Pfff, ik moet volgende week donderdag weer . Gelukkig zeggen de meeste moeders (inclusief kirst78 nu dus ook ) dat het meevalt. Ik begin trouwens speciaal op donderdag, omdat mijn moeder dan oppast. Dat vind ik toch wel het fijnste gevoel. Op maandag werk ik niet, op dinsdag KDV en op woensdag past mijn vader op.
Moest vandaag ook weer, maar vond het echt een hel. Heb de hele dag met mijn ventje in mijn hoofd rond lopen spoken, heb tientalle keren met de telefoon in mijn hand gestaan en als ik niet voor een klas met 30 kleuters stond was ik direct naar huis gegaan. Kan me haast niet voorstellen dat het went, maar het schijnt toch echt zo te zijn.
Ooohhww Bonnie, jij staat ook voor de klas.... Ik begin volgende week maandag weer, waarschijnlijk ook kleuters...Heb wel weer zin, maar aan de andere kant....ga mijn meisje wel missen! En de hele dag denken: Mijn meisje is leuker dan alle kinderen hier op school! Manytroubles
Ben ook heel blij dat het zo is meegevallen. Ik snap alleen niet zo goed dat iedereen zo tegen dat KDV op ziet? De mensen die daar werken zijn professionals dus die doen het echt wel goed hoor. Ik vond het ook moeilijk en raar mijn eerste dag, en ik heb even een traantje gelaten toen ik wegliep. Mijn moeder was mee en die is nog even gebleven. Maar toen ik thuiskwam (mijn moeder had hem vast opgehaald) was hij zo vrolijk en hij had zo'n leuke dag gehad. De leidsters zijn dol op Siem en knuffelen wat af met hem. Hij leert samen spelen en gaat er graag naar toe. Natuurlijk is het wegbrengen de eerste keer moeilijk en raar, dat had ik ook, maar het KDV is een prima oplossing hoor. Hulde aan (de goede) KDV's!
hoi Juud, ben het met je eens dat het professionals zijn, maar in mijn geval maakt dat echt helemaaaal niet uit bij het gevoel dat ik heb. Ik vind het echt heel moeilijk om haar 'achter te laten' ! Rationeel heb ik allang bedacht dat het okee is, maar het probleem is dat ik het niet rationeel kan bekijken, ik stik van de emoties! Eerlijk gezegd wist ik niet dat ik het zo moeilijk zou vinden, ik vond het echt even niet te verdragen. (gelukkig ging de 2de keer beter) Het helpt wel als ik zie dat Lize lacht en er tevreden en uitgerust uitziet als ik haar kom halen. kortom, ik snap wel dat veel mensen er tegenop zien... Fijn dat het jou zo meegevallen is! groetjes Amber
ik denk dat mama's niet opzien tegen het kdv of gastouder, maar het is niet niks dat je na 3 of 4 maanden met je beebje hem of haar ineens moet achterlaten, en dan ook nog je draai op het werk weer zien te vinden. die kleine kruimel kan het weinig schelen, als die op tijd zijn natje en droogje krijgt, vind die het allang best haha (althans, die van mij...) toen lars een maand of 3 was, ging ik een dagje weg met mijn dansgroep, lars was thuis bij papa, die net zo goed voor hem zorgt als ik, maar toch wilde ik overal briefjes neerleggen en bellen... heb ik niet gedaan, ze hebben het prima gered, maar zelfs dat vonnd ik moeiljik....
Nou mijn eerste werkweek zit erop en ik moet zeggen het is allemaal reuze meegevallen Ik zag er zo tegenop, dat het gewoon niet slechter kon worden, maar toch. Zo bedacht ik me dat ik wel zou gaan minderen met werken of wilde zelfs al stoppen, maar daar kom ik nu wel van terug. Het is zo mooi dat als ik Jasmijn ga ophalen, dat ze blij is me te zien! En ik heb ook meer vertrouwen gekregen in de gastouder. Want tja, je brengt haar toch naar wildvreemde mensen. Maar ook met de andere kindjes is het goed gegaan, dus nu zie ik ook niet erg meer op tegen werken. Pfff gelukkig maar.....