wie ook zoveel eenheden (450) spuiten voor ivf of IcSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door pat007, 11 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pat007

pat007 Actief lid

21 feb 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    Hai Meiden,

Begin met ivf en gisteren voor het eerst de menopur gespoten. Ik moet 450 eh spuiten. Ik vind het nogal veel. Mij is gezegd dat er gekeken wordt naar het aantal eitjes wat klaarligt tijdens de eerste uitgangsecho. Ik had er genoeg klaarliggen dus zou je denken we beginnen met 200 eh ofzo.

Heb hiervoor IUI gehad met 100 eh puregon had er gemiddeld 2 a 3 eitjes rijp mee en af en toe wat extra die rond de 1 centimeter waren en niet meetelde.

Anyways: ik dacht ze kijken naar de iui hoe dat ging en adhv deze uitslagen hoor je hoeveel ivf. Dokter gaf zoals hierboven dus aan: nee, we kijken niet naar de iui we kijken naar hoveel eitjes er klaarliggen.

Gisteren ziekenhuis en ze kijkt en schrijft dingen op en zegt: 450 eh spuiten:$. Ik gelijk zo van: maar je ziet toch genoeg eitjes liggen waarom zo veel dan? Ja, ik kijk ook naar hoe het ging met de iui en de eenheden. EN we willen veeeeeeeeeel eitjes dus daarom 450..daarna zei ze: ach we kunnen ook 300 of 325 of 350 doen...Had echt geloof dat ik bij de slager was: mag het een onsje meer of minder zijn...

Wie moest ook zoveel spuiten en wat waren jullie ervaringen...

Groet,
    Pat

2. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
  3. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Hoi hoi,

Ik heb weleens 450 ie gonal moeten spuiten omdat de follikels niet wilde groeien. Wel lager begonnen, maar tussendoor dus opgehoogd tot 450 ie.
    Uiteindelijk poging alsnog afgeblazen omdat t ineens TE hard ging ( meer dan 40 follikels).

Ik vind t om mee te starten ook aan de hoge kant.

4. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Ik spoot 300 eh gonalf (de dubbele dosis van normaal) omdat ik anders onvoldoende reageerde, ik vind het om te starten veel. Je kan altijd nog ophogen na de eerste echo lijkt mij. Anders even met de poli bellen en met de gyn bespreken?

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mijn mening ken je al. Ik vind het om te beginnen echt veel te veel! Het kan wel zijn dat ze veeeeeeeel eitjes willen, maar het gaat ook om de kwaliteit en niet alleen om de kwantiteit (uit onderzoek blijkt dat deze bij IVF lang niet altijd overeenkomen, dus dat de kwantiteit nogal eens ten koste kan gaan van de kwaliteit).
    Bovendien moet je de risico's van veeeeeeeel eitjes niet onderschatten...
    Beter wat lager beginnen en eventueel ophogen.

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat is je FSH waarde en als je ook je AMH waarde weet, hoe laag is die? Ik vind niet dat we zonder deze info kunnen zeggen of de hoeveelheid aan de hoge kant is.

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ben ik het toch niet mee eens Maartje. Als je tijdens IUI-behandeling redelijk tot normaal reageert op hormonen is er geen reden om te twijfelen aan een redelijke reactie bij een vervolgtraject. Bovendien is het meten van AMH niet standaard.

Deel Deze Pagina