Ik moet het even kwijt...

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanjuul, 19 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dana

Dana Niet meer actief

allemaal mutsen op een poezenforum :D hahah, je zou toch denken dat het er daar heel pluizig en lief aantoe gaat!

2. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer

nou ik scheer helemaal niet alle bv moeders over 1 kam maar het is gewoon echt zo dat de 'meeste' bv moeders dan altijd kritiek hebben op de moeders die fv geven....

en ik zou een bv moeder nooit neer zetten als koe...ik heb veel respect voor moeders die bv geven, maar andersom ho maar...

3. Dana

Dana Niet meer actief

ik heb trouwens ook wel eens rondgekeken op andere fora, en wat me het meeste opviel is dat het nergens zo "leeft" als op dit forum, dit is wel een lekker druk forum en dat vind ik er zo gezellig aan.

ik ben zelf niet zo van de discussies, ik hou me dan meestal stil maar ik moet wel toegeven dat ik ze (als ik toevallig een verhitte discussie spot) wel volg :)

4. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Haha believe me het was echt verschrikkelijk! (Oke ik lag helemaal in een deuk achter mijn laptop) Maar echt ruzies over alles, elkaar uitschelden en elkaars "poezen" vanalles toewensen ;)
    Hilarisch, maar als je echt om je poes geeft :)D) en daar dus serieus op dat forum zit dan was het denk ik verschrikkelijk. Ik denk dat er poezenliefhebbers zaten te huilen achter hun schermpjes!

Ontopic:
    Ik lees hier natuurlijk ook wel eens wat "pusherige" berichtjes van bv moeders (ik heb zelf overigens ook 15 maanden BV gegeven) maar ik lees ook net zo vaak (misschien wel vaker) ook gewoon "leuke" berichtjes waarin gezegd wordt dat iedereen moet doen wat het beste voor haarzelf of het kindje is. Ik denk negatieve of "push" berichtjes die je proberen te sturen naar iets wat je eigenlijk niet wilt, voor jou zwaarder wegen en dat je hierdoor vergeet dat er ook genoeg vrouwen zijn die BV geven en die wel gewoon ieders keuze respecteren.

Ik vind borstvoeding ook iets prachtigs en ik zou willen dat iedereen dat zo ervaarde. Maar ik weet dat dit niet zo is en dat er genoeg vrouwen zijn die geen borstvoeding willen of kunnen geven. En of je het nou niet wilt of niet kunt dat maakt voor mij niet uit: als je maar gewoon eerlijk durft te zijn en durft te zeggen en te doen wat je het liefste wilt.
    Als je geen borstvoeding wilt geven omdat het je te veel werk is of omdat het gewoon niet fijn te combineren is zeg dat dan gewoon en durf daar eerlijk over te zijn. Ga dan niet vanalles verzinnen waar je het op kunt gooien dat de bv niet lukt, want dan krijg je inderdaad reacties van mensen die je willen aanmoedigen om door te gaan. Zeg gewoon dat je het zelf niet meer ziet zitten en dat je er dus voor kiest om te stoppen of om er uberhaubt niet aan te beginnen. Ik lees namelijk dit soort dingen ook vaak terug in topics. Dan wordt er een soort van "help" topic geopend, waar op gereageerd wordt. Er wordt dan vanalles gezegd waardoor de bv niet loopt en dat moeder dus wil stoppen. Dan krijg je inderdaad reacties van bv moeders die aanmoedigen om door te gaan enz terwijl de TS eigenlijk zelf het liefste gewoon wil stoppen maar dit niet durft te zeggen.
    Ik denk als je dan gewoon eerlijk durft te zijn dat dat al een hoop "Bv halleluja" berichtjes scheelt hoor.

5. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Mensen moeten elkaar eens in hun waarde leren laten :S. Is iemand jou tot last als ie niet 2 jaar BV geeft? Heb je er fysiek last van? Zo ja, dan moet je toch echt eens bij jezelf nagaan of het wel jouw zaak is.

Mijn persoonlijke mening over BV? Echt niet dat ik 2 jaar met een kind aan mijn tiet ga lopen. Ja ik weet het, ik ben een vreselijk slechte moeder, ik kan beter abortus plegen als ik zwanger ben, of nog beter mezelf alvast laten steriliseren.

