Hallo dames, Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik een net te snelle schildklier heb (TSH was 0,2. T4 normaal 9 - 23 en ik heb 24). Volgende maand moet ik naar een internist om het te laten checken. Als hij het niet gevaarlijk vindt voor een zwangerschap ga ik aan de clomid. Vindt hij het wel gevaarlijk dat word ik eerst daarvoor behandelt. Nu vraag ik me af. Zijn er hier dames met soort gelijke situaties? Ik ben heel benieuwd naar de verhalen en ervaringen! Liefs, Leaf
Hai! Ik heb momenteel ook een te snel werkende schildklier en ben daarvoor 1 juli naar de internist geweest (na een lang voor verhaal bij de huisarts, als je die wil weten wil ik dat morgen wel vertellen). Ik had eerst euthyrox 150mcg. Nu zijn we per direct af gaan bouwen en slik ik 125mcg thyrax. Dit omdat het dus te snel werkt en ik 6/7kg ben afgevallen en de internist dit redenen vond om meteen af te bouwen. 14 augustus moet ik weer naar de internist
Hee Mini-ons, Als ik het goed begrijp heb je medicijnen gekregen voor een te trage schildklier en heb je nu een te snelle? Heb je door je schildklier ook problemen met zwanger worden en je cyclus? Ik ben erg benieuwd naar je verhaal!
Hoi! Ik lees en schrijf graag mee Wij zijn sinds kort onder behandeling bij een fertiliteitpoli en toen is er bij mij na het prikken, iets verhoogde schildklierwaarden aangetroffen. De gyn vind ik vrij vaag en geeft alleen dat ik over 3 maanden moet terugkomen om opnieuw te prikken. Het zegt mij allemaal niet zo heel veel en ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. Ik ga verhuizen en wil in de nieuwe gemeente maar opnieuw bloed prikken. Ik weet verder niet of deze waarden van invloed zijn op zwanger worden of niet. Weet eigenlijk niet echt wat ik er mee moet doen en of ik er wat mee moet doen. Mijn waarden zijn; TSH: 0,1 FT4: 12,7 FT3: 5,5 Ik ben ook erg benieuwd naar de ervaringen van anderen! Hebbn jullie bepaalde klachten die wijzen op snelle schildklier? Ik heb wel een snelle hartslag en soms gevoel dat mjin hart 'overslaat' en regelmatig dat ik niet kan stilzitten maar dat is wel goed voor mde huishouding haha!
Hoi, heb ook een te snelle schildklier, is in november 2013 vast gesteld. Waren net gestart voor baby 2 (ivf) maar onmiddellijk moeten stoppen en aan de pil. Nu maanden verder in tussen tijd even een te trage gehad en medicatie terug opgehoogd. Klachten hier waren, snelle hartslag, zweten bij de minste inspanning, gewichtsverlies,... Vorige week terug bloedafname gehad en waardes waren beter maar nog niet zoals het hoort. Zijn nu aan het kijken voor een eventuele start voor een volgend kindje.
mijn verhaal is het volgende. In mei 2013 ben ik bevallen van ons zoontje. Na een aantal weken (bij controle vk) had ik wat lichte klachten zoals het niet kunnen plannen/organiseren van dingen. Toen gaf de vk aan dat ik dit in de gaten moest houden en wanneer het met 3 maanden na bevalling niet over was moest ik even naar de huisarts om bloed te laten prikken ivm schildklier. Vervolgens is het een paar weken goed gegaan met alleen wat lichte klachten, tot ik met vakantie ging. In de zomervakantie kreeg ik een rooster van het werk en dat was de druppel. Ik moest hartstikke veel werken en ik kon het niet meer overzien. Het niet kunnen plannen/organiseren was weer terug. Daarbij erg snel geïrriteerd en dus niet naar behoren kunnen functioneren. Eind september bloed laten prikken. Mijn schildklier werkte veeeeeeeeeeeeeeeel te snel. Huisarts vertelde dat dit aan de bevalling kon liggen (hormonen door de war zeg maar) en dat zou vaker voor komen. Na ongeveer 6 maanden zou het over moeten/kunnen zijn als het van de bevalling zou komen. Moest toen om de 4/6 weken bloed prikken. In oktober ben ik de ziektewet in gegaan omdat het niet te combineren was en ik nu een keer voor mezelf koos. In januari ben ik weer therapeutisch gaan werken. Dit ging niet zonder slag of stoot. Heb 2/3 keer mn opbouwschema moeten wijzigen omdat opbouwen niet haalbaar was. T/m januari ging het te snel, te langzaam, te snel, te langzaam.... In januari of februari had ik een goede bloedwaarden. De huisarts had ook het vertrouwen dat het nu stabiel zou blijven. Toch ben ik 4 weken later weer gegaan en week de bloedwaarde heel licht af. Toen toch maar aan de medicatie om dit te proberen. Heb toen euthyrox gekregen. Hier voelde ik me goed bij en had weer het vertrouwen! Moest over 3 maanden terug komen zodat het goed resultaat bekeken kon worden. 