Ik plaats dit in de Lounge omdat het niet specifiek om mijn dochter gaat maar om een middel tegen wat ze doet Dochter van 3 jaar heeft inmiddels al 2 maanden een wondje op haar kin die ze blijft open krabben. Ik word er niet goed van, pleisters laat ze niet zitten, ik heb Compeed pleisters gebruikt maar ook die trekt ze er af. Ik heb ze ook al opgeplakt als ze sliep maar een nacht is natuurlijk niet genoeg. Smeren met Bepanthen helpt iets maar dochter geeft het geen kans om te helen. 'S nachts en het grootste deel overdag thuis krabt ze er niet aan. Ze doet het vooral op "school" en vanmorgen bijvoorbeeld bij de fysio. Echter gaat ze 4 keer per week van 9 tot 2 naar haar groep en thuis houden tot het heel is, is geen optie. Iemand nog een idee? Belangrijk om te weten is dat dochter wat achterloopt in haar ontwikkeling. Zeggen dat ze minder mooi is met dat wondje of er consequenties/een beloning aan verbinden is geen optie. Ik zoek dus echt een middel wat de wondgenezing kan bevorderen of iets anders, maar geen idee wat
calendula zalf van vsm al geprobeerd? Hier hadden we hetzelfde, alleen is dochter wat ouder en geen ontwikkelingsachterstand. Wij hebben het met pleisters, stickers en wat leuks in het vooruitzicht voor elkaar gekregen. Ik weet hoe frustrerend het is. En anders toch iedere keer een nieuwe pleister er op blijven plakken.
Ik gebruik hier altijd honingzalf. Heb ik van mijn werk (is eigenlijk voor de hond) maar ik smeer het hier altijd gewoon op wondjes ed. Hebben ze humaan ook wel
Geen tips wat betreft het niet krabben. De honingzalf zou je eventueel dermel of mesitran kunnen smeren. Maar met bepanthen zit je ook heel goed hoor. Tsja de huid zal zich uiteindelijk toch wel blijven vernieuwen. Of is het echt een open wond die dan vrij komt? En anders inderdaad wond spray dat een filmlaagje eroverheen legt?
Ik wist niet dat Calendulan ook voor wondherstel was. Dat heb ik geloof ik nog liggen Wondspray heb ik helemaal niet aan gedacht, die ga ik zeker proberen. Honingzalf ken ik niet, dit ga ik zeker even opzoeken. Bedankt voor de tips! Steeds pleisters blijven plakken is geen doen. Ze trekt hem er binnen 2 seconden af . Vanmorgen bij de fysio lukte het ons samen om de pleister wel 5 minuten op te laten, dat kostte enorme overtuigingskracht. Het was vast makkelijker geweest als een leuk plaatje op een pleister haar zou interesseren ofzo, helaas werkt dat ook niet. Maar ik kan wel wat met jullie tips. Weer nieuwe opties om te proberen.
Steenbokje, vanmorgen heeft ze hem voor het eerst helemaal open gekrabt, het bloedde behoorlijk dus het was open. Maar verder krabt ze hem open tot een soort van schaafwond zeg maar.
Betreffende het krabben, kun je sowieso de nagels dagelijks zacht en kort vijlen. Loopt het echt uit de hand, stoffen handschoentjes 'vastmaken' voor korte tijd tijdens haar uren op de groep. Ik ben moeder van een autistisch jongetje met verstandelijke handicap, en wegens het een en ander hebben we bij hem rond die leeftijd ook aangegeven dat hij handschoentjes moest aanhouden. Zonder uitleg, handschoenen vastmaken was niet nodig, 'mama's wil was wet'. Dat werkte voldoende gedurende een tijdje. Uiteraard had ik zelf ook handschoenen aan om het 'leuk' te maken en het goede voorbeeld te geven. Die dagen erbij geven wellicht haar huid net voldoende tijd om te genezen.
Zelf een mooie pleister opdoen zou ook kunnen helpen? Of heb je dat al geprobeerd, in het kader van voorbeeld geven en het leuk maken?
Heb helaas geen tips, maar wel herkenning. Zo heeft zoonlief ooit 4 maanden rondgelopen met een klein wondje bij zijn oor ... Uiteindelijk is het toch genezen. (ik weet niet meer hoe ... waarschijnlijk toch vaak genoeg vanaf gebleven, dat korstje steeds een beetje kleiner werd...) Pleisterspray was drama hier, het prikt namelijk als je dit op een open wond spuit...
Stoffen handschoenen vastmaken is een goed idee. Vastmaken zal hier wel echt moeten want dochter laat in de winter nog geen handschoenen aan. Wellicht helpt het ook als ik de leidster van haar groep vraag om zelf ook een handschoen aan te doen die ik meegeef. Zelf plakken ook geprobeerd, allebei een pleister ook, maar ze trekt het er zowel bij haarzelf als mij gelijk weer af. Ze heeft er ook lol aan maar voor het laten zitten helpt het niet. Ik heb inderdaad gelezen dat pleisterspray prikt. Ik ga het denk ik wel proberen. Dan geef ik haar daarna gelijk een ijsje in de hoop dat dat wat afleiding geeft. Ze is namelijk gek op ijs Wel goed om te lezen, die herkenning bedankt voor het meedenken!
Honingzalf... Binnen no time is het korstje eraf op een positieve manier. Ik smeer 2x per dag honingzalf en 1x per dag calendulazalf
Ah ook honingzalf dus . Klinkt als goed spul! Ik heb nu de pleisterspray gekocht en erop gesprayd. Het sprayen vond ze niks maar ze had er helemaal geen last van gelukkig. Morgen moet ze weer naar haar groep dus ik ben benieuwd of dit helpt. Anders ga ik even naar de honingzalf kijken.
Haha het idee van een verbandje is goed voor straks in de zomer met kapotte knieën Ze heeft er sinds die pleisterspray tot nu toe niet aan gezeten. Ik was even vergeten dat ze het ook vaak doet als ze moe is. Dus wie weet is de oplossing wel zo simpel. Maar ik juich nog niet Ik heb trouwens de spray van het kruidvat huismerk gebruikt. Ze hadden geen Hansaplast. Voor het geval evt meelezers ook met dit probleem zitten en het idee van het prikken niet zo fijn vinden.
Waahahaha ik had niet helemaal door dat t haar kin was 😂😂 bivakmuts dan. Wahaha. Sorry!
Ik had voor de nacht sokjes om de handjes van mijn dochter van 2 gedaan. Wel een ruimere maat zodat ze wel goed kan bewegen. Toen in 3 nachten al veel verbetering. Ze had een korst op haar lip die ze er ook vanaf bleef plukken tot bloeden
Hahaha dat ik daar nou niet eerder op gekomen ben 😂 Zebra, ze krabt gelukkig 's nachts niet. Maar bedankt voor het meedenken!