Nou, lenzen werken bij mij niet. Die drijven alsnog mijn ogen uit Kauwgom kauwen heb ik ook wel eens gehoord, maar ik weet ook niet of dat werkt. En de uien onder water pellen (laagje water in de wasbak bijv.) schijnt ook te werken.
Ik snij de uien onder water, dus in een langwerpig kommetje met koud water. Tijdens het snijden zie je echt van die gasbubbeltjes opstijgen. Het is iets lastiger omdat de gesneden uien in het water rondzwemmen, maar je wordt er snel handiger in. Daarna schud ik het water af met een vergiet. Werkt perfect
Zelf heb ik dit probleem ook altijd. Zonnebril, afspoelen met water, afzuigkap, alle ramen open...Allemaal geprobeerd maar niks helpt. Ik ga het ook maar proberen dan om ze onder water te snijden. Als dat ook niet werkt ga ik zo'n uienbril bestellen, iemand hier ervaring mee?
kwartiertje in de vriezer wil ook helpen hoor ik veel mensen zeggen. of inderdaad je man met het mes laten spelen hihi
goed scherp nat mes, horizontaal en vertikaal insnijden en dan de ui op zijn kant leggen en dan de rest snijden.
Heb het zelf nog nooit getest, maar onder water snijden zou helpen en je tong uitsteken zou ook helpen.
Rudolph van Veen adviseerde een keer om 2 luciferstokjes tussen je tanden te houden. Geprobeerd en het werkt echt.
Ik koop tegenwoordig gesneden uien! Dat helpt echt! Zelf mijn uiensnijdervan tupperware laat me huilen... Het enige dat hier hielp waren mijn lenzen, maar deze draag ik al een tijdje niet meer. (Moest ik ook van huilen)
naast een lopende kraan snijden helpt ook echt! (ik laat m altijd net iets meer dan druppelen, dan kost het niet zo veel water) Ik heb een kerel die geen uien lust, dus wij eten alleen uien als hij er niet is en dat is niet zo vaak. (Krijg plotseling zin in de winter om lekker hutspot te eten )
Dit topic had ik daarstraks moeten lezen, heb een goed uur geleden nog tranen met tuiten gejankt omdat ik 2 uien moest snijden
Wat hier goed werkt is kraan open, blijven praten en de afzuiging aan en niet in je ogen wrijven. Tip van een Italiaanse kok en werkt super hierzo
ervaring,ervaring en ervaring. Ik snij al uien sinds mijn achtste, en kijk de laatste jaren geen gehuil meer Dus nog een paar jaartjes geduld FF serieus: ik maak mijn mes nat voor en tijdens het snijden