Temperaturen en ongesteld

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Star87, 1 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Hoi meiden, heb even 2 vraagjes over het bovenstaande. Ik temp sinds 3 dagen, ( dag 5 vd cyclus begonnen ) maar vandaag was het een uurtje later. Heb meteen de temperatuur ingevuld in FF en kreeg een open bolletje( betekend dat je niet dezelfde tijd getempt hebt als de dagen daarvoor) maar kan een uurtje later kwaad of moet het echt dezelfde tijd zijn?? Ik ben niet uit bed gegaan om te tempen, het was nu 7.15 en normaal was het 6.15 uur.

Ook zou ik graag willen weten of jullie elke cyclus even lang ongesteld zijn. Dit is bij mij namelijk niet. De ene keer 3 dagen, soms 5, zelfs een keer 12 dagen en deze cyclus was ik 6 dagen ongesteld. Maakt dat iets uit of heeft dat nergens mee te maken?

Dankjullie wel alvast:)

2. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ik temp zelf niet maar echt heel veel voorbij zien komen.
    De rede dat ik niet temp is omdat ik onregelmatige werktijden heb en dus nooit even laat de wekker zet. Soms al om 5 uur op en op mn vrije dag wil ik daar niet aan.
    Het maakt wel echt verschil hoe laat je het doet. Elke dag hetzelfde tijdstip is echt het beste.

3. Jemima

Jemima Bekend lid

7 mrt 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    Zelfde tijdstip is wel beter inderdaad, kan namelijk met tijd fluctueren.
    Je menstruatie kan elke cyclus verschillen! Ik heb een gemiddelde van 4 dagen maar is ook wel eens een dag meer of minder

4. Moess

Moess Niet meer actief

Je moet echt iedere dag om dezelfde tijd tempen anders is het niet betrouwbaar. Soms gaat het namelijk maar om een paar tienden. Ik werk ook onregelmatig. Op zn vroegst moet ik om half 6 opstaan dus ik heb 3 maanden lang, iedere dag om 5.30u mijn temperatuur gemeten. Als ik niet op hoefde te staan sliep ik daarna weer lekker verder.

Eigenlijk kun je ook het beste op cd 1 beginnen..

5. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    Ik temp ook en gebruik daarvoor ook FF. Als ik niet op de gebruikelijke tijd temperatuur krijg ik ook een open bolletje. Dan is ie niet betrouwbaar.

Je moet proberen altijd dezelfde tijd te tempen, direct na het wakker worden en na een normale nacht. Stel dat je korter dan 6 uur slaapt en/of veel wakker word en/of ligt te woelen zul je gelijk een hogere temp zien. Dan is ie dus ook niet betrouwbaar.

Succes!

6. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Dank jullie wel! Had ik kunnen weten maar echt zeker weten deed ik niet, vooral omdat ik niet uit bed ga als ik temp. Maar goed dan kan het idd net met een paar tienden schelen. Ik heb nu alleen nog maar 1 tiende er steeds naast gezeten dus over t algemeen is dat geen afwijking. Ik zal in de week van de eisprong zeker zorgen dat ik niet mis met mijn tijd.

7. mawaikee

mawaikee Bekend lid

16 mei 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    De q&a van FF zegt bij onregelmatig werken; neem je temperatuur op als je voldoende geslapen hebt. Zo heb ik in t weekend vaak open bolletjes. Sta dan later op, maar ga ook later naar bed. Stel je gaat 2 uur later naar bed, dan is je wekker op zetten niet reëel, want je hebt 2 uur minder geslapen.
    (Tenminste, zo interpreteer ik de tekst)

8. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Daar zit wat in. Wij hebben van zaterdag op zondag nacht bij vrienden gezeten, sliep pas 5 uur( maar wel tot half 12). Dan had 6.15 uur testen geen zin inderdaad. Hij bleef ook netjes dezelfde temperatuur vanmorgen. Ik zal wel proberen zo veel mogelijk optijd te testen en zeker rond de eisprong. Dus vanaf nu al eigenlijk, want hij zal er dit weekend aankomen:)

9. guppymaaike

guppymaaike Actief lid

19 aug 2014
    499
    0
    16
    Vrouw
    militair
    Alblasserdam
    Er staat ook op FF dat je voor een betrouwbaar resultaat minimaal 3 uur aaneengesloten moet hebben geslapen. Als ik dat zelf niet haal sla ik een dagje over of inderdaad toch maar voor een later tijdstip (geldt ook als ik op een vrije dag door mn wekker heen slaap, ik temp om 5 uur). Maar ik merk dan wel behoorlijke schommelingen.
    De eerste maand dat ik mijn temperatuur bij hield zag ik nog veel schommelingen, nu gaat dat stukken beter. Oefening baart kunst?

10. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    er is een engelse site waarbij je je temp kan invullen en dan rekent hij de temp uit van het oorspronkelijke tijdstip.
    Ik weet alleen even niet de naam van de site

Deel Deze Pagina