ik moet het eben kwijt

Discussie in 'De lounge' gestart door stampertje, 13 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik moet het even kwijt ik heb een pleegbroertje gekregen. hij is net zo oud als onze oudste maar meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen.

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Wat leuk, een pleegbroertje. Dus dat betekent dat hij bij je ouders is? Heb je meer pleegbroers/ zussen?

3. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Hij woond bij mijn oudes (2 straten verderop) Nee hij is de eerste. Ik heb nog wel een echt zusje van 11 mijn ouders zijn 43 en 48. We weten ook niet hoelang hij blijft hij komt om 6 uur dus we gaan vanavond even kijken.

4. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Och wel leuk inderdaad en ik hoop dat het je pleegbroertje goed zal bevallen bij je ouders en je zusje!
    Ik weet niet de omstandigheden van je pleegbroertje en hij is nog best klein dus is het dan wel verstandig om vanavond er naar toe te gaan gezien hij straks voor het eerst bij je ouders en zusje komt?

5. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    En waarom word hij pas om 6 uur gebracht? Is dat normaal bij dit?
    Weet hier niets van af dus sorry voor mijn vragen.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Gefeliciteerd met je pleegbroertje!
    Is het crisisopvang? of blijft hij voor lange tijd bij je ouders?

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Wat bijzonder.

Ik heb er zelf ook wel aan gedacht om dit ooit te doen. Nu nog niet maar later.

8. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Het is voor kort verblijf kan 1 maand zijn maar kan ook een paar jaar zijn. Over waarom dat hij er is kan ik niks zeggen. En er word een tijd gezegd dat hij komt en daar moet je het mee doen ze kunnen ook midden in de nacht komen. Ik ga vanavond even naar hem toe alleen en mijn ouder vinden het fijn dat ik even kom dus ik doe het. een kwartiertje en dan weer terug.

9. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    als ik het verhaal goed gelezen heb, ben je zelf een beetje uit je doen door het hele gebeuren...

mss is het ook wel heel gek om een pleegbroertje te hebben (en dan zelf een zoon hebben van die leeftijd) maar wie weet kunnen ze het straks samen goed vinden...

s6 vanaaf dan...

maar als je ouders hem opvangen omdat hij daar beter af is vind ik het wel een mooi gebaar...

10. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Het is niet dat ik uit mijn doen ben. maar het is idd raar omdat mijn dochter net zo oud is en het voor hun ook erg vind. ook vind ik het vervelend dat we een band krijgen met dat kereltje en dat hij ook weer weg gaat. We weten niet hoelang hij blijft dat is ook vervelend. We zullen hem dagelijks zien omdat we mijn ouders ook iedere dag zien.

Ze doen het echt voor het kind dat die een goede tijd krijgt. Dat vind ik heel knap en goed van ze wij gaan het ook doen over een tijdje maar dan tot het kind 18 is

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    De oom en tante van mijn man doen dit ook.
    Zij vangen nu 5 of 6 kinderen op. Er zijn inmiddels ook al wat kinderen gekomen en die later om verschillende redenen weer weg zijn gegaan.
    Het is inderdaad moeilijk, vooral voor hun 'echte' kinderen...je gaat je toch aan hun hechten.
    Maar soms is het voor de kinderen, en voor het gezin, dat een kind weer weggaat.

12. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik vind het echt super knap!!

maar het zal idd heel moeilijk zijn als je geen zekerhied hebt voor hoe lang het is enzo...

hoop niet voor jullie dat het zo onduidelijk blijft al die tijd.
    hopenlijk krijgen jullie om een dag te horen tot wanneer hij blijft.

maar ik vind het een prettig idee dat er een kind is wat nu in een liefdevol en warm gezin komt. neem aan dat de situatie zo is jullie zien de ouders zelf ook dagelijks vaak is de band dan goed en hecht. en elk kind verdiend een stabiel en fijn thuis...

s6 ermee iig!!

13. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah ok dus een crisis?
    Dacht dat je meteen met het hele gezin ging joh dus vandaar dat ik even nieuwsgierig was, niet lullig bedoelt ofzo he;)
    Lijkt mij erg moeilijk iig allemaal, niet wetende hoelang een kindje zal blijven maar dan is dat dan toch ook weer positief? Want dan gaat zo'n kindje toch weer terug naar ouder(s)?
    Of zelfs voor vast naar een ander pleeggezin?

Ach sorry voor al die vragen en je hoeft ze niet te beantwoorden.
    Misschien voor mezelf eens een idee om hier wat meer over te gaan informeren:)

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

is idd moeilijk omdat je het kindje toch veel ziet en je weet dat hij op een dag weer weg zal gaan. Ben je ook bang een band met hem op te bouwen daardoor?

Vind het knap van je ouders dat ze dit doen.
    Hoop dat het jongetje een beetje snel kan wennen en zich prettig voelt. Want waar hij vandaan komt was het vast niet erg goed.

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    @Missmom, soms gaat zo'n kindje terug naar het eigen gezin, naar een familielid of naar een pleeggezin wat beter past.
    Of ze kunnen ook gaan naar een speciale instelling van jeugdzorg.

16. namya

namya Niet meer actief

vindt het een heel mooi, onzelfzuchtig gebaar van je ouders dat ze bereid zijn hun hart en hun huis open te stellen voor een vreemd kindje, nog gefeliciteerd met je pleegbroertje

17. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

Dat lijkt me ook heel raar,
    heel goed van je ouders hoor dat wel!

Maar als dochter en om zelf een kind te hebben van die leeftijd
    ja dat lijkt me raar..

Succes!

Deel Deze Pagina