Wanneer naar een juniorbed

Discussion in 'Baby en dreumes' started by renske, Apr 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. renske

renske Actief lid

May 19, 2006
    311
    0
    0
    Mijn zoon is nu 16 maanden en over een paar maandjes word zijn broertje of zusje geboren.
    Nu wil ik de spullen van zijn kamer gebruiken voor de baby en mijn zoon krijgt dan nieuwe spullen in zijn kamer.

Maar met welke leefdtijd kunnen ze in een juniorbedje slapen, we met van die zijkantjes dat hij er niet uit valt als hij slaapt, maar niet meer van die hoge spijlen zoals een ledikantje.

Ik hoor graag hoe jullie dit gedaan hebben ?
    Of die dan ook constant uit bed komt (met slaapzak of ze er dan niet gewoon uit vallen)

2. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Ik ken kindjes die er met 1,5 al in lagen en anderen gingen met 3 jaar over.

Lynn blijft voorlopig in haar ledikant, dit wil prima en biedt haar nog veel veiligheid en begrenzing. We hebben een extra ledikantje.

3. mouschy

mouschy Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ewout was ook ruim een jaar toen hij in een meegroeibedje ging. Van de Ikea, met een hekje ervoor! Marijn isz toen in het ledikant gegaan. Ewot heeft er vanaf dag 1 heerlijk in geslapen :D

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wij hebben het juniorbed overgeslagen, gewoon meteen een groot bed. Ook makkelijker voor logés.

5. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    hier slaapt Serjenka nog steeds in het ledikantje, zolang ze erin past en het zelf wilt, wacht ik voor het juniorbed.

6. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Mijn tweelingbuurjongens gingen met 1,5 naar een peuterbedje. Ze vielen er vaak uit of klommen eruit en gingen spelen. Maar na consequent terugleggen gaat het nu goed!

7. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Rick gaat vanaf donderdag in een groot bed slapen. Zijn kamertje (met ledikantje) gaat dan naar de babykamer en hij krijgt een compleet nieuwe slaapkamer met een echt groot bed. Hij zegt dat hij erin gaat slapen......("ja") wij wachten rustig af. Aan 1 lange zijde staat het bed wel tegen de muur en aan de andere lange zijde plaatsen we een bedrekje. Mocht het niet goed gaan, dan kan hij nog in 't ledikantje blijven slapen, de baby begint lekker in de wieg (in juli 2008).

8. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    Nick was 14 maanden toen hij overging naar zijn juniorbed. Ook hier omdat de tweede op komst is. Ondanks dat wij een heel beweeglijk ventje hebben, blijft hij wonderwel goed in zijn bed liggen, is er nog niet uitgevallen of uitgeklommen. Waar wij dus uiterst verbaasd over zijn. Wel heb ik hem al een paar keer met zijn hoofd bij het voeteneind teruggevonden boven op de deken. En bij het voeteneind zit geen beschermplankje extra meer, wat bij zijn hoofdeind aan de zijkant nog wel zit....

9. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    2,177
    1
    0
    Britt gaat er met 21 maanden ongeveer in slapen.....dan mag haar broertje of zusje in haar ledikantje.

10. renske

renske Actief lid

May 19, 2006
    311
    0
    0
    Doen jullie dan nog wel een slaapzak aan ?
    want dat lijkt me dan wel weer lastig als ze eruit willen klimmen en daardoor dan ten val komen.

Onder een dekbed mag hij natuurlijk nog niet.

11. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

hallo,

onze dochter slaapt sinds afgelopen weekend ik haar peuterbedje.

ik heb eht bedje eerst samen met het ledikant in de slaapkamer gezet, maar toen wou ze enit.
    na 2 dagen heb ik het ledikantje eruit gehaald zodat ze alleen eht peuterbed op haar kamer zag staan.

zaterdagmiddag heb ik haar erin gelegd MET SLAAPZAK aan en ze heeft heerlijk geslapen.
    nu slaapt ze continu in het peuterbed.

ook vind ze het geweldig want ze heeft een WINNIE DE POOH DEKBED.

zaosl je leest : dekbed, sinds ze een paar weken oud was lag ze al onder een dekbedje, dit omdat ze altijd boven de dekens lag, en ik een 2 persoonsdekbed goed in kon stoppen,
    dus vind zelf het dekbedden niet gebruiken verhaal overbodig.

gebruik hem al vanaf het begin.
    nooit geen problemen of rare gedachtes over gehad.

anita

12. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    wij zijn met krap een jaar over gegaan naar een autobed omdat Levy met 9 mdn. al uit de box e.d. klom, en ook met voetenzak uit zijn ledikant klom en aan de deur stond te trekken en te jammeren...

vond het veiliger om hem dan maar in een "gewoon" bed te doen waar hij zo uit kon, dan het risico lopen dat hij verkeerd zou vallen bij het eruit klimmen....

doordat hij zo vlot was zijn wij eigenlijk bij Demi ook vrij vlot overgegaan naar een "gewoon"bed...

zodra ze eruit klimmen e.d. had ik zoiets dan maar dat je er "veilig" uit kunt komen...

tis voor iedereen gewoon verschillend...

gr.smoekie

13. renske

renske Actief lid

May 19, 2006
    311
    0
    0
    bedankt alvast voor al jullie reactie's.

Ook leuk om te lezen hoe verschillend de verhalen zijn.
    Als er nog meer mensen zijn dan hoor ik natuurlijk graag..

14. renske

renske Actief lid

May 19, 2006
    311
    0
    0
    Hij ligt nu voor het eerst zonder slaapzak in zijn ledikantje.
    Ik ga alvast maar oefenen met "los" slapen dan is hij daar
    alvast aan gewend.

Tot nu toe ligt hij heerlijk te slapen, dus even afwachten hoe het
    vannacht en de komende dagen gaat bevallen :D

15. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    Nick ligt nog wel gewoon in zijn slaapzak. Hij heeft nogal de neiging om zich onder de deken uit te wurmen en dan ligt hij toch nog wat warmer.

16. renske

renske Actief lid

May 19, 2006
    311
    0
    0
    De 1ste nacht is super gegaan, zelfs toen hij al wakker was om half 7 en dat ik hem om 7 uur uit bed kwam halen lag hij nog lang uit :)

17. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    heerlijk Rensie!

Share This Page