ik moet uren inhalen

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door hailey1826, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

oo wmeid meid meid!!!!! meld je ziek en je gaat er voorlopig echt niet heen!!!! je moet een jezelf denken maar vooral aan je baby. en je werk is echt niet goed voor jullie. zolang je niet 100% bent ga je er niet heen (het liefst helemaal niet meer) re is toch ook een arbo arts? kun je daar niet heen gaan en je verhaal ook daar doen? jeee wat erg zeg krijg er tranen in mn ogen van. hoe kunnen ze een zwangere nou zo vreselijk behandelen?!! kom voor jezelf en voor je babytje op he.

heel veel succes en hoop echt dat je je gauw beter voelt.

2. hailey1826

hailey1826 Actief lid

27 jan 2010
    388
    0
    0
    horeca vakantiecentum
    belgium aan zee
    ik mag er niet meer heen van de gyn:D:D:D :) eindelijk genieten!!!

3. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
  4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

oow gelukkig!! ben echt blij voor je

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

super.. kon ook echt niet..

6. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Fijn zo, maar uren inhalen is normaal in de horeca als je in de min komt en als je in de plus komt wordt er ook niets uitbetaald. Alles werkt in tijd voor tijd. Werk zelf ook in de horeca maar ze behandelde je daar wel erg onbeschoft hoor. Heb zelf ook in deze periode door de slechte winter (sneeuw op een golfbaan is geen succes haha) zwaar in de min gestaan. Heb nu bijna 120 min uren weggewerkt deze zomer.

7. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

O Hailey wat een verhaal! Ongelooflijk zoals ze je daar behandelen. Je gyn heeft gezegd dat je thuis mag blijven, maar tot wanneer? Tot aan je bevalling of voorlopig?
    En inderdaad is contact met de arbo arts of bedrijfdarts niet verkeerd. Zij staan tussen bedrijf en patient in, en zijn er dus ook voor jou. Ik denk dat het wel goed is als een onpartijdig iemand ook eens hoort hoe het er aan toe gaat.
    Zij letten op ARBO wetgeving, en van die wijnkisten en pauze is voor hen heel duidelijk. En als zwangere mag je volgens mij niet meer dan 9 uur werken.

8. hailey1826

hailey1826 Actief lid

27 jan 2010
    388
    0
    0
    horeca vakantiecentum
    belgium aan zee
    Tot na de bevalling , en dan geef ik ontslag ! :D

9. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Nee!! hahah je neemt geen ontslag, laat hem je maar ontslag geven jij blijft na de wazo gewoon in de ziektewet, en gooit het op conflict werkgever en mentale klachten hierdoor.
    Daardoor is je werkgever verplicht om het volgende te doen:

1) Ontslag aanvragen is de makkelijkste weg voor beide.
    2) of jullie stellen een ontslagaanvraag in met wederzijds goedvinden.

Beide opties betekend voor jou dat je recht op ww behoud niet geheel onbelangrijk in deze tijd.
    Ontslag met wederzijds goedkeuring zal je werkgever op moeten stellen, jij kan bellen naar de afd juridische zaken van het UWV als je me even laat weten in welke regio je woont zal ik je het rechtstreekse nummer wel even geven per pb. Je laat deze afdeling het goedkeuren en hopla!!!

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel!

10. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ajj las mijn stukje even na komt dwingend over maar is dat is niet de bedoeling hoor, vind het zo jammer als men bepaalde rechten verspeelt wat echt niet nodig is. De potjes zijn er en het zijn premies die jezelf afdraagt van je loon en je dus gewoon recht op hebt. Dit geld overigens niet voor WWB en IOAW etc...

Deel Deze Pagina