof ik niet helemaal.

Het is een heel verhaal geworden...
    Hoop dat je snel van je HCG af bent!

Deel Deze Pagina