Hoi allemaal, ik ben in april gestopt met de pil en mijn cyclussen zijn als volgt: 35-45-32-38. We zijn nog niet echt aan het proberen, dit willen we eigenlijk aankomende winter gaan doen. En hoop dan dat ik rond januari/feb/maart (zoiets) zwanger raak. Is het al raadzaam om ovulatie testen te gaan doen om zo een inzicht te krijgen of en wanneer ik eisprong heb, of kan ik daar nog wel even mee wachten wanneer de cyclus wat beter/regelmatigerer is..? Heb ook veel last van puisten al sinds een aantal maanden :x Ik denk dat ik dus nog wat aan het ontpillen ben. Mijn menstruatie is ook een beetje raar, meer bruinverlies dan echt bloed. Al zit er ook wel wat rood nieuw bloed bij. Denken jullie dat ik al een eisprong heb? Ik neemwel alvast foliumzuur in, voor mocht er wat gebeuren! Weet dus nog niet zo goed hoe ik mij kan voorbereiden op het zwanger worden..! Liefs X
Wat goed dat je al bent begonnen met foliumzuur! Je cycli zijn nog wel wat lang. Mogelijk door het ontpillen. Heb ik zelf ook erg veel last van gehad. Wat ik zelf aanraad is om niet meteen met ovutesten te gaan beginnen maar straks gewoon lekker vrijen wanneer jullie zin hebben. En als het dan na een paar maanden nog niet raak is, dan kan je altijd nog zulke hulpmiddelen gebruiken. Succes!
Thanks voor je reactie! We doen het wel gewoon zonder condoom (onveilig) en letten ook niet echt op de dagen verder. Of het rond de eisprong is of niet. Hou wel zon kalender bij in een app, maar is natuurlijk nog moeilijk aan vast te houden aangezien de cyclus nog onregelmatig is!
Grappig, ik gebruik ook een app, P Tracker. Daarin kan je ook bijhouden welke symptomen je hebt, welke medicijnen je hebt gebruikt en wanneer je intiem bent geweest etc. Ik heb ook nog een onregelmatige cyclus dus ik houd me er niet te erg aan vast maar het is in ieder geval een handig steuntje. Merk ook dat ik steeds terugkerende symptomen heb op bepaalde momenten van de cyclus. Helpt me ook mezelf niet helemaal gek te maken elke keer als ik bijv gevoelige borsten heb
Ja ik gebruik de Love cycles app. Roze icoon met wit hartje. Ik wil me misschien wagen aan ovulatie testen volgende maand, ben gewoon benieuwd wanneer en OF ik uberhaupt een ovulatie heb? Wie heeft hier ervaring mee? Gezien mijn cyclus weet ik dus niet precies wanneer ik zou moeten gaan kijken en heb dit ook nog nooit gedaan maar goed, kan altijd proberen! Om een beetje meer inzicht te krijgen..
Hey Meis28 die app gebruik ik ook. Heel handig om een goed beeld te krijgen in je cyclus. Gebruik hem nu bijna een jaar. Het voordeel is wel dat ik mijn eisprong voel. Ik kan je wel melden die van mij valt altijd in het groene gedeelte van de app. Meestal groen dag 2 of dag 3. Tot op heden vermeed ik de vruchtbare dagen om niet zwanger te worden of gebruikte een irri condoom. Maar goed. Nog een maandje en dan hoef ik er geen rekening meer mee te houden. Want dan gaan wij weer voor ronde 1 van start. Hoop voor je dat je cyclus snel hersteld in een regelmatige! P.S. goed dat je al met foliumzuur bent begonnen! Ik ook.
Ik heb na het stoppen met de pil ook erg lange en wisselende cyclussen gehad. Wij hebben besloten het eerste zo te proberen, mocht het niet lukken kun je nog altijd ovulatietesten gaan gebruiken.
Ja dat doe ik ook denk ik! Eerst gewoon even proberen op de natuurlijke manier haha en kijken hoe de cyclus gaat de komende tijd. En dan misschien eens een x een ovulatie test doen om te kijken wanneer en of er ovulatie is