Ik moet het effe kwijt

Discussie in 'De lounge' gestart door Anna84, 13 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pipootje

pipootje Niet meer actief

ja een vrouw is nou eenmaal geen slaaf die alles doet op commando. maar wat een stomme opmerking van hem zeg.

2. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Pff lekker toontje van die app.. Dan was die van mij ook nog niet jarig geweest!

Prima als je wat aan te merken hebt maar bespreek dat ff op een normale manier als je elkaar ziet thuis, en niet zo denigrerend en via een appje.. Hier beiden een baan en dus ook samen het huishouden.. En als ML zou vinden dat er dingen moeten gebeuren: veel plezier en ga je gang :D

Hier versloft het ook regelmatig, maar dan zeggen we tegen elkaar: Zou jij misschien dit of dat even willen doen? Dat klinkt toch al heel anders..

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Nou hallo zeg, dat had mijn vriend niet hoeven doen! En dat jouw vriend niet begrijpt dat jij je werk zo leuk vindt is niet jouw probleem maar het zijne. Hier werkt mijn vriend ook erg graag en hij heeft er enorm plezier in. Niet altijd even leuk voor mij maar ik respecteer het wel.
    Daarbij zie ik dat je 2 jonge kindjes hebt en dat is ook veel werk. Ik ben gewoon thuis maar zelfs mijn huis is niet spik en span hoor. Dat gaat gewoon niet met die 2 bengels om me heen.

4. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Ik had gezegd doe t lekker zelf :D

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    vertelde t mn man net. zijn reactie: zo die durft! had ik niet moeten flikken

:D

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Wat gemeen! Ik zou het ten eerste al eens hebben over de toon van dat berichtje. Als ie er zo'n last van heeft, kan ie ook vast een begin maken in plaats van jou te commanderen.
    Maar ook even een gesprek over elkanders prioriteiten en verwachtingen kan geen kwaad denk ik... Persoonlijk geef ik je in elk geval groot gelijk dat je in twee weken vakantie meer tijd in je kinderen dan het huishouden steekt. Heerlijk toch?!

7. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Ooh haha jij hebt hem goed "afgericht" applaus ;)

Maar ts, dat pikte ik ook niet manlief kon wel menen hier was ook direct terug gestuurd, doe je best als je er last van hebt. Sm heeft ook een paar keer commentaar gehad op hoe netjes en schoon ze het hier vond, derde keer emmer klaar gezet en netjes gemeld dat als ze nu zich ergens aan ergerde het sopje al klaar stond in de keuken, nooit geen last weer gehad :D, kom nou toch.

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    OMG! :$ Zo'n vent zou ik dus meteen de deur uittrappen! :x

9. mol81

mol81 Niet meer actief

Reageer alleen op eerst post: mevrouw Bussemakers zal blij met je zijn:p
    Weet je, mensen die niet in het onderwijs werken, weten niet altijd dat je werk nooit op houdt. Je hebt altijd iets te doen. Ook in vakanties. Gelukkig werken wij beide in het onderwijs en snappen we elkaar hier in. Maar dat neemt niet weg dat je prioriteiten kunt stellen. Doe je echt te veel voor je werk? En zo ja, hoe komt dat en wat kan anders?
    Wat betreft het huishouden: het is voor mij redelijk belangrijk dat mijn huis schoon is. Ik doe dit iedere week een keer uitgebreid (ook in vakanties met mijn dochter thuis) en de andere dagen minder. Kun je, als je het huishouden niet zelf kunt of wilt doen, een hulp nemen? De app van je partner zou ik trouwens compleet negeren of hem bij thuiskomst de stofzuiger in zijn handen duwen;)

10. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

1 feb 2011
    770
    0
    0
    wauw die durft. Als mijn man zich ergens aan irriteert gaat hij zelf maar aan de gang.
    Als moeder moeten we maar alles kunnen en doen (kinderen met enorm veel liefde, werk, huishouden, manlief tevreden houden) en mannen denken heel druk te zijn met hun baan, maar hebben daar overdag geen kids bij lopen.
    Als mijn man dit zou appen kan hij als reactie terug krijgen... Als je je eraan ergert leef je uit!!!

Las een poosje terug een bordje die ik erg leuk vind...

Kom je voor een bak koffie dan staat de deur altijd open...
    Kom je mn huis bekijken bel dan eerst voor een afspraak...

11. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Hij heeft het druk met de meiden,die zeuren aan z'n hoofd of slaan elkaar de hersens in,door de troep in huis kan hij niets vinden en dan komt hij op zolder en daar is een bom ontploft!
    In een vreselijke sacherijnige onredelijke bui gooit hij er dan zo'n appje uit.

Zoiets?? Gewoon negeren en vnvnd vragen waar dat in godsnaam op sloeg!

12. Samama

Samama Niet meer actief

Dat zal wel vrouw eigen zijn, haha ;)

13. Lojo

Lojo Bekend lid

19 dec 2012
    612
    6
    18
    Ik hoop dat je een slot op je slaapkamerdeur hebt. Ik zou dan zeker even mijn handjes laten wapperen en die op slot draaien.

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Zo, die durft! Die was bij mij echt niet jarig geweest, wat dacht ie: Dat je de huishoudster bent of zoiets? :x Je werkt samen, dus ook samen het huishouden doen. Enne dat geld wat je verdiend met je " baantje" mag je blijkbaar ook zelf houden en uitgeven, wat ongelofelijk denigrerend doet hij over jouw werk zeg, hij doet net of je maar even minder kan gaan werken of zoiets.

