Als ik je verhaal lees zou ik er eerst voor zorgen dat je emotioneel helemaal lekker in je vel zit. Je geeft aan dat 2 al best zwaar zijn, als daar een kindje bijkomt geeft dat alleenmaar meer druk. Als straks alles op rolletjes loopt en jij en je man willen het allebei waarom niet? Wat je financieel wil opofferen is voor iedereen anders. Ik ben ook opgegroeid met niet elk jaar vakantie, en niet elke keer alle nieuwe spullen die andere kinderen miss wel hadden, maar ik heb niks gemist in mn jeugd. Hier komt over een paar maanden een 4de bij, financieel zullen we het natuurlijk rustiger aan moeten doen en ook vakantie zal de komende tijd moeilijk worden, maar dat is onze keuze en ik vind persoonlijk dat iedereen die keuze voor zichzelf moet maken. Dat wil niet zeggen dat kinderen uit Gezinnen die het om welke reden dan ook financieel minder breed hebben geen mogelijkheid hebben voor een goede gelukkige toekomst .
Ja, hier ben ik het ook mee eens. Ik heb zelf 2 jonge kindjes en weet dus dat het stressen is. Maar als je merkt dat je het nu al stressvol is en je geen tijd hebt voor je man of voor een dagje weg dan kan je relatie er onder lijden. Dat zou ik niet doen. Misschien wil je dat derde kindje wel om inderdaad een leegte op te vullen. Als ik jou was zou ik eerst proberen om wat tijd vrij te maken (kindjes bij vrienden / familie, etc) om terug wat leuks met je man te gaan doen. Dat is toch ook belangrijk. Mijn moeder zegt altijd dat veel mama's vergeten dat je ook tijd moet vrijmaken voor je relatie. Kinderen gaan later het huis uit maar je man en jij moeten verder tot het einde. Je moet dus wel blijven tijd maken voor elkaar en je relatie niet uit het oog verliezen. Dit gezegd zou ik dus eerst wat tijd vrijmaken voor je relatie en even wachten voor een derde kindje. Als je oudste naar school gaat bijvoorbeeld. Zien of je dan nog even veel zin hebt erin.