Ik lees allemaal afkortingen waar ik geen snars van snap/ niet uit kan vogelen waar die afkortingen voor staan. Ik zie wel eens langs komen LF dpo en nod..... weet iemand wat dit betekend? Dank je!!
gaab27 Ik heb gegoogled en daar krijg ik dus alleen maar rare dingen te zien oa namen van bedrijven en alles.... dus niet alles is 1 2 3 te vinden op google
Lf betekene luteale fase, dat is de fase van je eisprong tot de dag dat je ongesteld moet worden (of eigenlijk niet ongesteld als je zwanger wil worden, je NOD dus ). Wat wil je nog meer weten?
Flora01 Bedankt voor je berichtje!!! daar heb ik wel wat aan... lees een hoop dingen dus ook die afkortingen en kon gewoon niets vinden op google.... Dank je.!!!
dus als ik het dan goed lees begint je dpo na je ongi periode tot aan je eisprong want dan is het nod.... of zit ik nu verkeerd hahahahah sorry hoor
DPO: days past ovulation, dus de periode na je eisprong 5 DPO betekend dus vijf dagen na de eisprong NOD: is niet ongesteldheids dag, dus de dag dat je ongesteld moet worden maar dit uiteraard niet wil
http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/57211-gebruikte-afkortingen.html Hier staan ze allemaal
Het is beter om geen afkortingen te gebruiken. Voor nieuwe/ andere leden is het niet altijd duidelijk wat je met een bepaalde afkorting bedoeld, tevens snapt Google niet wat je zegt als er staat: "Ik ben door mijn HA naar de gyn in het ZK doorgestuurd ivm verdenking op een bbz".