ik neem wel of geen prik tegen de mex

Discussie in 'Gezondheid' gestart door jojo29, 7 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

ik neem hem of ik neem hem niet de mex prik

1. ik neem hem

2. ik neem hem niet

3. denk er over na

4. twijfel heeeel erg

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    #41 jojo29, 9 nov 2009
    Laatst bewerkt: 9 nov 2009
    ik ben er al bijna uit ik denk dat ik hem ook ga halen.

ik zit ook zo te denken als de baby straks geboren is krijgt het ook genoeg vaccinaties en die brengen ook een risico mee en toch geven we ze aan onze kinderen en dan krijgen ze hem rechtstreeks dus waarom zou deze prik zoveel verschil maken dan terwijl de baby niet alles van binnen krijgt.
    oke ze weten het niet op langer termijn maar goed dat weten we van de algemene vaccinatie's ook niet het is en blijft een risico ook als je naar buiten gaat of gaat vliegen toch nemen we ze we hebben er ook niks aan dat moeders ziek worden en vroeggeboortes en noem maar op dus ik denk dan wel beter inenten.

en ik moet er ook niet aan denken dat als straks me kindje geboren is dat ie de mex griep krijgt en als ik me nu laat inenten is het toch al wat beschermd ik zit ook egrens te denken je krijgt er 2 maar goed als je denkt 2 is toch iets te veel kan je er ook een nemen je bent dat niet voledig beschermt maar toch wat beter iets dan niets. je gaat dan niet voor de tweede.

maar ieder zijn eigen keus ik moet de 19 de dus kan er nog goed over na denken maar ben er al bijna uit voor 85% ik denk dat het nu meer angst is omdat het onbekent is moet nog de knoop door hakken maar vorige week was het nog 40%

ik had even de andere topic gelezen en daar nemen veel zwangere wel de prik ik heb deze topic geopend en zie dat er hier meer stemmen op ik neem hem niet.

ergens klopt het dan niet ik denk dat veel zwangere hier dan niet kijken ik had deze poll eigenlijk bij zwanger dan neer moeten zetten maar goed wie weet komen er nog wel meer stemmen met wel nemen wie weet maar vind dat het ieder zijn eigen beslissing is en vind het knap wat voor beslissing je ook neemt wel of niet.

ik weet dat het eigenlijk niet een topic moest worden over gevaren en noem maar op maar goed we willen toch ons verhaal kwijt wat we er van vinden ik begrijp dat heel goed maar zoals jullie weten zijn er veel van de mex onderwerpen waar flink gediccuseerd kan worden dus had wel zo iets van als deze topic ook zo ging worden dan verwijderen ze hem al gauw maar goed ik kan het zelf ook niet laten vandaar dat ik dan toch ook maar mijn mening of verhaal er neer zet.:)

gr jojo

2. linde90

linde90 Niet meer actief

ik was er bijna over uit dat ik de vaccinatie zou nemen, tot gisteren de persconferentie.
    Ik ben nou bijna 40 weken zwanger, er wordt geadviseerd te enten, wat nou als ik hem nog wel neem? Hoeveel van die stoffen komen bij mijn kindje terecht, en wat doet dat met mijn kind, helemaal omdat baby's van 0 to 6 maanden de vaccinatie niet mogen krijgen omdat ze niet weten hoe ze daar op reageren. ik weet het niet meer, heb vanmorgen de dokters assistente gebeld, en zij durfde mij ook geen antwoord te geven, en ging het een en ander navragen.
    Heel de zwangerschap laat je alles wat eventuele schade aan je kind toe kan brengen, en nu wordt je voor zo een onmogelijke beslissing gezet:x

3. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    ik was vanochtend bij de vk en ik zei je kan er toch ook een kan nemen en de tweede niet toen zei ja daar hadden hun het ook al over als je echt bang bent voor je kindje omdat het misschien schadelijk kan zijn kan je ook voor een prik kiezen je krijg dan niet heel veel van die dozis maar ben je toch wat beschermt ik zit er ook aan te denken om er gewoon 1 te nemen in sommige landen raden ze er ook 1 aan en niet twee.