En als hij zich eraan ergert pakt hij zelf maar een stofzuiger en doek, wat een malloot :x

15. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Ja, dit zou dus ook mijn reactie zijn.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou idd, ik vind de reacties hier nogal dramatisch.

Het ligt er maar net aan hoe de taken verdeeld zijn. Het werk van mijn man is ook zijn passie, maar goed.. dan hoeft hij de rest niet te laten versloffen. Ik doe hier het huishouden en hij de klusjes, en die laat hij dus ook altijd liggen. Nou dan krijgt hij ook weleens een 'leuke' app op z'n tijd hoor, aangezien hij het dus blijkbaar ook niet ziet dat ondertussen geen plint meer op z'n plek ligt etc. Ja dan zeg ik ook dat hij een keer zn werk op zn werk mag laten en hier de handen mag laten wapperen.

17. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Nogmaals; het is niet zo dat hij niets doet. Hij verzorgt de kat en kookt meestal. Dat wil hij graag zelf.. Hij vind het leuk om te koken. Ik daarentegen doe de was (draaien, opvouwen, opruimen, strijken), ik zorg dat de benedenverdieping áltijd spik en span is, kleed de kinderen altijd aan, doe ze altijd in bad, geef ze alijd te eten (voor de jongste meestal álle flessen, hapjes, de boterham die momenteel 45 minuten duurt) en ik breng ze altijd naar bed. Voor de bovenverdieping heb ik eens in de twee weken een huishoudelijke hulp. Dat scheelt al heel veel.. Maar ik moet ook wel erbij zeggen, dat mijn vriend zeer veeleisend is als het op het huishouden aankomt.

Maar ik ben om 7:45 de deur uit en om 17:30 vaak pas weer thuis. En ja, dagelijks werk ik thuis ook nog zeker een á twee uur, maar altijd pas als de kinderen in bed liggen. Als ik vrij ben, ben ik áltijd bezig met het huishouden..Alleen nu, in de vakantie is het een beetje versloft..

Maar goed, ik heb hem gebeld en verteld dat ik van dat soort appjes niet gediend ben en dat ik het kleinerend en denigrerend vond. Hij gaf aan het zo niet te bedoelen en viel vanochtend inderdaad over de was (zoals ik al vermoedde). Ik heb hem gezegd dat hij zeker mag aangeven dat hij het vervelend vind, maar niét op die manier.

Over de discussie betreffende werk; het is echt niet zo dat ik alijd alleen maar werk, maar ik MOET wel thuiswerken. En hij snapt dat niet. Denkt dat ik om 15:15 thuis kan zijn als mijn laatste les om 15:10 afgelopen is. Vind het onbegrijpelijk wanneer ik een ouderavond heb op mijn vrije dag (schoolbreed en verplicht). Wat dat betreft snapt hij mijn passie vOor mijn vak gewoon niet.. Hij heeft dit namelijk niet; voor het bedrijf waar hij werkt makkelijk tien anderen.. Maar ik heb mijn droombaan op de Plek waar ik nooit meer weg wil.. En daar kan hij gewoon moeilijk bij.. En ja, heel soms frustreert dat dan..

Maar goed, het is besproken..

18. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    maar het is toch niet zo dat hij áltijd kookt en jij nóóit. en dat jij áltijd alles met de was doet en hij nóóit? nemen jullie t soms niet van elkaar over dan? Wij springen hier gewoon in waar het moet. De was is eigenlijk mijn pakkiean. maar als hij boven klaar is met douchen en er ligt een bergje of hij heeft wat nodig voor zn werk, dan doet hij zelf de was. hoor dan door de babyfoon of van boven gegil of er van mij nog wat in moet en hop de was gaat aan. Container buiten op zn plek zetten voor de vuilniswagen is zijn ding. maar als ik erlangs loop met de hond, of terug van de winkel. dan neem ik m ook gewoon mee terwijl dat niet mijn 'taak' is. Als je man echt zoveel eisend is, kan ie t zelf toch wel doen en anders overnieuw doen als hij het persee op zijn manier wilt? koken doe ik altijd. maar zou t wel fijn vinden als hubby het eens deed(begin beetje inspiratieloos te worden) maar op een of andere manier moet het op mijn manier en als t anders gaat begint het flink te kriebelen en neem ik t zelf weer over. kan je man toch ook doen als jij het niet goed doet in zijn ogen?

voor iemand die werkt én 2 kids heeft, doeje nog aardig wat in het huishouden. Zie alleen in je laatste post dat je man zeer weinig doet met de kids? of lijkt dat alleen maar zo? jij doet flesjes, brood, in bad, naar bed, aankleden. waarom helpt hij je daar niet bij dan?

Hier doet hubby dus de kids savonds altijd in bed. ik doe het overdag al en kids vinden t juist fijn dat papa het savonds doet. beetje afwisseling en even een papa-kind momentje. In bad doen doen we vaak samen. papa springt onder de douche met de kids en ik droog ze af en kleed ze aan zodat hubby ff zelf verder kan douchen. samen werken dus

20. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik het zo lees, vind ik ook dat je nog heel veel doet. Je man moet niet zo denigrerend doen. Zo ga je niet met elkaar om.

Deel Deze Pagina