Beste dames, ik zit even met iets in mijn maag al zo'n 2 weken ben ik goed ziek, eerst dacht ik gewoon griepje maar dat was het blijkbaar toch niet want het bleef aanhouden (voornamelijk de hoofdpijn en de misselijkheid) koorts heb ik momenteel niet meer. Gisteren langs de huisarts geweest en diezelfde dag nog bloed moeten prikken. Krijg vrijdag de uitslag dus ik ben benieuwd.... Maar, net schoot me opeens iets te binnen. Mijn huisarts was op het bloedafname lijstje de nodige dingen aan het aanstrepen en vroeg toen opeens aan me of ik in contact was geweest met katten of dat ik katten in de buurt had...? Waarop ik eigenlijk meteen nee antwoorde, want ik heb ook gewoon geen contact met katten dus dat was een vrij simpel antwoord. Maar nu bedacht ik me toch godsie dat een vriend/scharrel van me ongeveer 1.5 maand geleden in Litouwen is geweest bij familie van hem. Die familie van hun is echt een dierenliefhebber en zei hebben af en toe ook zwerfkatjes aan/in huis. Toen hij in Litouwen was vertelde hij ook dat hij nog een 'begrafenis' van een zwerfkat achter de rug had..... Tja, over die begrafenis zullen we het verder maar niet meer hebben want tdat is ook beetje te gek voor woorden maar oké. Hij had het katje blijkbaar zelf nog mogen begraven. Een aantal dagen erna kreeg hij een ontstoken hand en is hij even ziek geweest, neeeergens een link naar gelegd want hij dacht dat het misschien kwam doordat hij was gestoken door een of ander beest. (stond ook totaal niet stil bij dat het misschien van een kat was) Eenmaal in Nederland veel contact weer met elkaar gehad en ben ik ongeveer een week daarna ziek geworden (nu dus al zo'n 2/3 weken....) En dus......kreeg ik net even een schok omdat ik dacht dat is de enige manier waardoor ik eventueel met katten, welliswaar erg direct maar toch, in aanraking ben geweest...en die vriend van me dan nog wel eens met een dooie zwerfkat, nog meer redenen om daar ziek van te worden. Nou ga ik meteen al vanalles in mijn hoofd halen want bedenk ik me ook dat die hand misschien geen insectenbeet was maar van die kat..... Maak ik mezelf veel te gek? En ben ik veel te verr aan het zoeken?? Mijn moeder zegt namelijk dat dit echt te vergezocht is maar opeens kwam die vraag van de HA over katten terug in mijn hoofd en moest ik daaraan denken Mijn ziek zijn word er in ieder geval niet beter op door al dat peinzen...
Heeft hij dat wel aangekruist? Iets wat met katten te maken kan hebben? Ik zou vrijdag even afwachten, dood ga je er niet aan dus daar kan ik je mee gerust stellen Of het te ver gezocht is weet ik ook niet aangezien ik niet zou weten hoe besmettelijk zoiets is. Verder chill, kijk gtst kijk een filmpje en lekker naar bed, dit 2 dagen lang en het is al vrijdag, beterschap
Nee ik geloof dat hij verder niks heeft aangekruist omdat ik dus nee zei...naast de algemene onderzoeken dat eerste vakje wat helemaal aangekruist staat staat CMV en nog iets bij leveraandoeningen aangekruist. Ik weet niet in hoeverre zo iets 'gevaarlijk' is, dat katje was blijkbaar van de een op andere dag allemaal aan het bloeden en een paar dagen later dus dood dus ik weet ook niet wat het beestje gehad zal hebben..... Ergens denk ik dat ik me ook veel te druk maak en ik weet dat die vriend van me dat dode katje vast niet met zijn blote handen heeft vastgeraakt, maarja toch...af en toe weet je niet wat er allemaal in dat soort landen gebeurd of normaal is.
ik ga er vanuit dat die vriend van jou tussen zijn laatste bezoek aan dode kat en bezoek aan jou nog wel een douche van binnen gezien heeft..
Ghehe, ja natuurlijk! Hij is ook echt niet iemand die zomaar die kat vastpakt en als hij dat zou doen zijn handen zeker goed zou wassen. Maar ik weet niet hoe snel zo'n bacterie of virus oid kan aanslaan, ik weet eigenlijk niet eens waar ik over praat of het uberhaupt daar wel te maken mee kán hebben.....
Morgen even de huisarts bellen en het verhaal uitleggen. Dan kan die je geruststellen of een nieuw formulier geven zodat je nog een keer kan laten prikken voor die kattentest.
Wachten op de uitslag en anders eventueel nog even langs je H.A. gaan met dit verhaal Beterschap in ieder geval! Ik ben zelf net beter van een week griep
ik denk dat je dokter dat vroeg ivm kattenkrabziekte, mijn dokter vroeg dat een aantal jaar geleden ook toen ik bloed moest laten testen omdat je ook ziek kunt worden als je door een kat gekrabt bent (ik had toen o.a. last van opgezwollen klieren) en wij hebben 3 katten .
Hij zal dat idd hebben gevraagd nav kattenkrabziekte. Dit krijg je alleen door direct contact met een kat die jou krabt en niet via via Maak jezelf niet gek Beterschap