ik moet me melden voor verhoor??

Discussie in 'De lounge' gestart door Damay77, 14 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

jij las het zeker ook met een lachje? hier nog 1 :D

2. koffiekoekje

koffiekoekje Actief lid

1 jun 2013
    167
    0
    0
    Lio Wiskunde
    Overijssel
    Hell yeah! Zou zo heerlijk typisch 'boontje komt om zijn loontje' zijn! Daar kan ik echt van genieten :D

3. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    idd als een speer aangifte doen tegen valse beschuldigen, desnoods rechtbijstand er op zetten. Je staat in je recht, maar dat maakt het niet minder vervelend.

Ik heb ook ooit zoiets gehad, heb echt "peeen gescheten" zoals ze dat hier zeggen. Wist niet waar ik voor moest komen, toen bleek mij iemand beschuldigd te hebben van een klok vernielen...nou ik ben echt braaf dat betreft, heb zelfs nog nooit een snoepje gepakt uit een winkel ofzo.
    nou heb zitten janken (was toen ook nog erg jong) en volgens mij was dat overtuigend genoeg :cool: want mocht daarna gewoon gaan en nooit meer wat van gehoord.

Ben benieuwd hoe het afloopt, maar zou zeker weten aangifte doen.

4. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Omg ik ook!! :D

5. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Had deze topic al ff in de gaten gehouden, en goede ingeving van je om tijd te vragen! Je hebt meteen een smetteloze alibi!

Ben benieuwd wat voor gevolgen dit zal hebben voor de dames met hun valse aangifte.. Ze hebben geen poot meer om op te staan in ieder geval.

6. koffiekoekje

koffiekoekje Actief lid

1 jun 2013
    167
    0
    0
    Lio Wiskunde
    Overijssel
    *boks*

En nu maar hopen dat vrouwe Justitia er hetzelfde over denkt... ;)

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Net nog even mn werk gebeld met de vraag of de politie al gebeld had. Dat hadden ze inderdaad. Er is hun gevraagd of ze konden bevestigen of ik daar geweest was en welke tijd. En die tijd zal erom hangen. Ze heeft door gegeven dat de vergadering meestal 1 tot 1,5 uur duurt. Als hij 1 uur geduurt heeft dan zou ik in theorie om 12.30 uur thuis kunnen zijn. Maar meestal duurt hij 1,5 uur en dan zou ik meteen in mn jas geschoten zijn en weg gescheurd met mn auto.Maar ik ga nooit meteen na de vergadering weg. Altijd nog even kletsen en ik weet dat collega's me toen nog vroegen hoe het ging en zo. Ik zou die week erop weer gaan beginnen. Ik hoop dat ze die tijd zien als bewijs dat ik daar geweest ben. Het is gewoon k.ut. het was de laatste week van mn ziektewet en ik heb daar voor spek en bonen gezeten. Normaal moeten wij met een telefoontje een pasje scannen bij binnenkomst en uitklokken bij vertrek. Dan had ik de tijden ook nog eens zwart op wit gehad....

8. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik herinner me jouw oude topic ook nog ja. Oh wat zou het mooi zijn als ze zichzelf nu in de vingers hebben gesneden! Karma is a bitch :D

Hopelijk voel je je al wat opgelucht nu! Snap dat het je bezig houdt. Echt een rotstreek!!

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Hoe dat evt verder gaat dat weet ik niet. Of justitie ze dan aanklaagd of dat ik dat moet doen. Ik lees wel op internet dat er een boete op staat die kan varieren van 4500 euro (en iets met natuurlijke personen) tot 11000 nog wat bij rechtspersonen. Wat dit in mag houden. . Of een gevangenisstraf.
    Maar ik heb zo'n idee dat het niet zover komt.
    Dat er geen bewijs is voor vernieling of dat ze er niks mee kunnen omdat de tijd te krap is. (En ik mogelijk alsnog de lul ben. Helaas heb ik geen rechtsbijstandsverzekering:(

10. koffiekoekje

koffiekoekje Actief lid

1 jun 2013
    167
    0
    0
    Lio Wiskunde
    Overijssel
    Ah... ok... dus het is nog niet definitief een feestje waard....

Er zijn vast wel collega's die zich kunnen herinneren met je nagepraat te hebben na de vergadering!

Hoe zit dat met lunchen? Als jullie 'buiten' gaan lunchen, wordt er dan ook uitgeklokt? Want dan zou je wellicht met de pas van iemand anders kunnen checken wanneer de vergadering was afgelopen (bijvoorbeeld als iemand claimt na de vergadering te zijn gaan lunchen, en hij/zij heeft om 12.30 uitgeklokt.... dan was die vergadering niet eerder afgelopen dan 12.15 of 12.20 ofzo.

Ik hoop echt voor je dat dit goed gaat komen! Dinsdag hoor je meer?

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Het zal er dan misschien om spannen, maar ik geloof niet dat ze jou verantwoordelijk gaan houden. Wees slim en doe zelf aangifte.

12. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Weet je wat me zou verbaasd?? Onze auto is bekrast door de buurman, heb het zelf gezien en meteen hem erop aan gesproken maar kreeg een grote bek. Toen aangifte gedaan, en vervolgens krijg ik te horen dat het zijn woord tegen het mijne is en er onvoldoende bewijs is. En dan laten ze jou onterecht helemaal naar een verhoor komen? Wat een raar gedoe...

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Yep. Dinsdag hoor ik meer. Goede tip. Zal mn collega eens vragen hoeveel tijd ze geklokt heeft.ik hoop iig meer dan een uur. Als dat zo is dan vraag ik aan hoofd of ze bij de anderen ook wil kijken. En dan geef ik dat alsnog door.

14. Evientje

Evientje Niet meer actief

Ik zou me er niet al te druk om maken.
    En zou dinsdag in ieder geval vragen om aangifte tegen hen op te nemen, en een aangifte smaad/laster want als ze dit zo al aan de politie dit verhaal vertellen zullen ze dit in de wijk ook wel doen. Zou me daar zeker niet over af laten poeieren dan hadden ze dat maar eerder moeten bedenken.
    Wel opvallend dat ze je voor een verhoor oproepen voor vernieling.
    Terwijl justitie van een mishandeling (door buren) met een stuk of 10 getuigen niet eens de moeite neemt om getuigen te horen en de persoon die mishandelt een geldboete krijgt en meer niet!
    Ik ben wel ooit gebeld omdat mijn ex schoonouders probeerde aangifte tegen mij te doen voor diefstal van een auto (die ik zelf betaald had) die agent had de aangifte wel opgenomen maar blijkbaar nog niet in het systeem gezet. Naar aanleiding van het contact met de agent heeft hij contact met mijn ex schoonouders gehad met de mededeling dat ze beter konden stoppen met mij proberen zwart te maken omdat hij mij anders zou adviseren aangifte tegen hen te doen!

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    yes! collega mailt net dat ze om 12.30 uur uitgeklokt heeft. het was een uitgelopen vergadering. en iedereen weet dat ik altijd tot einde blijf.
    nu kan ik 2 dingen doen:
    1. ik kan maandag iemand op kantoor vragen, of ze bij de andere collega's na
    kan kijken hoeveel er geklokt is. en dit doorbellen als bewijs. met het risico
    dat zij niet in die gegevens kan kijken.
    (manager is amper bereikbaar, die kan erbij maar daar kan ik niet op rekenen.)
    2. ik ga nu mn collega's mailen met het verhaal en of ze willen kijken wat ze
    geklokt hebben. als dat allemaal gemiddeld 12.30 uur is dan is dat gewoon
    zo. dan bel ik dit door aan de politie en dan kan diegene op kantoor het bevestigen.

meteen dan duidelijk dat ik het zeker niet geweest kan zijn EN valse aangifte.

16. koffiekoekje

koffiekoekje Actief lid

1 jun 2013
    167
    0
    0
    Lio Wiskunde
    Overijssel
    :D Woohoo! Heb nog wel eens een goed idee.. hahaha

Te gek! Sta je gelijk zoveel sterker, en ook voor je eigen gemoedsrust lijkt me dit helemaal geweldig! Gefeliciteerd!

En ik zou ook serieus overwegen of je geen aangifte tegen deze mensen wilt doen. Na alle stress die het je heeft opgeleverd de afgelopen week.. vind ik eigenlijk dat ze daar voor moeten boeten!

Normaal ben ik niet zo van het aangifte doen, iedereen maakt fouten en je weet maar nooit waar iets vandaan komt.. maar deze mensen ... pff.... ik ken ze niet, maar grrrrr :x

17. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Oh, dat zou fijn zijn, goede hoop!
    Bah, wat een valse mensen ook. Hoop toch dat ze zichzelf zo flink in de vingers snijden en hier niet mee wegkomen (althans niet makkelijk, hehe... ;))

18. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

T is toch niet te geloven. Echt bizar dit. Wel fijn dat je kunt bewijzen dat je het niet was. Hopelijk krijgen ze een fijne boete.

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    En nog een collega gemaild. Heeft 12.20 uur uitgeklokt maar die moest vroeger weg..
    Ik ga ze verzamelen en dinsdag kantoor en bureau bellen. Ik hoop dat ze dit nog meenemen.

20. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    nou mij ook!!!!
    Wij hadden iets soortgelijks met de motor van mijn man waar de buurman een lamp van kapot heeft getrapt omdat de motor volgens hem op de verkeerde plek stond..
    Politie zei dat ik geen aangifte hoefde te doen omdat het woord tegen woord was..
    En ik dacht altijd dat in zulke gevallen familie niet meetelde als getuigen..

Schokkend dat het ook zo makkelijk kan, want in feite kan ik dan samen met mijn moeder iedereen beschuldigen en moet de beschuldigde dan maar bewijzen dat het niet waar is..

Deel Deze Pagina