Heel jammer dan wat iedereen denkt, maar mijn kind gaat niet zolang aan de tiet. Als het een jaar wordt dan is dat al bijzonder veel. Kan me geen ruk schelen wat de WHO schrijft. Ik ben nou eenmaal niet zo'n volger. Doe lekker mijn eigen ding waar ik mij goed bij voel.

En als jullie dat slecht vinden, so be it :D.

Overigens heb ik wel alle respect voor diegenen die het wel doen. Dat is tenslotte jullie zaak en mij val je er niet mee lastig. Leven en laten leven. Ieder doet zijn eigen ding en ieder doet waar ie zich zelf goed bij voelt.

6. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Ik denk dat ik wel weet welke onderwerpen je bedoelt en ik vind het helemaal niet bot of gemeen overkomen. Als iemand bijv. schrijft te willen stoppen met bv omdat ze wil dat zoon/dochter doorslaapt, dan vind ik het heel normaal dat mensen reageren om aan te geven dat het niet aan de voeding hoeft te liggen.

Het is toch fijn dat je een ander inzicht krijgt? Ik dacht ook dat zl nog lang niet door zou slapen omdat hij enkel bv krijgt, maar na 8 weken sliep hij al door. Dan vermeld ik dat ook, want ik denk er een ander mee te helpen.

7. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    /amen

Niemand zit te wachten op opdringerig advies en negatieve feedback. En voor diegenen die roepen dat ze dan maar met live-vriendinnen moeten praten... dus anderen zouden hier geen rechten hebben :S. Beetje krom.

8. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Inderdaad!!! Een onderwerp wordt gestart omdat iemand wil stoppen met bv, want....zoveel redenen. En dan wordt er raar gereageerd als je dan met tips komt. Open dan geen topic of formuleer het anders.

9. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Maar dat is toch ook een beetje een denigrerende opmerking/zin? Ik heb ook echt geen 15 maanden met mijn zoon "aan mijn tiet gelopen" hoor. Dit vind ik dus van die belachelijke uitspraken.
    Ik zeg toch ook niet "Ik prop toch geen twee jaar lang een speen in de bek van mijn kind" ;) Dat is net zo'n soort zin en zoiets zeg je toch niet..

Ik bedoel "tiet" is gewoon mijn borst en ik loop ook niet de hele dag met mijn zoon aan tiet. Hij dronk alleen totdat hij 15 maanden was 2 á 3 keer per dag in alle rust, gewoon thuis, bij mij.

10. Rojos

Rojos Actief lid

2 jan 2011
    153
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik wist trouwens helemaal niet dat dit over borstvoeding speelde:)
    Zelf wil ik wel graag bostvoeding geven, maar ben de eerste in de familie die dit gaat doen.
    Schoonmoeder zei wel al dat ik me dan als een koe kon gaan voelen :$ (schoonzusje heeft een 2ling en borstvoeding ging voor haar niet goed)
    Mijn opmerking was "zolang ik niet begin te loeien en m'n bed niet volschijt vind ik 't best":D
    En wanneer borstvoeding voor mij niet werkt om wat voor reden dan ook, ga ik gewoon over op kunstvoeding. Daar ben ik ook groot mee geworden.

11. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0

Ik zit er niet zo mee wat een ander zegt hoor ;).

Normaliter zou ik zo'n opmerking niet maken omdat ik zoiets heb van, ieder moet gewoon doen waar ie zich fijn bij voelt.

Wat je echter mist hier is het feit dat ik zo'n opmerking maak naar aanleiding van verhaal van de TS die zich mateloos irriteert aan mensen die hun methode maar opdringen en als iemand dat niet opvolgt dan is ie slecht, waardeloos en ga zo maar door. Naar zulke mensen kan ik inderdaad zo reageren.

Als jij tegen mij zegt 'ik geef BV, ik voel mij daar fijn bij en als jij dat niet doet ook respect, meid, dan heb ik alle respect voor jou en zal ik zulke dingen zeker niet naar jou toe spuien.

Het was zeker niet mijn bedoeling om denigrerend of gemeen te doen. Het was meer de reactie op die mensen die wel van mening zijn dat ze alles maar aan een ander moeten opdringen en zo nodig iemand ook nog een schuldgevoel willen aanpraten.

