Ik moet naar de tandarts, maar...

Discussie in 'De lounge' gestart door kristalhelder, 26 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Jeetje wat een narigheid. Inderdaad het verhaal uitleggen aan de tandarts en vragen of het mogelijk is om in termijnen te betalen of uitstel van betaling te krijgen. Ik weet niet of het mogelijk is, maar ik zou de rekening aan mijn werkgever presenteren. Door hun schuld heb je dus geen aanvullende verzekering meer als ik het goed begrijp dus dan mogen zij de tandartsrekening betalen.

Trouwens, nu ik er zo over nadenk, als je kies is afgebroken, krijg je dat niet gewoon vergoed vanuit de basisverzekering??

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    dat is gewoon fraude...

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    als je kies is afgebroken heb je idd kans dat het bij de kaakchirurg moet. En dan heb je dus alleen het consult van de tandarts wat je moet betalen en de kaakchirurg gaat uit je basisverzekering. Als je eigen risico nog niet op is kost het je dan wel 220 euro. (maar misschien had je die sowieso wel opgemaakt later). Totaal zal het dan iets van 250 euro zijn...

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Niet geschoten is altijd mis toch... In mijn ogen is het hetzelfde als uitstel van betaling geven. Want dan krijgt ze de rekening gewoon later zodat ze em alsnog kan opsturen naar de verzekering.

Probeer alleen maar mee te denken, en dezelfde opties geven als de rest heeft weinig zin.

Ik persoonlijk zou de rekening bij de baas onder de neus drukken..had hij maar optijd uit moeten betalen.

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Dit is natuurlijk wel waar...
    Maar als hij gunstig is gebroken kan een tandarts het zelf ook oplosen en dan gaat het niet uit de basisverzekering.

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam

ja je kan het natuurlijk zo draaien dat het jou goed uitkomt, zelfde als uitstel van betaling bla bla.
    Maar feit is dat dat het gewoon niet is. Het is en blijft fraude en het mag niet. Vraag maar aan je verzekering of het mag...
    Zouden ze erachter komen wordt je gewoon uit de verzekering geflikkerd.
    Zo kan je alles wel doen toch. Heb je in december geen fysio verzekering, vraag je of ze het op januari zetten en sluit je snel een verzekering af.

Sorry maar ik vind dit gewoon niet kunnen. Het is en blijft fraude en voor de tandarts als hij al zou meewerken valsheid in geschrifte.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vind ik ook.. grote kans dat de tandarts daar ook flink gezeik mee krijgt dan.

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik zeg ook niet dat ik het zou doen...Iedereen mag z'n eigen mening en ideeen hebben toch.
    Oh man...zeg, dat er zo over gevallen word.

Ik denk dat TS ondertussen allang door heeft dat het of een betalingsregeling is OF met een afgebroken, rotte en stinkende kies blijven zitten totdat dr betalingen allemaal weer bij zijn.

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    bizar dat er zo over gevallen wordt?

Eerder bizar dat jij het overwegen van het plegen van fraude niet bizar vindt...

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Als je de tandarts gewoon belt valt er echt wel een mouw aan te passen. Ik heb en had ook geen tandartsverzekering en moest 2 jaar terug een wortelkanaalbehandeling en heb deze ook gewoon in delen kunnen betalen.

11. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    denk dat er wel meer mensen dit vragen aan de tandarts hoor,dus zo gek is het niet.
    denk dan wel dat de tandarts zelf met het voorstel komt een betalingsregeling te treffen.

trouwens ts heb je rechtsbijstand?? mischien kun je het toch op je baas verhalen?

12. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Gewoon naar de tandarts gaan. Jou zorgverzekeraar schiet de rekening altijd voor en achteraf krijg jij weer een rekening van hun die je ook in termijnen mag betalen. Ik zou zorgen dat je maandag meteen in die stoel zit voordat de schade nog groter wordt! Sterkte!

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

haha echt niet.

bij mij oude tandarts kregen we de rekening via famed thuis en moesten we het gelijk betalen.

en als je langer al 2 jaar niet bij de tandarts bent geweest dan moest je het gewoon pinnen daar hoor

14. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.669
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Zo doe ik het ook.Heb helemaal geen tandartsverzekering en ik laat mijn gebit renoveren.

15. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Misschien heb ik er overheen gelezen maar ik weet niet hoe lang ts niet bij de tandarts is geweest. Ik spreek even uit eigen ervaring want mijn tandarts werkt wel zoals ik in mijn eerdere post had omschreven. Tijdens mijn laatste zwangerschap heb ik ook een aantal keer extra bij de ta gezeten en omdat ik geen aanvullende verz had moest ik ook flink bij betalen. De rekening kreeg ik van CZ en die mocht ik gewoon in termijnen betalen. @ts ik zou er morgen op zijn minst even een telefoontje aan wagen, het is toch niet normaal dat dit je sociale leven aan het beinvloeden is!

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hier wel... alle rekeningen gaan rechtstreeks naar de verzekeraar. Hun betalen en ik krijg een rekening met wat ik hun nog moet betalen (bijv een deel uit mn eigen risico ofzo)

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Kan je niet gewoon het bedrag dat nog openstaat bij CZ van je ouders of overige familie lenen? Zal niet om duizenden Euro's gaan lijkt mij? Dan kan je je per 1 maart weer laten verzekeren. Als je die kies langer laat doorrotten dan wordt het alleen maar erger en de kosten nóg hoger. :( Trouwens, off topic...als het goed is heb je je achterstallig loon mét rente gekregen van je werkgever? :(

Succes meid!

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Dat kan toch niet volgens mij?

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik begrijp uit OP dat ze weer av mag afsluiten van CZ als de achterstand is ingelopen? :( Dan zou ze vanaf donderdag weer verzekerd kunnen zijn als ze het geld kan lenen en dan zorgt dat CZ het vóór 1 maart heeft. Lijkt mij persoonlijk de meest simpele en goedkope oplossing. Een tandarts zal sowieso niet meewerken aan valsheid in geschrifte en waarom zelf gaan dokken als de av het vergoed.....zal niet om een paar tientjes gaan. ;)

20. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Bedankt voor alle reacties. Helaas zijn er idd inkassokosten en alles bijgekomen waardoor ik niet alles in 1 keer kon afbetalen. Gelukkig heb ik alles nu wel zo geregeld dat ik niet bang hoef te zijn voor nare dingen als deurwaarders.

Rente over mijn loon heb ik niet gekregen, daar loopt nu nog een hele hoop gedoe over. Mijn contract is ook niet meer verlengd geworden....hoop gedoe en gezeik helaas :(. Ik ben ook niet de enige die geen loon heeft gehad al die tijd dus ik ben ook niet de enige waar hij nog wat aan verschuldigd is zoals bijvoorbeeld die rente.

Ik heb gisteravond mijn oude tandarts gemaild. Als ik dinsdag geen antwoord heb ga ik even langs daar om te bekijken wat mogelijk is. Ik heb ergens gelezen dat het trekken van een kies niet zo heel duur is, wat het duur maakt is het intakegesprek en de foto's en dergelijke. Ik ga idd gewoon vragen wat hij verwacht van kosten en dan ga ik op zoek naar een oplossing. Hopelijk vind ik die, want het is echt niet leuk zo.

Deel Deze Pagina