Hoorde net een minuut geleden dat het kind dat in het AMC ligt met botbreuken, dat dit niet door mishandeling komt maar door brose botten.. Was net op RTL4 nieuws!
Heb het ook gelezen...: AMC: botbreuk baby komt door complicaties 08 november 2006, 14:59 (6 reacties) AMSTERDAM (ANP) - De oorzaak van de botbreuk die bij een baby in het Academisch Medisch Centrum in Amsterdam is geconstateerd, heeft te maken met het broze skelet van het kindje. De ruim een half jaar oude baby ligt al sinds de geboorte in het ziekenhuis en verkeert daardoor niet in een goede conditie. Ook heeft het kindje door onder meer medicijngebruik broze botten, aldus een woordvoerder van het hospitaal. Het ziekenhuis schakelde na de ontdekking van de breuk de Inspectie voor de Gezondheidszorg en de politie in, maar begon ook een eigen onderzoek. De resultaten daarvan zijn woensdag bekend geworden. Daaruit blijkt dat de breuk niet door omstandigheden van buitenaf is ontstaan. Afgelopen weken werden ook onverklaarbare botbreuken geconstateerd bij baby's in het VU medisch centrum en het St. Elisabethziekenhuis in Tilburg. Daarvan is de oorzaak nog niet bekend.
Ik ben blij dat het niet door mishandeling komt... Maar toch vind ik het vreemd dat in drie ziekenhuizen om de een of andere onverklaarbare reden hetzelfde gebeurd...
Zouden ze dezelfde medicatie krijgen ofzo? Toeval bestaat niet..maar waarom dan in een drietal zk's beebjes met botbreuken. Er zit volgens mij wel iets achter.
dan vind ik het nog raar dat er al eerder onderzoek is geweest en daar werd vermeld dat het niet zomaar gebroken kon zijn. nu dan dit verhaal, neem aan dat een kindje wat daar zo lang ligt dit ook van bekend is. en dan zal men er toch voorzichtiger mee omgaan. mischien is het ziekenhuis wel blij met deze verklaring, want de patienten vallen onder hun verantwoording, en als er dan door onbevoegden die kindjes wat aangedaan kan worden hangt hun natuurlijk een schadeclaim boven het hoofd.
Ben ook heel benieuwd wat de verklaring is van de botbreuken in de andere ziekenhuizen... Krijg er steeds kippenvel van als ik er weer wat over hoor... Wat voor zieke geest heb je als je een beentje of armpje van een pasgeboren baby bewust breekt? Brr..... Chris
ik heb net gekeken naar het nieuwsprogramma wat voor boulevard komt. en daarin hebben ze gekeken of het makkelijk was om in het vu op de kinderafdeling te komen. ze konden heel makkelijk zo bij een baby die alleen lag op het kamertje komen. dat geeft je ook wel vertrouwen of niet?