Mijn welgemeende excuses als jij dat zo hebt opgevat terwijl je zelf niet zo in elkaar zit.

Iedereen die zijn eigen ding doet en een ander respecteert om zijn/haar eigen keuzes mogen dit overigens zo opvatten. Nogmaals, het was beslist niet mijn bedoeling om gemeen te doen. Slechts een manier van mijn mening uiten. Wellicht een beetje beroerd! Die hand durf ik wel in eigen boezem te steken dan.

12. Dunc1984

Dunc1984 Bekend lid

15 jun 2011
    532
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik vind dat je wel gelijk hebt. Niet alle kinderen zijn hetzelfde en we hebben allemaal het beste met ze voor en doen hier, ieder op zijn/haar eigen manier, alles aan.

Mensen mogen inderdaad een eigen mening hebben, maar respecteer ook een ander zijn mening, daar schort het nog weleens aan...

13. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik ben het helemaal met jou eens!

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Spoiled en Yummie:

Wat heeft een opmerking over dat koemelk voor kalfjes, geitenmelk voor geiten en mensenmelk voor mensen is en
    dat moeders hun kinderen niet begrijpen omdat voeding niks met doorslapen te maken heeft

daar mee te maken dan?

Ik ervaar zp zelf als heel leuk en besteed er veel van mijn vrije uurtjes op. Ik haal zeker heel veel tips hier uit en vind het soms heerlijk om over bepaalde onderwerpen te discuseren.

Maar soms, en helaas bij vrij belangrijke onderwerpen, worden er meningen opgedrongen en evagelies verkondigd. Daardoor, kunnen, bijvoorbeeld moeders zoals ik, niet altijd hun vraag stellen of hun onzekerheden melden.

Ik geef ook borstvoeding, maar o wee als ik zeg dat ik echt niet met een 1-jarig kind aan de borst ga zitten. Wham, komen gelijk de cijfers weer van het WHO, geef ik het beste voor mijn kind op, is koeienmelk voor kalfjes, komt er een rijtje voorbij wat het beste is voor mijn kind.

Ik schaam me af en toe gewoon voor moeders die borstvoeding geven en zo denegerend doen.

Daarom heb ik het topic hier geopend, omdat het gewoon niet kan in het bv stukje. Krijg ik meteen iedereen over me heen.
    Daar heb ik het over!!!

15. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Jeetje mamavanjuul, niemand valt jou hier aan toch? Wat reageer jij boos zeg, dat slaat toch nergens op? Dat hele bv zit je wel erg hoog niet? Laat het los en ontspan!

16. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

nou ik lee hier dat er opmerkingen gemaakt worden over mensen melk is voor mensen.. mmm beetje rare opmerking eerlijk gezegt want dat zou betekenen dat mijn dochter een kalf is :s Beetje raar is het niet?

Het feit is gewoon op een forum zitten verschillende mensen met verschillende meningen/opvoedingen en denkwijzes maar ik denk wel dat respect op een forum heel belangrijk is en niet verwijten over wat iemand doet ;) en dr zullen altijd mensen zijn die iets waarheid vinden maar een ander kan dat anders zien ;)

kortom leven en laten leven ;)

17. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Hihi, langvoeders. Nieuw woord voor de dikke van dale :D

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Maar goed, laat dit alsjeblieft niet alleen over bv gaan ;)

Maar ook in het algemeen, wat ik ook in dat artikel las, is dat moeders elkaar zo afkatten....terwijl we allemaal het zelfde willen, alleen op een andere manier.

Zoals die blikken die je krijgt als je je stem verheft in het openbaar...

Maar het kan ook anders...ik heb het vanmiddag ervaren in de Hema....na de 100000ste keer "waarom" te hebben gehoord, kon ik het niet laten om heel diep te zuchten en met mijn ogen te rollen. Volgens mij klonk de wanhoop in mijn stem toen ik zei: OMDAT IK HET ZEG!
    Ik hoorde gelach achter me en daar stond ook een mama en die zei: vermoeiend he, dat ge-waarom ;)

We zijn zo veroordelend onder elkaar....:)

19. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Iedereen over je heen krijgen? Wie doet dat hier en waar? Ik vind je heel overdreven reageren. Blijkbaar verwacht je dus wel ja en amen!

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ach ja...soms moet je even iets kwijt he :)

Deel Deze Pagina