Ik overweeg een abortus

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Eblr4, 17 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Hee..

Ik wou dit hier eigenlijk niet plaatsen en zocht op internet een site waar vrouwen over abortus met elkaar kunnen spreken maar heb deze niet gevonden.. Ben nu 11 weken zwanger, nog steeds dakloos en de relatie is stuk gegaan.. Het word me allemaal teveel en ik ben tot de beslissing gekomen abortus te doen.

Ik hoop dat ik geen anti-abortus reacties krijg ben zelf al ongelukkig genoeg nu hoop dat iemand me gewoon wat info kan geven over de abortuspil of dat nog mogelijk is voor mij nu met 11 weken... Ik vind de zuigdinges eng..

Nogmaals, geef me aub alleen een antwoord op me vraag wil geen aanvallende berichten over.. Heb goed nagedacht hierover en dit is het beste voor in mijn geval.

Groetjes

2. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    Een abortuspil is met 11 weken niet meer mogelijk, een abortus op deze termijn vindt plaats met een zuigcurretage.

Sterkte!

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wat vreselijk voor je meid. Ik kan me voorstellen dat je je nu heel alleen voelt.

Het beste kan je contact opnemen met een abortuskliniek. Zij kunnen je alles rustig uitleggen. Het is helaas met jouw termijn niet meer mogelijk om een abortuspil te krijgen. Heb je al contact met de verloskundige gehad? Ook zij kunnen je namelijk verder helpen.

4. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik heb geen ervaring maar begrijp je beslissing en die is al moeilijk zat! Wat heftig dat je dakloos bent!
    Zoek op heel korte termijn een rutgerstichting oid op.
    Heb je wel een huisarts? Maar daar anders vandaag nog een afspraak. Die kan je verder helpen.

Sterkte met alles!

5. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Wat moet dit vreselijk zijn! Jeetje!

Mag je na de abortus weer terug naar huis komen? Of komen jij en je ex dan weer bij elkaar? Lost het iets op? Of ben je dan nog steeds dakloos en alleen? Klinkt misschien een beetje hard, maar ik vraag me af of een abortus alles op zou lossen? Als dat zo is en je voelt je daar goed bij kun je het beste contact opnemen met Casa, dit zijn abortus klinieken die zitten door het hele land.

Als een abortus niet alles oplost, en je krijgt er je ouders en je ex ook niet mee terug, zou ik er nog eens heel goed over nadenken. De baby is nu al 11 weken, het hartje klopt, het kan bewegen en het is zo goed als af, het hoeft alleen nog maar te groeien. Als dakloze (jonge) zwangere kun je bij een hoop instanties terecht, zij kunnen je helpen, onderdak bieden etc. Zodat je jouw leven op de rit kunt krijgen mét jouw baby.

Sterkte met je beslissing, onderschat de impact die een abortus heeft niet. Zeker niet met 11 weken.

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier ben ik het helemaal mee eens...
    Heb je al goed bedacht hoe je leven na de abortus word? Word alles weer zoals het was? Ga je dan weer 'gelukkig' bij je ouders wonen?
    Ik denk namelijk van niet, en ik denk dat je het je ouders en je ex altijd kwalijk zal nemen...

Er zijn genoeg instanties waar je als zwangere heen kan, waarom ga je daar niet heen?

7. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Heftig om te lezen. Heel veel sterkte. Enige wat ik je kan adviseren is zo snel mogelijk naar je huisarts te gaan.

8. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Wat heftig dat je uiteindelijk voor deze keuze staat. Ik had je echt een gelukkige zwangerschap gegund.

Het is zoals hierboven al aangegeven met 11 weken niet meer mogelijk om gebruik te maken van de abortuspil. Mocht je besluiten inderdaad voor een abortus te kiezen dan zal het dus door middel van een curettage gedaan worden. Je kunt inderdaad contact opnemen met CASA of met de huisarts (deze kan je ook doorverwijzen). Houd er rekening mee dat je een wettelijke bedenktijd hebt. In deze periode wordt er van je verwacht dat je goed nadenkt over of dit inderdaad de enige optie voor je is. Een zwangerschap afbreken met 11 weken is niet niks maar als dit voor jou de enige oplossing is, dan is dit jouw keuze!

