hoi, ik ben opzoek naar werk en heb een aanvraag gedaan voor een bijstandsuitkering, nu kan ik woensdag op gesprek ergens maar dit gaat om een nul uren contract, hoe gaat het dan met bijv. met salaris aanvullen met een uitkering omdat je nooit zeker weet hoeveel uur precies je werkt in een week.
Heb je WW- uitkering? Dan gaat het via het UWV. Heb je bijstandsuitkering? Dan gaat het via de gemeente. Dus welke je ook hebt dan moet je dus bij UWV of de gemeente informatie vragen.
dan moet je elke maand of week een urenlijst invullen van wat je gewerkt hebt, en dat vullen ze dan aan tot minimum inkomen. want bijstand (ziektewet geloof ik elke week) word elk 10de van de maand op je bank gestort. teminste in mijn regio.
WW-uitkering: Dan zul je een wijziging moeten indienen en krijg je een formulier om de gewerkte uren op door te geven Bijstandsuitkering: vaak moet je je loonspecificaties opsturen/langsbrengen en krijg je het aangevuld tot de voor jou geldende bijstandsnorm
Bij de bijstand moest ik elke maand een inkomensveraring inleveren , noteren wat je netto verdiend, met loonspecificaties erbij. Ook bij een vaste uren baan is dit zo. Als je werk hebt moet je het ook even melden aan je klantmanager. Hier werd gewoon eind van de maand de uitkering gestort.
Klopt wat de andere meiden zeggen. Hier ook, 0 uren contract gewerkt en moest elke maand het papiertje van de gemeente invullen (kreeg ik thuisgestuurd elke maand) en die moest hier dan voor de 10de elke maand binnen zijn bij de gemeente.. het bedrag gaat er dan bij de volgende uitkering vanaf.. Blij dat ik er vanaf en, vreselijk gedoe vond ik het altijd. En vooral omdat je 0 uren werk.. alles wat je in januari verdien zeg maar, gaat er bij de uitkering van februari af.. als je die maand februari dus minder werk, heb je ook minder.. Ik had er hier tenminste nog weleens probleempjes mee omdat er een groot verschil zat in mijn uren
Ja daar ben ik dus bang voor dat je dan ineens een maand te weinig hebt... Vind het lastig... Heb de gemeente gebeld en klopt idd wat jullie zeggen.
Met een 0 uren contract moet je met een uitkering er wel voor zorgen dat je flink wat achter de hand hebt om zelf je uitkering aan te vullen als je een mnd geen werk hebt. Anders zit je met een groot probleem. Het beste kun je met zoiets starten nadat je je vakantiegeld hebt ontvangen want dan kun je dat appart zetten voor als je een mnd wat minder werk hebt en het later weer aanvullen als je weer meer werk hebt. Zo deed ik het destijds ook toen ik in de bijstand zat. Ik zorgde er altijd voor dat ik min. 500 achter de hand had.