Teruggave over 2008: dagtekening 18-9-2009

Discussie in 'De lounge' gestart door 40plusmama, 22 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Hoi,

Ik kreeg vorige week de brief dat we een lekker bedrag terug gaan krijgen. Je krijgt het geld op je rekening op of rond de datum van de dagtekening en dat is 18 september bij ons. Ik hoor van meer mensen dat ze het nog niet hebben gekregen. Wie nog meer met dagtekening de 18de en wel of niet ontvangen?

2. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

16 apr 2007
    8.750
    0
    36
    ik lees mee dit is namelijk precies ook mijn probleem....!! ik wil het wil het wil het

3. 40plusmama

Net gebeld en ze hebben het de 16de al overgemaakt op het goede nummer. Het was daar ook al weg en normaal gezien zou ik het de 18de al moeten hebben. Het lijkt erop dat de banken massaal het bedrag vasthouden. Die vangen zo lekker rente zeg :(

4. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Gaat dat over zorgtoeslag?/Of iets anders??
    Ben benieuwd..

5. 40plusmama

Nee, voorlopige aanslag 2008

6. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Nu pas die hadden wij al in mei. wacht nu op de zorgtoeslag brief

7. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Ik dus ook!!
    Heb in mei 2500 eurootjes gehad en nu verwacht ik zorgtoeslag 600 euro!!Vandaar mijn vraag!:)

8. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    voorlopige teruggaaf 2008 hebben wij ook al lang.. inmiddels ook de def.aanslag kindertoeslag en zorgtoeslag binnen. kunnen we meteen de voorlopige teruggaaf 2008 weer terugbrengen..whhahahaha.. rekenen is kennelijk heul erg moeilijk voor de belastingdienst.. Leuker kunnen ze het niet maken.. NOU MAAK HET DAN MAAR HELEMAAL NIET!!!!!... ik krijg dan liever niets.. hoef ik ook niets terug te dokken...grrrr

9. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    dat is balen meid
    ik laat het doen door iemand van de belasting dus zit altijd goed.

jij dus alwel zorgtoeslag hmm linda we zullen nog wel even moeten wachten had het vorig jaar pas in november jaar ervoor in september

10. 40plusmama

Ooh maar wij wonen in Belgie en werken in Nederland. Het is bij ons meestal later maar ik weet dat er meer mensen op zitten te wachten (he Dwaasje)

Maar hebben jullie dan al de brieven gekregen over bijv. Zorgtoeslag met als datum de 18de en ook nog niks terug ontvangen?

11. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    nee heb nog geen brief van zorgtoeslag dat zal 1 deze maanden komen.
    Ik ga er toch wel vanuit dat jou geld morgen er op moet staan anders de bank ff bellen

12. 40plusmama

Het is toch belachelijk dat banken het zo lang vasthouden? Ik bedoel, met het weekend erbij dus nu 6 dagen. Die vangen flink rente want er zijn heel wat meer mensen met datum 18 september die het nog niet hebben

13. 40plusmama

Zorgtoeslag krijgen wij niet dus geen idee hoe dat gaat.

14. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    van de 18e tot vandaag is 4 dagen waarschijnlijk is het gisteren pas overgemaakt dus morgen heb je het wel hoor lijk me anders heel sterk

15. 40plusmama

Nee, zoals in mijn eerste post, ik heb gebeld en het is vanaf de belastingdienst 16 september overgemaakt. Als ik het donderdag niet heb moet ik terugbellen

16. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    hmm al die instanties ook grr

17. 40plusmama

Zal klagen bij de bank zin hebben?

18. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    ik vraag me af of de belasting wel de waarheid spreekt.
    wie niet waagt wie niet wint he. als hun het daadwerkelijk over hebben gemaakt zou het echt alwel op je rekening moeten staan

19. 40plusmama

Normaal gezien wel ja maar niet als de bank het tegenhoudt

20. koala28

koala28 Niet meer actief

Nee, dat heeft niet veel zin.

Ik betwijfel of de belastingdienst het de 16e wel heeft overgemaakt en niet klaar heeft gezet voor overmaken. Dit zijn 2 verschillende dingen die nogal eens door medewerkers van de belastingdienst maar ook verzekeraars en andere bedrijven door elkaar gehaald worden.

De betalingen worden collectief verwerkt via een batch die de belastingdienst aanbied bij hun bank. Dit kan dagen later zijn dan in hun systeem staat als datum bij de betaling.

Deel Deze Pagina