Ik hoop alleen dat je er goed over na wilt denken en geen overhaaste beslissing neemt. Het voelt nu alsof jouw hele wereld op zijn kop staat en misschien is dat ook wel zo. Maar je staat er niet alleen voor.

Mocht je vragen of hulp nodig hebben dan kun je mij een PB sturen.

9. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Neem contact op met het fiom. Zij kunnen begeleiden en met je praten. Dakloos zijn hoeft geen reden te zijn. Er zijn daar opvang mogelijkheden voor. Heb je ook adoptie overwogen? Er zijn veel mensen die een kindje willen adopteren. Heel veel succes en sterkte!

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ben het hier mee eens. Denk dat een abortus niets oplost, maar nog meer (psychische) ellende veroorzaakt.

11. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Wat naar om te lezen... Zou zsm contact maken met de ha of kliniek,ze kunnen je verder helpen... Op dit termijn kan een abortuspil niet meer. Wens je heel veel sterkte de komende tijd! Mocht je vragen hebben of gewoon een luisterend oog dan mag je me pb sturen! Sterkte!!

12. Islah

Islah Niet meer actief

Lieve TS,

Ik hoop dat je beseft dat abortus nooit een optie is. Vind het oprecht zó erg voor je. Hopelijk vat je dit niet als een aanvallend bericht op, omdat het niet zo is bedoeld. Maar soms zit iemand er zo doorheen dat ze geen andere opties ziet terwijl dit helemaal niet altijd het geval is. Ik hoop overigens wel dat dit echt je eigen keus is en niet is aangepraat.

Er zijn ook opvanghuizen voor jonge zwangere meisjes. Of zelfs een "gewone" vrouwenopvang. En anders kan ik voor je rondvragen binnen de gemeente hier of er geen alleenstaande vrouwen zijn die je tijdelijk kunnen opvangen tot je een eigen huis hebt. Zijn er daar geen islamitische stichtingen zoals je die in bv. Nederland ook hebt, die je kunnen helpen om zo snel mogelijk huisvesting te vinden?

Je kan me altijd een pb sturen.

Zo'n pil is met die termijn geloof ik niet mogelijk.

13. Islah

Islah Niet meer actief

Mooi en respectvol verwoord.

14. vd21

vd21 Niet meer actief

Nee met 11 weken ben je al te ver, het kindje is zo goed als helemaal af.
    Je wilt het niet horen maar zeg het toch. Een abortus gaat je problemen niet oplossen, sterker nog het zal waarschijnlijk voor meer verdriet en ellende zorgen. Moeders krijgen zovaak spijt achteraf.. Zelfs als je nu denkt dat het de uitweg is
    Daarnaast kan dit kindje het niet helpen dat het bestaat en verdient het een leven
    Sterkte met je beslissing.

15. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Wat een ellendige situatie zit je in zeg! Ook dat het nu uit is met je vriend, het werd hem zeker te heet onder de voeten? Ik wil je vooral sterkte wensen met wat je ook beslist. (al hoop ik dat je voor je kindje gaat!)

Kijk ook even in je zwanger & dakloos topic. Samira doet daar een erg lief aanbod. Misschien kun je contact opnemen met haar? Sterkte!

16. Robin20

Robin20 Actief lid

8 aug 2015
    150
    0
    0
    Lieve TS,

Ik heb je berichten aandachtig gelezen.
    Wat een nare tijd voor je!
    Zoals de meeste hier al zeggen is het inderdaad te laat voor een pilletje. De enige manier is nu zuigcurretage.
    Ik hoop van harte dat je deze keuze niet maak.
    Niet voor mij of voor een ander, maar voor jezelf. In een eerder bericht las ik dat je tegen abortus was/bent. Ondanks dat alles verloren lijkt nu is dat geen reden om iets te doen waar je niet achter staat.
    Soms gebeuren er dingen die achteraf zo hadden moeten zijn. Er groeit nu een heel mooi wondertje in jou, mischien niet voor niets.
    Het is nog altijd jouw keuze maar ik hoop dat je er echt goed overna denkt.

