Ervaring met endometriosecyste

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Linda, 8 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Heeft er iemand ervaring met een endometriosecyste?

Even kort mijn verhaal:
    - ivm PCO en vijandig baarmoederslijm zitten wij in de IUI
    - ik had in november 6 follikels mbv spuiten, deze ronde is afgebroken, uit mijzelf kreeg ik echter geen eisprong waardoor ik provera heb gekregen, inmiddels is de menstruatie gekomen maar vanochtend bleek uit de echo dat er nu een endometriosecyste zit

Ik was er al bang voor omdat ik 'eipijn' heb, maar omdat ie niet te groot is (ik vond van wel 19 mm) mag ik wel spuiten...

Heeft iemand hier ervaring mee?

De arts heeft al wel gezegd dat mocht ie groter worden dan moet ie wel weg gehaald worden.

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Linda,

Ik heb tijdens het stimuleren met hormonen, ook altijd minimaal 1 endocyste die als een paddestoel de grond uit schiet. Vaak verdwijnt deze na het stimuleren, en in sommige gevallen is hij bij mij tijdens de IVF aangeprikt.

IUI is anders dan ivf en dan komt er geen punctienaald bij kijken, maar in principe is het vervelend voor jou, gezien de eipijn, maar hij kan geen schade ofzo aanrichten.

Succes.

Groetjes,
    Elvira

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb dan geen endo maar wel cystes gehad.
    Tijdens de punctie hebben ze deze dan ook aangeprikt.
    Ik voelde het niet anders dan een eiblaasje.
    Elmo

4. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    hoi Linda,
    Ik heb destijds door de clomid een cyste van 7 cm gehad. (dit was ook de enige reactie die ik van clomid gekregen had) Ik heb toen 3 weken lang orgametril moeten slikken om de cyste te verkleinen. Na 3 weken was ie 3 cm en mocht ik weer verder met de hormonen. En daarna was hij gewoon vanzelf verdwenen. Dus het is goed gekomen.

5. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Fijn om te horen dat er dus meer zijn die 'verder mochten' ondanks de cyste. Nu heb ik er wat meer vertrouwen in dat het een ronde mét evt. een IUI-poging kan worden!

Deel Deze Pagina