1 juni weer terug gegaan voor uitslag van het bloed. Ze weken toch nog iets af en huisarts had besloten dat ik toch doorgestuurd zou worden naar de internist om het beter te bekijken. 1 juli ben ik bij de internist geweest. Die vertelde dat ik waarschijnlijk een hyperthyreoïditis (schildklierontsteking) had. Mijn waarden zouden weer herstellen. Ik had eerst dus euthyrox 150mcg. Nu zijn we per direct af gaan bouwen en slik ik 125mcg thyrax. Dit omdat het dus te snel werkt en ik 6/7kg ben afgevallen en de internist dit redenen vond om meteen af te bouwen. 14 augustus moet ik weer naar de internist. Nu heb ik sinds een week lichte hartkloppingen in rust (dus als ik rustig zit of in bed lig). Hiervoor heb ik net de internist gebeld. Ik wordt daar nog over terug gebeld. op www.schildklier.nl kun je veel informatie vinden! mijn waarden laat ik je nog weten. ik kan nu het a4tje van de huisarts met de waarden erop niet vinden wat mijn cyclus betreft heb ik daar niet zo'n duidelijkheid over. merkte wel dat wanneer het weer wat beter ging met mij, mijn cyclus weer regelmatiger werd (tussen 28 en 34 dagen). Ik heb tot bijna 9 maanden borstvoeding gegeven en weet dus niet of mijn schildklier een aandeel heeft gehad aan het uitblijven van mijn cyclus. Zwanger worden zijn we nog niet mee begonnen dus dat weet ik niet. Internist vertelde dat ik zeker gewoon zwanger mocht worden, maar dat ik dan wel onder controle blijf. Medicatie moet per direct omhoog als ik een positieve test in handen heb.
Jeetje wat een verhalen en een gedoe zeg. Maar als ik het goed begrijp hebben jullie wel gewoon normale cyclussen etc? Ik heb echt een lichte versneller van mijn schildklier. Ik heb me laten vertellen dat dit "Subklinische hyperthyreoïdie" heet. Dus ik merk er zelf helemaal niets van qua symptomen. Maar de kans is groter dat ik problemen zou hebben bij het zwanger worden, wat ik dus ook heb. Ik ben in januari gestopt met de pil en heb nog geen menstruatie gehad. Er is dan ook PCOS geconstateerd. Maar ik weet eigenlijk niet of het opgelost zou worden als mijn schildklier normaal zou werken.
Had een normale cyclus van 30 dagen (dus voor ik aan de pil moest) ben nu gestopt met de pil dus nu is het een beetje wachten of mijn lichaam het terug overneemt. Vind wel raar dat er zo een verschil is ivm wel of niet zwanger worden. Lees regelmatig heel tegenstijdig heden hierover de ene zegt geen probleem passen de medicatie aan en andere zeggen absoluut niet zwanger worden.
Ja inderdaad. Ik schrok ook wel een beetje toen ze zei dat het niet veilig zou kunnen zijn met mijn schildklier. Ze heeft er zelf geen verstand van zei ze, vandaar dat ze het wil laten nakijken. Ik kan me zelf niet voorstellen dat als de afwijking zo klein is dat het een probleem zou worden. Maar goed, het is beter om het zekere voor het onzekere te nemen maar frustrerend is het wel! Hoe ging het bij je eerste kindje? Ook aan de medicatie toen?
Nee, alle toch niet voor schildklier (zoon is via IVF). Hier zijn de klachten na de bevalling gekomen. Het snelle gewicht verlies vond ik niet zo erg maar de hoge hartslag maakte mij beetje ongerust (in rust altijd boven de 120)
uitslag van de bloedwaarden was dat mijn schildklier nog steeds iets te snel werkt. En de hartkloppingen die ik erbij krijg in rust, daarvoor moet ik mijn thyrax verlagen. Nu dus nog 112.5 mcg ipv 125 mcg. Ik ben benieuwd.... Hartkloppingen zijn nog niet weg, maar dat mmoet ik ook even de tijd geven.... mijn cyclus was redelijk normaal. Nu mijn schildklier aan het tobben is, is mijn cyclus gemiddeld tussen de 28 en 34 dagen...
Ik weet nooit precies wat nu te snel is en te langzaam... Maar ik had een TSH van bijna 4. Na 3 miskramen en onderzoek in NL waarbij ze zeiden dat alles prima was zijn wij voor verder onderzoek naar België gegaan. Daar zeggen ze dat de TSH rond de 1 moet liggen als je zwanger wilt worden. Door de zwangerschap stijgt je TSH en een te hoge TSH kan leiden tot miskramen. (In NL vinden ze een TSH onder de 4 altijd goed) Ik heb direct medicijnen gekregen en binnen 2 maand was mijn waarde rond de 1. Ben nu bijna 35 weken zwanger De baby is afhankelijk van de schildklier van de moeder. Daarom is het zo belangrijk dat deze waarde goed is. Ik moet iedere 4 weken bloed prikken. Ze zitten er nu in NL ook bovenop, de medicijnen worden direct aangepast als de waarde weer op loopt.