Heel veel liefde en sterkte gewenst ❤

17. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Wat een zware tijd maak je door zeg, vreselijk dat zowel je ouders als je vriend je in de steek laten, werkelijk ongelooflijk.
    Maar nee een pil is geen optie meer je zult dan een curettage moeten ondergaan en is dat echt wat je wilt? Het zal je problemen niet oplossen en waarschijnlijk zul je het alleen maar veel zwaarder gaan krijgen. Uiteraard blijft het je eigen beslissing maar je kindje is al "af"
    Hopelijk vind je een andere oplossing en kies je voor je kindje en weet je een goed besluit te nemen.
    Heel veel sterkte.

18. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Lieve Ts,

Wat enorm naar voor je en wat zul je je alleen voelen. Hier advies van iemand die ooit in dezelfde situatie zat. Als je afscheid neemt van een zwangerschap terwijl je daar niet voor de volle 100% achterstaat qua gevoel, krijg je het echt enorm zwaar. Je neemt nu voornamelijk een beslissing met je verstand terwijl in dit geval je gevoel zwaarder weegt.
    De beslissing is onomkeerbaar, je zult er voor altijd mee moeten leven en je zal je altijd afvragen: "wat als..."
    Ik kan niet voor jou bepalen of jij daar mee om kunt gaan. Wel weet ik dat het in je eentje niet te doen is. Heb je al contact gehad met het FIOM? Zij kunnen je hierbij op een goede manier begeleiding en steun bieden.

Heel veel sterkte!!

19. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Fijn dat jullie hier met begrip op reageren.. Ik heb buiten dat ik dakloos heb veel schulden opgelopen, dat de opvang waar ik nu in zit en heb nu ook een begeleider die geven aan dat mijn situatie zo is dat de rechter moet beslissen of ik het kind wel kan houden en dat dit in een later stadium zal plaats vinden. Ik ben hier enorm van geschrokken.. Ik heb contact gehad met me ouders ik kan thuis gaan wonen maar ze willen echt niet dat ik het kind houd.. Me vriend vond het ook moeilijk en kwam ook met de optie ik heb er een lange tijd kapot om gegaan omdat ik het niet over me gevoel kreeg. Nu is hij ervan door zonder excuus en geniet van zijn leven met iedereen net of ik niet besta. Het contact is ook serieus verbroken en kwam er tijdens zwangerschap achter dat hij contact had met een andere vrouw.. Hij heeft me bedrogen want het meisje had "vertrouwen in hem" en ze deden veel samen en gingen veel uitstapjes doen... :'( ik heb hier al die tijd mee rond gelopen en het maar geaccepteerd omdat het hem speet en hij het contact zou verbreken maar me vertrouwen is kapot.. Hij heeft van alles gedaan toen daarna om het goed te maken maar nu toont hij weer het gedrag dat ik hem niks boei en ons baby ook niet dus ik heb er nu echt een punt achter gezet. Ookal zou ik hem ervoor terug krijgen als ik het kind weg zou halen zou ik hem niet terug willen nemen. Ik heb zo een spijt dat ik hem in me leven heb gehad :'( ik dacht alleen hem te hebben nadat ik me ouders verloor en nu ben ik letterlijk alles kwijt. Deurwaarders die achter me aan zitten, hij heeft trouwens zelfs geld van me gejat. Hij weet dat ik zwanger en dakloos was en nergens terecht kon en heeft helemaal niet naar me omgekeken. Ik ben er echt kapot van en wil gewoon heel graag terug naar me familie en niks meer met hem hebben... Uiteindelijk zal ik alleen voor het kind moeten zorgen, zonder vader of familie. Ik wil dat niet.. Ik schrijf dit echt met tranen ben er echt kapot van. :'(
    Ik heb cytotec pillen in handen gekregen via via iemand hier in de opvang.. Iemand die het gebruikte voor de maag... Kan ik dit gewoon gebruiken? Ik ben zo bang en verward maar ergens weet ik dat dit de beste zal zijn... :'(

20. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Sorry voor me gebroken zinnen en lange bericht.. Ik zit vol emoties

Deel Deze Pagina