Ik MOET het ze straks vertellen.......

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door melissa, 29 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laura

    laura Actief lid

    6 nov 2005
    207
    0
    0
    taxixhauffeusse
    hoogeveen
    he hoi

    ik zit met hetzelfde ik heb een half jaar contract werk nu vanaf januari bij het bedrijf maar ben bang als ik het vertel dat mijn contract niet verlengt wordt heb voorgenomen om het te vertellen als ik 3 maand heen ben dan is de grootste kans op een miskraam weg en dan is het zo goed als zeker dat het gaat komen ben wel heel erg benieuwd wat mijn baas zou zeggen en als ik mijn contract verlenning krijg zal het wel heel flauw vinden als ik ontslag zou krijgen want ik weet dat ze tevreden zijn over mij

    ik vind het wel heel moeilijk allemaal en weet nie goed wat ik moet doen :S dus al iemand nog goede tips heeft voor mij die zijn welkom :D

    liefs laura
     
  2. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Ik vind dit nogal aardig kort door de bocht.
    Misschien heeft de desbetreffende persoon wel een paar miskramen van te voren gehad en willen ze even afwachten tot de "magische" 12 weken grens.

    Ik vind het nogal bruut om te zeggen dat je iemand niet meer in het bedrijf wilt hebben, omdat ze wachten met vertellen dat ze zwanger zijn. Eerlijk gezegd, zou jij je ook een beetje in de andere persoon moeten verplaatsen.
     
  3. melissa

    melissa Actief lid

    28 mrt 2006
    219
    0
    0
    nou het hoge woord is eruit......
    Heb gezegd dat ik zwanger ben, hij reageerde op zich redelijk.Hij feliciteerde me, maar maakte me wel duidelijk dat ie de situatie moet overleggen.
    Omdat hij de zoon van de baas is, moet ie het dus met zn vader overleggen.
    Maakte helaas wel de opmerking dat ie een flexibel iemand zocht die ook es een uurtje langer kan blijven als dat nodig is.....
    En tja zo flexibel kan ik straks niet zijn, als ik een oppas heb, kan ik moeilijk zeggen het wordt een of meerdere uurtjes later, en dat wil ik ook niet!!!

    Maar nog even afwachten wat de grote baas zegt.
    Ben in ieder geval wel door mn proeftijd heen en heb nu een halfjaar contract dus ze zijn verplicht mn zwangerschapsverlof door te betalen.

    Het is in ieder geval een hele opluchting nu ik het verteld heb, ik hou jullie natuurlijk op de hoogte hoe het verder gaat.
     
  4. trutje

    trutje Fanatiek lid

    12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Ik wil ook graag nog even reageren. Ik ben gisteren aangenomen op een nieuwe functie die ik heeeeeel graag wilde en ook al heel lang.

    Ik heb bewust voor een baan van 24 uur gekozen ook met het oog op na de bevalling gewoon weer 24 uur te blijven werken.
    In het sollicitatiegesprek heb ik niet aangegeven dat ik zwanger ben. Wel heb ik als motivatie meerdere redenen gegeven waarom ik maar 24 uur wil werken. Ik heb dus niet gelogen maar wel verzwegen en erg lekker voelde dat niet alhoewel ik 100% in mijn recht sta, natuurlijk. Ik ben nu 11 wk zwanger en hoefde het dus niet te melden.

    Ik vraag me af wanneer ik het nu wel het beste kan vertellen. Er komt nog een uitgebreide test, en daarna ga ik een maand een opleiding doen...

    Heeft iemand tips voor me?
     
  5. laura

    laura Actief lid

    6 nov 2005
    207
    0
    0
    taxixhauffeusse
    hoogeveen
    hey hoi

    ik denk wel dat je het zo gauw mogelijk moet vertellen en vind ook dat je van begin af aan eerlijk had moeten zijn sorry dat ik het zeg maar ze nemen natuurlijk geen mensen aan die met een paar maand al met zwangerschapsverlof moeten

    kijk ik vind het gwn niet eerlijk tegenover de baas als je dr over liegt

    ik moet het zelf ook vertellen over twee weken en heb dr ook moeite mee maar vind dat hij het gwn moet weten ook met de kans dat ik geen contractverlenning krijg dat is het risico wat je neemt

    je kiest of voor het een of voor het ander en wij hebben voor een kindje gekozen dus ja dan moet je dr gevolgen dr bij nemen sorry dat ik het zo hard zeg maar vind het wel een beetje egoistisch dat je niet heb gezegd dat je zwanger was want eerlijk heid duurt het langst natuurlijk en
    ik snap jou ook wel hoor want anders had je mss die baan niet gekregen maar nu heb je de kans alsnog dat je dr uit gegooit wordt

    heel veel sterkte ermee!!

    groetjes laura
     
  6. trutje

    trutje Fanatiek lid

    12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Stel dat mijn zwangerschap nu misloopt dan had ik wellicht geen baan en geen kind gehad. Ik mag wat dat betreft best egoistisch zijn, ik heb nu ook nog iemand anders om rekening mee te houden, nl. mijn ongeboren kind. En op straat staan wil ik ook niet.

