Mijn dochter van bijna 7, net in groep 3 is nogal vergeetachtig. Ze vergeet 's morgens haar tas, ondanks herhaaldelijk herinneren, als ik iets vraag vergeet ze wat ze moest doen. Ze besteld iets ergens verkeerd en houdt vol dat ze het wel goed gezegd heeft. (terwijl ik het haar heb horen zeggen). Spreekt woorden verkeerd uit dus bijvoorbeeld wietsenfiel ipv fietsenwiel. Ik ben haar constant aan het herinneren overal aan. Pak je jas, pak je tas, heb je dit, heb je dat? Zeker in de ochtend is het feest en bij haar vader thuis die minder herinnert aan dingen doen gebeurd het vaak dat hij er op school achter komt dat ze haar tas vergeten is bijvoorbeeld. Is dit normaal bij een kind van 7 of moet ik hier iets mee doen? Zijn er mensen met ervaring en tips? Mijn zoon had dit ook wel maar die is altijd zo geweest en dochterlief eigenlijk pas sinds groep 3. Daarvoor was ze net de mama zelf.
Tja...volgens mij wel normaal dat ze zelf niet steeds aan de tas denken. Mijn dochter vergeet dat ook wel af en toe.
Ja klopt maar zij was nooit zo. En nu zijn het meerdere dingen. Ben sowieso een bezorgd typje maar het valt me nu al vaker op dat ze anders is.
Doet me aan mijzelf denken. Ik was erg dromerig, verstrooid, hoorde dingen niet, vergat erg veel en draaide woorden om (nog steeds trouwens). Het was zelfs zo erg dat mijn moeder meermaals mijn gehoor heeft laten testen omdat ik telkens "he" en "wat" zei . Hoe gaat het op school? Ik heb nu sinds april de diagnose ADD maar had die niet eerder willen hebben, ik heb het prima gered op school en was gewoon wat warrig en chaotisch, dat hoort bij mij en ik heb er in mijn jeugd zelf weinig last van gehad.
Mijn dochter zegt dagelijk HE en WAT? hahaha! Denken echt dat ze slecht hoort. Kan soms ook heel hard praten maar testen in het verleden waren goed.
Op school gaat het prima! Ze is echt een streevertje (schrijf je dat zo?) Wil goed zijn in alles maar als ze uit school komt is ze wit en moe... Alsof ze teveel van zichzelf vraagt.
Onze dochter van 8 is net zo. Breng dit even naar je kamer, 3 dagen later staat het er nog. Ze vraagt iets en luistert niet naar het antwoord. Overziet het niet als ze haar kamer op moet ruimen en vergeet letterlijk alles. Kan ook niet lang geconcentreerd met 1 ding bezig zijn. Haar vader heeft adhd een ik verdenk haar er ook van maar op school herkennen ze het niet en haar rapporten zijn echt heel goed, zelfs ver boven gemiddeld. Het lijkt dus dat zij zich op school goed kan aanpassen en thuis moet ontladen. Heel lastig en vervelend maar weer hebben besloten dat zolang het op school goed gaat en ze er geen last van heeft, we er niks mee doen.
Twinkle, ik presteerde ook goed op school (bovengemiddeld), daarna in Belgie hoogste richting middelbare school gedaan. Daar vaak te laat met dingen of op het nippertje maar nooit problemen ondervonden, wsl door mijn intelligentie en de goed gestructureerde onderwijsmethode. Nu op de universiteit loop ik tegen organisatieproblemen aan. Zolang je kind zelf niet aangeeft ergens last van te hebben, lekker zo laten. De wereld heeft ook verstrooide, creatieve geesten nodig : D
thx voor jullie reacties. maak me soms beetje zorgen.klaagt ook over steken in hoofd. Ze wil alles goed doen en loopt misschien zichzelf voorbij?
Ik had dit vroeger ook! En nu soms nog wel een beetje. Maar het is helemaal goed gekomen (als zeg ik het zelf)!