Echtgenoot van oppas verkrachtte mogelijk tien kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 30 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Echtgenoot van oppas verkrachtte mogelijk tien kinderen

Uitgegeven: 29 januari 2007 17:58

ANTWERPEN - Een man uit het Belgische Deurne heeft mogelijk meer dan tien kinderen verkracht. De kinderen waren toevertrouwd aan de zorgen van zijn vrouw, die oppasmoeder was.

Justitie in Antwerpen verdenkt de man van seksueel misbruik van zijn twee dochters van acht en van de verkrachting of aanranding van tien andere kinderen in de leeftijd van enkele maanden tot drie jaar.

Het onderzoek naar de man ging in januari 2006 van start. Het seksueel misbruik van de oppaskinderen was waarschijnlijk al sinds 2000 aan de gang. De vrouw wordt ook vervolgd door justitie. Zij zou op de hoogte geweest zijn van de feiten, maar ondernam niets om haar echtgenoot tegen te houden.

_---------------------------------------------------

Hier zat ik niet op te wachten! Ik ben meteen weer in overleg met mijn man wat we gaan doen met een oppas voor astrid!

2. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Kinderdagverblijffffffffffff! ;) Zei ik toch al steeds :rolleyes:

3. Niet meer actief

er lopen meer idioten rond dan dat er vast zitten....... ongeloofelijk.

4. midushi

midushi Niet meer actief

wat een gekken loper er rond in amerika is een kerel veroordeelt voor 150 jaar voor misbruik :(
    voor 2 jongens en hij word er van verdacht er nog meer te hebben misbruikt
    mijn zoontje gaat naar kdv
    daar is meer toezicht denk ik maar kan ook wat gebeuren voor een aantal jarne terug was dat veel in het nieuws

5. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Precies er KAN altijd wat gebeuren maar daar is veelmeer toezicht, we een fijn idee.

6. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Door dit soort verhalen zag ik ook af van een gastouder....vreselijk zeg.

7. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    Daarom breng ik ze nergens heen!
    Kinderdagverblijf bij ons ging ook raar met kindjes om, o. a. slaan.
    Etc. er is meer toezicht maar ze zijn ook vaak alleen hoor.

Ik vind het idee doodeng en daarom brengen we ze nergens heen

8. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Dat doe ik het liefst ook Miloux maarja ik kan ze niet alleen thuis laten als ik studeer he :(

9. keizerin

keizerin Niet meer actief

Gelukkig is Wessel of bij mijn vriend of bij mijn moeder als ik moet werken.(ik ga 2 dagen werken)
    Mijn moeder heeft ons ook nooit bij een oppas gebracht ook omdat ze hier altijd heel bang voor was.

10. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Dit zijn van die berichten die ik eigenlijk niet eens moet openen...

11. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    K ben blij dat ik niet hoef te werken/studeren of noem maar op...

Wat een verhaal!

12. midushi

midushi Niet meer actief

niet iedereen heeft de keuze om thuis te blijven ik wil wel maar wil graag ook een diploma en geld om mijn huur te betalen :)

13. Niet meer actief

.. ik ben wel een thuismam (soort van), maar ik ben evengoed op zoek naar een plek voor 2 dgn..Wil wel wat tijd voor mezelf, maar goed ik ben aan het orienteren op kinderdagverblijven.

Gelukkig maakt de dag niet uit, dus waarschijnlijk kan ze wel vrij snel terecht!

14. Niet meer actief

Niet alle gastouders zijn zo hoor! En overal kunnen deze dingen helaas gebueren, op het kdv op school bij het buitenspelen, en afspreken etc. Gelukkig zijn er meer mensen die er wel te vertrouwen zijn. En ik als gastouder, werkend voor een bureau weet dat er bij ons streng gecontroleerd wordt. Zo nu en dan komen ze ook zonder aankondiging langs, lijkt mij toch ook wel een veilig gevoel geven tegenover de ouders? En ook moeten we mee doen aan verschillenden opfrissingcursussen. Dus ik zou zeggen, als je een gastouder neemt. Dan wel 1 die aangesloten is bij een bureau dat geeft toch iets meer veiligheid. Want die moeten voldoen aan alle normen die gesteld worden door de overheid. Inclusief het observeren van de kinderen zoals dat ook op het kdv gebeurd.
    En altijd om de verklaring omtrent goed gedrag vragen! Die krijg je niet als je in aanraking bent geweest met justitie.
    Groetjes

15. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Helemaal mee eens meid! Grrrr :evil:
    Opsluiten en nooit meer loslaten! En castreren misschien? ;)

Groetjes Marjo

16. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    @PRDM....het probleem met een verklaring van goed gedrag is dat je die één keer moet inleveren. Als je daarna in aanraking komt met justitie hoeft niemand dit te weten.
    Ik werk op een kdv en vindt eigenlijks dat je zo'n verklaring eens in de 2 jaar zou moeten inleveren of misschien zelfs elk jaar.
    En zolang je niet met jusitie in aanraking komt/bent geweest kun je alles uitspoken en krijg je gewoon een verklaring van goed gedrag.
    Klink leuk zo'n verklaring, maar of het echt zin heeft?

Tuurlijk zijn er geweldige gastouders, zal niets over zeggen, maar persoonlijk mis ik de extra controle die je op een kdv wel hebt.

17. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    @prdm, fijn dat jij bij zo'n buro aangesloten zit, ik heb ook eens eerder gepost over gastouders, ik heb mij destijds aangemeld als gastouder, maar zag er zelf vanaf achteraf, zij waren heel soepel hoor en zo zijn er veel meer buro's die soepel zijn qua gastouders aannemen, toch zijn ze de grootste deel van de tijd alleen met jouw kind en niemand die iets kan melden als ze wat vermoeden, ja of ze moeten onaangekondigd langskomen zoals jij zegt, maar wie zegt dat er niet 5 minuten daarvoor iets is voorgevallen? Ja natuurlijk kan er op een kdv ook wat gebeuren, maar de kans lijkt mij (op de kdv waar mijn kleintje straks heengaat, waar ik nu een paar keer ind e week kom omdat het naast de speelzaal van de jongste is) klein dat er iets gebeurt zonder dat een ander dat meldt.

18. Niet meer actief

Bij ons moeten we hem opnieuw aanvragen als de ouders daarom vragen. Dit wordt dan ook gewoon gedaan, ik vind ook wel dat dit moet bij elk gastouderbureau. En ik persoonlijk vind dat je ook een verklaring van goed gedrag van de partner moet kunnen overleggen, ook al past deze niet op.
    Ja dat is ook weer zo, maar overal kan 5 minuten van te voren iets gebeurd zijn. Het is en blijft een lastige kwestie vind ik. Ik zelf heb in het onderwijs gewerkt maar ben hier mee gestopt omdat dit moeilijk te combineren was met de opvoeding van mijn eigen kinderen. Mijn zoon heeft ADHD en meerbegaafd en wordt hierdoor veel gepest wat hij zich zeer aantrekt, en mijn dochter heeft astma en huisstofmijtallergie waardoor bso geen optie is voor hun. Maar omdat ik toch graag met kinderen bezig wilde zijn heb ik uiteindelijk hiervoor gekozen. En ik stuit ook regelmatig tegen negatieve verhalen en ervaringen van derden, wat ik erg jammer vind. Vandaar dat ik ook probeer om de positieve kant ervan te laten zien. Ik heb 4 dagen in de week een jongetje van 18 maanden en voor hem ben ik zijn tweede mama. Zijn ouders zijn heel erg blij dat hij hier zo thuis is. Voorheen heb ik ook 4 meiden gehad van 2, 6, 8, en 11. En deze komen nog regelmatig spelen omdat ze het zo missen. Dus ik ben er voorstander van mits je je als ouder er een heel goed gevoel bij hebt! Maar dat vind ik ook bij een kdv bevoorbeeld.

19. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Idd, uiteindelijk moet je als ouder je er goed bij voelen.

20. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Zal ik eens iets vreemds vertellen? Ik werk in het onderwijs en heb nooit een verklaring van goed gedrag hoeven overleggen toen ik in Amsterdam werkte. Ze hebben er toendertijd wel naar gevraagd, maar ik ben het helemaal vergeten. En ze hebben er daarna nooit meer opnieuw om gevraagd...

Wel bij de werkgever waar ik nu werk, daar heb ik hem wel gewoon moeten tonen, maar vind je dat niet raar?

Deel Deze Pagina