    Het staat niet voor niets ter bescherming van de aanstaande moeder en haar kind zo omschreven in de wet dat je niet verplicht bent je zwangerschap te melden bij een sollicitatiegesprek.

    Ik ben het dus compleet niet met je eens.
     
  7. laura

    laura Actief lid

    6 nov 2005
    207
    0
    0
    taxixhauffeusse
    hoogeveen
    ja oke iedereen een verschillende mening tis ook geen aanval naar jou toe hoor kijk ik vind het nu al moeilijk om het te vertellen omdat ik er nog maar vanaf januari werk en ben ook bang dat ze me dr uitgooien maar ja dat zie ik dan wel weer hoop gewoon dat het goed gaat en anders als die kleine dr is straks dan maar weer werk zoeken en dan weet ik ook zeker dat mijn baas mij terug neemt want ze hebben de taxidiploma alles betaalt voor mij dus dat doen ze vast wel

    maar ja hoop het beste en dat ze me niet ontslaan
     
  8. trutje

    trutje Fanatiek lid

    12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    laura, dan mogen ze je niet het contract ontzeggen omdat je zwanger bent. Lees eerst eens wat over wetgeving. De werkgever schiet er helemaal niets bij in want zij betalen hier premies voor en het verlof wordt betaald door het UWV.
    Je moet zelf een beetje egoistischer denken in dit geval. Het enige dat ze misschien vervelend vinden is dat ze een vervanger voor je moeten zoeken. De werkgever denkt alleen maar het beste voor zichzelf, en dat mag jij net zo goed. Er zijn niet voor niets regels ;)
     
  9. laura

    laura Actief lid

    6 nov 2005
    207
    0
    0
    taxixhauffeusse
    hoogeveen
    ja oke daar heb je gelijk aan idd en heb dr ook wel wat over gelezen maar ja toch een beetje angst van hoe zouden ze reageren denk niet dat ze dr blij mee zijn maar ja mss valt het ook wel reuze mee hoor ik weet t niet

    maar ff wat anders wanneer ben jij uitgeteld want we zijn ongeveer evenver heen :D
     
  10. trutje

    trutje Fanatiek lid

    12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    9 november :)
     
  11. laura

    laura Actief lid

    6 nov 2005
    207
    0
    0
    taxixhauffeusse
    hoogeveen
    ja ik 10 november :D

    heb je al een echo gehad?

    ik heb 5 april eentje gehad en 3 mei moet ik weer heen heel spannend allemaal
     
  12. trutje

    trutje Fanatiek lid

    12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    ik heb de 1e gehad in de 9e week en a.s. woensdag de tweede voor de nekplooimeting :)
     
  13. melissa

    melissa Actief lid

    28 mrt 2006
    219
    0
    0
    En ik dacht dat ik een hoop reacties had, zitten jullie een beetje tegen elkaar te kletsen.......viel dat ff tegen!!!
    Maar vertel het gewoon wanneer jij er een lekker gevoel bij hebt.En als je dat over een maandje doet of wanneer dan ook dat moet je lekker zelf weten dat heb ik ook gedaan.
    Het is echt niet egoistisch om het niet te vertellen, hoor, dan zou je dus aan iedereen moeten denken behalve aan jezelf!!!
    En als er iemand belangrijk is op dit moment....juist jij!!!!
     
  14. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    en bovenstaand is de reden dat vrouwen het vaak niet eerder durven zeggen, je zegt dat hij je nu al verteld dat ze een flexibel iemand zoeken voor de funtie die jij hebt (ik weet natuurlijk niet wat voor werk je doet)

    wat je wel zou kunnen doen is aangeven hoeveel uur je straks wilt blijven werken als de kleine er eenmaal is en kijken of er niet met 2 parttimers gewerkt kan worden, iemand ie in de uren(dagen) dat jij niet kan dan werkt, er zijn heel veel bedrijven die op die manier werken.

    maar goed er zijn er natuurlijk die liever 1 iemand hebben voor 1 bepaalde functie, ik hoop voor jou dat je baas niet zo kortzichtig is als vele andere werkgevers ( cq kleine ondernemers ) :(

    succes
     
  15. verial

    verial Lid

    15 mei 2006
    65
    0
    0
    Soms lijkt het heerlijk om een collega in vertrouwen te nemen. Maar soms dan vertellen ze het door en kom je niet door je proeftijd. Wees blij dat je het niemand kan vertellen en heel even geduld nog
     

Deel Deze Pagina