Ik moet naar de tandarts, maar...

Discussie in 'De lounge' gestart door kristalhelder, 26 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    @nikki: Volgens mij kan je maar 1 keer per jaar je verzekering veranderen toch? Alleen in het begin van het jaar..

2. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Er zijn ook leerling tandartsen die op school leren die dit doen om te leren, scheelt heel veel geld, maar kost je wel halve dag. Ook kan je vaak betalen in termijnen en hebben ze begrip voor je financiele situatie.
    Mondzorgkunde in Arnhem en Nijmegen gunstig alternatief - HBO Bachelor opleidingen | HAN.nl

Ook zou je kunnen proberen bijzonderbijstand aan te vragen, en daar duidelijk je verhaal doen. (weet niet wat je inkomen is of dit kan) En voor die ontsteking zo snel mogelijk naar huisarts en verhaal uitleggen en antibiotica vragen. Scheelt al de helft van de pijn.

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Bij mijn oude zorgverzekeraar (niet CZ) kon je vroeger het hele jaar door een av afsluiten mits je ook de basisverzekering daar had lopen. Kan zijn dat dit veranderd is hoor of niet bij elke maatschappij hetzelfde is, ik woon niet meer in Nederland. :( Sterkte ermee, ik hoop echt dat je snel een betaalbare oplossing vindt!

4. singa

singa Niet meer actief

Als je nog geen aanvullende verzekering hebt is het soms wel mogelijk om er een af te sluiten. Het kan alleen zijn dat het nu in jouw geval moeilijker is. Ik zou gewoon contact opnemen met de zorgverzekering en dit vragen.
    Bij verschillende maatschappijen mag je ook tussentijds nog wijzigen van aanvullende verzekering.

5. Gibbie

Gibbie Actief lid

26 jun 2009
    191
    0
    0
    secretaresse
    Westland
    Misschien heeft het nog zin om bij verschillende tandartsen een prijsopvraag te doen. De tarieven kunnen verschillen, en misschien is het bij een ander wel een paar tientjes goedkoper. Scheelt toch weer...
    En ik zou eigenlijk ook niet zo passief een mailtje sturen, maar de telefoon pakken. Dan weet je tenminste wat. En dan gelijk meerder tandartsen bellen, zodat je kunt vergelijken. En als je toch bezig bent, gelijk even je verzekering bellen om te vragen of daar iets te regelen is.

Deel Deze Pagina