maar je moet echt zelf beslissen ik zeg zelf ik vind het ook moeilijk maar aan de andere kant heeft mij zoon en ongeboren baby ook niks aan een moeder die doodziek in het ziekenhuis ligt er wordt ergens gezegt naar 26 weken oow dan kunnen ze de baby altijd nog halen want dan is het levensvatbaar oke maar dan is je kindje geboren maar jij bent er dan nog niet vanaf en stel dat je komt te overlijden dan heb je baby geen moeder meer is ook niet echt de bedoeling. er wordt soms te makelijk gedacht over de mex griep sommige denken dat het net als de gewone griep is maar nee het is toch iets anders.

het is heeel moeilijk ik weet het en zeker al die negatieve verhalen die je hoort wordt je ook niet geruster op.

wat voor beslissingvjullie ook nemen niemand kan zeggen je doet er niet goed aan of
    gr jojo

4. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik ga vanavond voor de eerste griepprik en ben eigenlijk best wel nerveus. Heb nogal snel last van hyperventilatie en ben op de een of andere manier bang dat er iets mis gaat bij mij, dat ik hele rare verschijnselen krijg.

Wie heeft de prik al gehad?

5. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Hey Minny,

Ik heb gister de prik gehad en ik was van te voren ook aan het hyperventileren. Was duizelig en enorm bang dat ik de verkeerde beslissing genomen had.

Mijn huisarts prikte zelf en ik bleef de assistente recht in de ogen aankijken. Dat hielp aardig.

Na die prik heb ik niet heel erg veel last gehad van gekke dingen althans tot nu toe niet. Had een zere arm en was vandaag wat slomer als normaal.

Maak je niet gek hoor dat deed ik ook maar er gebeurd heus niets.

Succes vanavond

6. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Lara, ik zou het niet doen dan maar wachten tot na je bevalling. Als je je niet lekker voelt door de vaccinatie en je moet bevallen ... daar zit je niet op te wachten !

Groetjes,
    Nikki F

7. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ik heb hem vandaag gehaald, ondanks dat ik niet halen gestemd had! Nergens last van, hele prik niet gevoeld.

@jojo29, als je 1 prik haalt ben je niet volledig beschermt hoor! Je kan het dus wel doen, maar dan kan je nog net zo hard de mexicaanse griep krijgen. Volgens de cijfers ben je na prik 1 voor ongeveer 40% beschermt, en na prik 2 voor ongeveer 70%.

8. woops

woops Niet meer actief

Ik neem hem NIET!

9. Neem 'm ook niet.
    Na de bevalling overigens wel.

10. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    @penelopea
    JA DAT WEET IK MAAR IK BEDOEL SOMMIGE NEMEN HEM HELEMAAL NIET DAN BETER IETS DAN NIETS EN VOLGENS SOMMIGE LANDEN IS 1 PRIK VOLDOENDE EN OOK AL KRIJG JE 2 PRIKKEN DAN BEN JE OOK NIET VOLEDIG INGENT WANT OVER EEN AANTAL MAANDEN IS IE WEER VERLOPEN EN ZOU JE WEER MOETEN GAAN PRIKKEN DUS JE BENT NOOIT 100% GEVACCINEERD ALLEEN ALS JE DE MEX GRIEP KRIJGT IS DAT WEER ANDERS DUS DE RISICO HEB JE ALTIJD DAT JE HET KRIJGT OOK AL LAAT JE INENTEN KAN JE HET NOG KRIJGEN MINDER ERG MAAR GOED DAT IS OOK MAAR AFWACHTEN.

IK WEET HEEL GOED ALS JE ER 1 NEEMT DAT JE MAAR VOOR 40% GEVACCINEERD BENT MAAR DAN BETER 40% DAN 0%.
    EN OMDAT HEEL VEEL MEIDEN BANG ZIJN WAT HET DOET OP LANGERE TERMIJN MET HET KINDJE DAN ZOU 1 PRIK MISSCHIEN WEL ERGENS EEN OPLOSSING WEZEN JE BENT DAN VOOR 40% GEVACCINEERD EN JE KINDJE KRIJGT GEEN DUBBELE DOSIS
    DUS MINDER KANS OP COMPLICATIES VOOR DE BABY.

MAAR GOED IEDER ZIJN EIGEN KEUS.

MAAR BETER IETS MEE KRIJGEN VAN DE PRIK DAN HELEMAAL NIETS;).

GROETJES JOJO29

11. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Nou je hoeft niet te schreeuwen hoor ;)
    Ik zeg het alleen maar. natuurlijk moet iedereen het zelf weten, maar ik zou zelf zeggen, of helemaal vaccineren, of niet, maar half is ook maar zo half. En in andere landen zijn er ook andere vaccins, waardoor soms maar 1 enting nodig is.

