Ik moet het effe kwijt

Discussie in 'De lounge' gestart door Anna84, 13 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb alleen de OP gelezen; wanneer mijn vriend zo tegen mij zou praten, had hij 's avonds zijn spullen aan de straat gevonden. Dat doen wij niet zo.

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wij doen dat exact op dezelfde manier, alleen ben ik degene die onder de douche staat met 2 kinderen ;) Hier werkt dat goed. Waar de een niet aan toekomt doet de ander en ieder van ons doet 's avonds 1 kind naar bed.

3. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Jawel, ik doe wel áltijd de was.. Ik kan me de laatste keer dat hij een wasmachine / droger aangezet heeft, die leeggehaald heeft en de was opgevouwen of opgehangen heeft niet herinneren. En ja, ik kook maar zelden.. En ja, 90% van de zorg over de kindjes ligt op mijn schouders. Behalve als ik ze gebadderd heb, de jongste haar pyjamaatje en slaapzak aangedaan heb, dan geeft hij haar een fles en legt haar op bed. Dat is een beetje zo gegroeid, mede doordat hij ploegendiensten draait en ik dus veel alleen ben met de kindjes.

Ik vind dat ook helemaal niet erg, want ik ben graag met mijn kinderen bezig en zie dat echt als 'quality time'. Alleen lijkt hij soms te denken dat ik alle tijd van de wereld heb en dat die zorg niet zo zwaar is. Hij is soms ook een ochtend alleen met de meiden (wanneer ik werk), maar dan zijn ze aangekleed en hebben ze gegeten als ik hem wakker maak, zodat ik kan gaan werken.

Ik wil hem niet afschilderen als een luie hond, want dat is hij niet. Ik vind de verdeling ook prima zoals hij is, maar hij kan me niet op zo'n manier benaderen of zijn mening geven.

Overigens bedoel ik veeleisend niet als in dat hij vind dat ik dat wat ik doe niet goed genoeg doe. Ik bedoel dat hij soms vind dat ik te weinig doe.

Over een maand moet ik een best wel heftige operatie ondergaan, waarbij ik zeker 4 dagen in het ziekenhuis lig en twee weken uitgeschakeld ben.. Stiekem hoop ik, dat hij dan een klein beetje zal ervaren dat het soms wel heel pittig kan zijn...

4. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik ben ervan overtuigd dat je alsnog meer in het huishouden doet dan ik ( ;) ) en dan nog vind ik de app vrij denigrerend. Zo'n opmerking zou ik hem niet in dank afnemen....

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Wow... Wat een denigrerend berichtje... Gelukkig bedoelde hij het niet zo maar toch...

Mij man werkt net als ik ook in het onderwijs en ons huis is de week voor de vakantie echt een puinhoop, in de vakantie moeten we dan eerst bijkomen en dan hebben we meestal een dag waarbinnen hele huis op de kop gaat. Het is u eenmaal zo dat je eigenlijk een dag extra werkt als je in het onderwijs werkt... Jammer dat je man zich daar niet in kan inleven. Mijn ex kon dat ook niet en ben blij dat mijn man precies snapt hoe het werkt. Erger nog, we werken op dezelfde school ;)

6. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Ik zou ook kriegel worden van zo'n berichtje. Grrrr.
    Maar als je eerste woede over is, is een goed gesprek natuurlijk wel nodig. Niet om het bericht dat hij verstuurde in het heetst van de strijd, maar om wat erachter zit.

Ik weet uit ervaring dat een ft-job, je kids, huishouden (en soms een beetje een sociaal leven en af en toe wat ontspanning) topmanagement is.

Als je weet wat hem precies stoort, kun je misschien tot een oplossing komen. Denk aan: extra hulp in huishouding, taken (kids-huishouden) anders verdelen, vaste ontspanningsmomenten voor jullie samen (bijv 1 keer in de zoveel tijd een zaterdag samen uit en kids naar de oppas)... Afhankelijk van wat hem precies dwars zit (en jou natuurlijk ook).

Roerige tijden zijn het in ieder geval met een baby, peuter en partner. Mijn advies is dus naar elkaar luisteren (echt luisteren) en oplossingen verzinnen ook als voordeel voor jou. Want jij bent meer dan alleen huishoudster, werkneemster, partner en moeder.

7. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Pffff.. Daar zou ik ook goed pissig om worden zeg.

Ik werk ook in het onderwijs. Fulltime. Mijn an doet et leeuwendeel van de huishouding ( werkt niet fulltime) en snapt dat ik in de vakantie eerst bijkomen moet.

Werken en een gezin is best zwaar vind ik, en zelf heb ik het gevoel dat ik de huishouding tekort doe..
    Maar als ik moet kiezen wT ik met mijn tijd doe als ik niet werk.. Nou dan hebben man en dochter prioriteit boven dweilen en het toilet.

8. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Dat appje zou ik echt niet waarderen. Maar eerlijk gezegd denk ik dat ik zijn frustratie wel begrijp of het nu eerlijk is of niet....
    Hier had mijn man dat eerst ook. Ik werk ook in het VO. Wanneer ik werk, doe ik alles in huis. Dan is het vakantie, dan vind ik dat ik vakantie heb, dus doe ik meer met de kinderen maar evenveel of mogelijk nog iets minder in huis. ;) Ik heb toch vakantie?!
    Mijn man echter denkt, ze heeft toch vakantie, kan ze nog wel even wat extra's doen. Dus beide verschillende verwachtingen. Misschien dat dat ook zo bij jullie is.
    Hij had alleen het wel even op een andere manier bespreekbaar kunnen maken .
    Overigens vind ik al dat jullie toch aardig wat werk verdeeld hebben, hier is ongeveer niks verdeeld ;)

9. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Nou als ik zo'n sms zou krijgen zou ik woest zijn, ik zou dan helemaal niks meer doen tsss,wat denkt hij wel! Dan doet hij het zelf maar!

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik had teruggestuurd: Goed punt,maar sinds wanneer heb jij lepra?

11. miss40

miss40 Bekend lid

18 mei 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Ten eerste is het inderdaad een onaardige app, hij had beter kunnen wachten tot je thuis was om het te bespreken en dan nog, dan had hij wat minder in de tuin moeten doen in de vakantie en zelf wat meer in huis als het hem irriteerde, ik vind het knap dat je in het VO werkt, is zeker een baan wat veel energie kost, mijn oudste zit op het VO, ik zou het niet kunnen, werk zelf maar parttime en dan heb ik met 3 kinderen nog moeite om de was bij te houden en het huishouden te doen.

Deel Deze Pagina