Ben sinds vandaag gestopt met fluoxetine 5 mg en gelijk mijn eerste paniekaanval gehad zat met mijn vriend te kletsen en ik vertelde dat ik zo bang was dat er iets mis zou gaan ofzo, en op dat moment viel er iets in de kast nou ik helemaal overstuur gelijk en baal nu zo ben ook zo bang!!! Maar het kan echt niet zijn van de medicijnen vandaag pas gestopt maar herkent iemand zich hierin ik weet het gewoon niet meer ben gewoon zo bang!
Het kan idd niet van het stoppen zijn, dat lijkt me écht heel snel. Kun je niet bellen met je behandelaar of huisarts? Houd mensen op de hoogte, dan kan er ook sneller ingegrepen worden als het echt niet gaat. Heel veel sterkte!
Ja het gaat nu al wel beter en als het idd erger wordt moet ik gewoon aan de bel trekken!! Maar ik heb iedere keer het idee dat ik dan een teken ofzo krijg dat er iets mis zal gaan ofzo pppfff en daar wordt ik zo bang van vind het dan zo raar dat net als ik zeg ben bang dat er iets mis gaat er iets omvalt in de kast!! Ben nu 36 weken zwanger en 4 dagen maar vind het weer zo spannend worden en wordt weer zo bang!
Thanks voor je verhaal,ik slik zelf ook citalopram 40mg.Mij is door de gynecoloog en ziekenhuispsygiater afgeraden te stoppen met de medicijnen.Ik gebruik ze tegen een angst en paniek stoornis,ik merk ook echt zeker nu weer dat ik ze echt nodig heb,alles is anders nu ik zwanger ben natuurlijk en merk dat ik weer sneller paniekerig word.Nu ik dan dit zo lees twijfel ik wel weer of ik het echt niet met 20mg kan proberen ofzo.Ze houden me bij het ziekenhuis wel extra in de gaten,ik ben zelf bang ook dat ik een postnatale depressie krijg ofzo.Nou ja gelukkig zijn ze allemaal erg begripvol in het ziekenhuis dus gooi het de volgende keer maar es in de groep.
In mijn geval was het ook niet mogelijk. Ik heb in het begin de dosis verlaagd naar 20 mg, na 12 weken dus weer opgehoogd naar 40 (waar ik écht nood aan had). Bij angst- en paniekstoornissen heb je in veel gevallen helaas hogere dosissen nodig om effect te kunnen scoren. Goed dat ze begripvol zijn. Kaart het inderdaad aan, die angsten. Hoogst waarschijnlijk gaan ze ook wel direct een kinderarts inschakelen vanwege jouw medicijngebruik. Ga je bv geven? Mij is dat toen ontraden vanwege de ad. Heel veel sterkte ermee. Het is niet gemakkelijk, maar soms moet het gewoon!
Bij mij is borstvoeding ook afgeraden,dus dat ga ik ook niet doen.Ik schrijf vanaf gister alles op wat er door me hoofd schiet wat ik wil vragen of laten weten,dan kan ik dat de volgende keer aan de gynecoloog voorleggen.
In mijn geval was het ook wel prettig om fv te geven. Ik hoefde me niet druk te maken om de hoeveelheid die mijn zoontje had (zou ik wel genoeg bv hebben ed). Heeft ook wel wat rust gegeven. En goed dat je je vragen opschrijft. Ik heb zelf een keer een dubbel consult gevraagd, zodat ik echt even een gesprek kon hebben. Dat heeft toen veel geholpen.
Hey, ik had hier reeds geschreven dat ik ook AD nam, en ben ondertussen bevallen van een flinke dochter. Door paniekaanvallen nam IK 30 mg Paroxetine vanaf ongeveer week 25 tot op mijn bevalling twee dagen geleden. Juno is perfect gezond, maar heeft inderdaad wat last van afkickverschijnselen. Ze ligt ter controle aan de monitor en daar zien ze dat ze fladderig is, snel geïrriteerd en wat sneller moe dan normaal (waardoor haar saturatie iets daalt). De kinderarts zegt dat dit er na een tijdje uitgaat en ze er niets aan zal overhouden. Ook hangt het sterk af van het kindje zelf, ze hadden ook al veel kindjes gezien zonder enig probleem. Ze doen er hier ook heel nuchter over. Het is altijd beter van niet, maar als je AD nodig hebt, dan heb je het nodig. Je weet best dat het niet ideaal is dus licht ga je daar niet over. Maar soms kan het gewoon niet anders. Je moet je dus niet te veel zorgen maken. Dring inderdaad aan op een goede controle en dan komt alles in orde. Indien het kindje dan al een wat moeilijkere start heeft, denk er dan aan dat het nog altijd meer heeft aan een blije mama zonder stress en paniek. veel succes