Ik ben van mening (en dat is mijn mening..) dat de spuit die je nu bij de huisarts krijgt vrij veilig is. Hij is samengesteld uit allerlei componenten die al jaren in andere entingen gebruikt worden, ook bij zwangere vrouwen. De enige reden waarom ze geen garantie kunnen geven over de veiligheid is omdat ze het niet getest hebben in de combinatie zoals hij nu is.

Daarbij krijgt het kindje in je buik niet gewoon die hele smak enting, maar filtert je placenta het. Je kindje krijgt dus wat van de antistoffen die je lichaam aanmaakt.

ik snap dat het een moeilijke keus is, en tot gister wilde ik hem eigenlijk ook niet halen, maar ik heb het hele internet doorgespit (en dan wel betrouwbare bronnen) en heb voor mezelf de keus gemaakt. Ik snap dat mensen zich niet laten enten hoor, maar ik ben zelf tot de conclusie gekomen dat ik me liever laat enten met een relatief klein risico, dan dat ik de mexicaanse griep krijgt die nu aardig heerst in mijn omgeving. Maar ook dat is puur mijn eigen mening.

12. woops

woops Niet meer actief

Je kiest gewoon tussen 2 kwaade zoals ze het nu zeggen als je zwanger bent.

Ik vind ook dat iedereen zijn eigen keuze mag hebben en zelf mag onderbouwen.
    Het blijft zo ie zo een moeilijk iets en je gevoel volgen is denk het beste wat je nu kunt doen.

13. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Dat is absoluut zo, maar er staan zoveel onwaarheden op internet. Ik vind het zo jammer dat je daar zo gek door gemaakt word. Daarom heb ik zelf ook heel lang geroepen dat ik hem niet wilde.

Ik heb zelf gewoon een lijstje gemaakt voor mezelf met voor en tegens, en dan alles uit betrouwbare bronnen. de voors waren toch echt wel beter dan de tegens voor mij, en daarom heb ik me toch laten vaccineren.

En mocht ik het helemaal verkeerd hebben dan voel ik me straks flink genaaid natuurlijk, maar als ik mexicaanse griep krijg en er aan dood ga ben ik ook niet blij :D
    Het blijft moeilijk, maar ik vind ook dat ze het hier gewoon verkeerd aangepakt hebben door het advies steeds aan te passen. In andere landen is het helemaal niet zo'n gedoe geweest.

14. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    hahaha nou ik wil ook niet schreeuwen hoor:D

maar er is zoveel onduidelijkheid er over wel schadelijk niet schadelijk dus wordt er een beetje gek van en natuurlijk is het beter om volledig te laten enten maar omdat er zoveel angst is over het langer termijn is misschien 1 prik een optie maar goed het blijft moeilijk en onzeker zo hoor ik weer dit of dat en ga weer twijfelen dus vandaar dat ik zo iets heb 1 prik en als ik me goed erbij blijf voelen en de baby blijft goed bewegen overweeg ik misschien wel de tweede prik.
    maar ik ben ergens ook wel van mening dat het ergens wel mee valt 3 weken geleden waren wij op visite en daar was een neef van mijn vriend en die was dus echt ziek waarom hij daar zat snap ik niet maar goed ik zei volgens mij heb je de mex griep hij zei nee hoor nou later bleek dus wel mijn zoontje kwam vaak bij hem in zijn buurt tja en maar roepen lieverd kom maar hier maar wilde niet luisteren en wij zaten daar ook maar niemand heeft het overgenomen van hem van ons ik niet mijn zoontje niet en vriend ook niet zelfs de mensen die daar ook zaten niet en het is zo besmettelijk ik kan het ook wel mis hebben hoor dat het toeval is dat wij niks hebben opgelopen.

maar het is een moeilijke keus en ik denk dat iedereen zelf moet inschatten wat wel of niet goed is voor zich zelf ik vind het wel knap dat zwangere toch gaan en daar door krijg ik ook meer moed om te gaan. maar goed ik ga er in ieder geval 1 halen.

groetjes jolanda

15. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Joh ik weet hoe moeilijk de keus is, ik moest hem ook maken. Maar je moet op een gegeven moment gewoon een beslissing maken en daar achter gaan staan, anders maak je jezelf helemaal gek. En welke beslissing dat is, dat is voor iedereen anders, en je eigen keus.
    Ik ben blij dat ik het gedaan heb, omdat ik zeker weet dat ik anders steeds in spanning zou zitten. In mijn omgeving zijn er wel mensen dood en doodziek door de griep, en ik ben zwanger, extra vatbaar, mijn longen doen het al wat minder, dus ik wil het risico gewoon niet lopen.
    Maar ik snap ook volledig hoe mensen tot de beslissing komen om zich niet te laten enten!

16. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht

ja dat is zo ik begin ook meer te denken als het zo onveilig is waarom raden ze je het dan aan
    ze zijn niet voor niets bezorgt om de zwangere.

Nu wordt de gewone vacinatties voor kinderen een paar maanden uitgesteld ze krijgen eerst de mex prik en dan een paar maanden later weer de dktp ptikken en zo. Las ik net op de telegraaf wel een goed gevoel want nu krijgen ze niet alles door elkaar.

Ja en mijn lucht inhoud haha is ook niet wat het was voor dat ik zwanger werd dus dat is ook bij mij een grote reden om het te doen want als ik de mex zou krijgen terwijl ik nooit ziek ben eigenlijk dan kunnen ze me gelijk afzetten bij het ziekenhuis zo gevoel heb ik.

Maar vind het alleen zo raar waarom vk en artsen er ook zo verschillend over zijn de een zegt wel doen de ander niet ze moeten gewoon op een lijn zitten komt er ook niet zoveel onduidelijkheid en angsten er staat dat veel verhalen op internet onzin is wat er geschreven wordt
    op bepaalde site's ik las ook ergens op de telegraaf dat het middel pas weer getest is en veilig is bevonden maar dat gelde volgens mij niet van op langer termijn dat is nog onbekent maar voor de mens zelf is het veilig.

Nou ik heb nog een week dan krijg ik hem dus kan nog even een week meelezen wat meer vrouwen gaan doen.

Gr jojo29

17. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik heb de prik gister gehaald (ben overigens niet zwanger nu) en voelde mijn arm gister wel. Vandaag niet maar wel een beetje vermoeid. Dat gevoel dat je je ogen dicht wil doen zeg maar. Dus mijn lichaam is lekker bezig nu.

Er zijn in het buitenland al een aantal onderzoeken geweest naar of 1 of 2 griepprikken voldoende zijn en in volwassenen bleek dat 1 griepprik al vrij veel bescherming geeft, niet alleen maar 40%. Een paar meiden op andere topics hier zeiden alle drie dat hun dokter zei dat ze in ieder geval 3/4 beschermd waren met 1 prik. Dat is dan 75%, veel dus. Meer beschermingsgarantie krijg je sowieso niet met een griepprik en daarbij als hij al iets muteert ben je misschien niet meer beschermd. Die tweede prik is bij kinderen wel nodig omdat hun immuunsysteem minder ontwikkeld is en dus meer nodig heeft om antistoffen aan te maken. Zo heb ik het begrepen. Ik heb ook nog geen tweede prikdatum en denk dat het komt omdat er een kans bestaat dat een tweede prik toch niet nodig is. Er komen natuurlijk steeds onderzoeksresultaten vrij uit andere landen nu.

Ik ga sowieso niet voor de tweede zoals het er nu uitziet.

Charlie

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Maar als hij muteert dan is een inenting dus sowieso overbodig geweest?

19. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik geloof dat het adjuvant er ook voor zorgt dat een beetje mutatie niet uitmaakt maar dat weet ik niet zeker. Weet alleen dat je nooit 100% beschermd bent. Maar misschien wel met deze 2 vaccinaties en omdat die gericht is op alleen de mexicaanse griep. Iedereen zegt weer wat anders erover dus het is weer onduidelijk.

C.

20. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik heb gisteren de eerste prik gehaald en heb bijna nergens last van gehad. Een beetje gevoelige arm, verder niks! Viel mij 100% mee!
    Moet zeggen dat ik ook blij ben met deze keuze om hem wel te nemen, want voel me nu een stuk veiliger, ook als een collega eens niest zonder handen te wassen of zoiets...

Heb ook nog een dochter van bijna 1,5 en baal wel dat het voor haar nog zo lang duurt voor ze hem krijgt. Dat doen ze toch pas de 23e? Zonet had ze diaree en 37,7. Hoger dan normaal, maak me gelijk ongerust he... Gatsie!!

Deel Deze Pagina