Denk! Je! Dat! Ik! Je! Reactie! Beter! Begrijp! Met! Uitroeptekens?! Jij mag je mening geven maar je bericht was echt onder de gordel. Iemand die wanhopig is zo de grond in trappen is echt niet ok.
Heeft niets met wel of geen zonden te maken loesje. Als alles al gezegd is en iemand leest dat dan is het geen rare reactie als je verbijsterd reageert met: 'wat ben jij in hemelsnaam aan het doen!?' Misschien niet de meest tactische reactie, maar je wilt dan graag iemand wakker schudden. Ik snap zo'n reactie in ieder geval wel. Sterker nog, ik hoop dat als ik ooit op het punt sta iets doms/onomkeerbaars te doen, dat ik dan vrienden om me heen heb die mij daarvoor willen behoeden. Het liefst natuurlijk tactisch, maar als dat niet tot me doordringt dan hoop ik dat mijn vrienden geen zachte heelmeester voor me zullen zijn.
Maar vrienden die je situatie ten volle begrijpen, is iets helemaal anders dan onbekenden die vanachter hun computerscherm oordelen vellen en roepen dat je naar de hel gaat...
Eens chrystel. Over religie ga ik geen discussie houden, maar als je achter een bepaalde leer zegt te staan en doet iets dat daar tegenin gaat, dan is het niet ongewoon om iemand er op te wijzen dat hij/zij in zonde leeft. Niet binnen islam en ook niet binnen christendom. Zeker bij zoiets heftigs. Wat het lastig maakt van een forum is dat je na dit gezegd te hebben geen helpende hand kunt bieden. Dat is in mijn opinie namelijk altijd de juiste vervolgstap.
Hey dames Ik had heel overzichtelijk iedereen antwoord gegeven maar internet ging weg en toen ook me tekst!! Balen! Ik heb alle reacties terug gelezen en heb er beewust voor gekozen niet online te komen om rustig nog over alles na te denken. Ik zal zo even weer me reacties uittypen, ik ga even wat eten want heb nog niks door me keel gehad vandaag.p
Over triest gesproken! Wie ben jij om over de eindbestemming van TS te oordelen? Misschien doe ik nu hetzelfde terug maar: als jij moslim bent, dan zou je moeten weten dat Allah alles vergeeft, behalve shirk (afgoderij). Heb je wel eens de hadith gelezen over de man die 99 mensen had vermoord, en vergeven werd? En ja abortus is inderdaad een grote zonde maar wij als mensen zijn niet in staat om een ander zo te beoordelen, wij weten niet wie vergeven wordt. Toon berouw voor deze uitspraken.
Als ik de reactie van merah lees, geloof ik niet dat zij moslima is (mss zijn een van haar ouders dat maar volgt zij zelf de islam niet).. te eerste een moslim gaat wel naar het paradijs (na zijn straf, moest die zondes hebben begaan) dus die "ik denk dat jij nooooit de hemel (wij zeggen paradijs en niet hemel maar goed) binnegaat klopt niet en het is nog steeds aan Allah om te oordelen en niet aan u of eenders wie. En een moslim hoort niet zo kwetsend de les te spellen. het beste is om haar dan privé aan te spreken.. niemand is perfect!
Zina is op zichzelf al een grote zonde en abortus natuurlijk ook Maar wij zijn er om haar te adviseren in haar beslissing Ik wil ook alleen het beste voor haar maar uiteindelijk is het haat besluit En allah bepaald wel voor wat wij gestrafd gaan worden In sja allah heb je een oplossing waar jij e goed bij voelt Ik heb een keer vernomen van een geleerde dat je juist beter jou kindje kan houden en berouw te tonen voor de zina die gepleegd is Het kindje ka n er niks aan doen Ik ben zelf altijd al tegen abortus geweest ook voor mijn bekering Wil je veel sterkte wensen
Hey dames Ik ga proberen nogmaals alles te beantwoorden, sorry als ik dingen over het hoofd zie. Shakes bedankt dat je het begrijpt en het de anderen probeert duidelijk te maken. Je bedoeld het goed en dat vind ik erg lief van jou! Islah je hebt volkomen gelijk betreft het berouw tonen pas na dat..... En dat allah een persoon niet boven zijn vermogen belast is een van de uitspraken die me erg doet twijfelen met betrekking tot mijn keuze. Als ik denk het kind te laten, zit ik weer vast met wat ga ik het kunnen bieden? De psycholoog die ik gesproken heb is verbonden aan de abortuskliniek. Ik heb wel een gesprek gehad bij Siriz wat me nog meer twijfel heeft opgebracht. Dit is voor mij de mogelijkheden: Verblijven in een Leger des Heils dit is een opvang voor daklozen, waaronder ook druggsgebruikers, mensen met allerlei ziektes rond lopen. Met hen deel je een slaapzaal. Is dit ideaal voor een zwangere jonge moeder? Nee. Is dit gezond en veilig genoeg? Nee. En hier zou ik dan een lange periode moeten verblijven, misschien zelfs wel vlak voor de bevalling (jaaa dit heb ik meegekregen in het gesprek bij Siriz!!) tot er een plek is in een gast gezin, die bij mij past en ik bij hen natuurlijk. Dit betekend dat het gezin mij helpt bij het opvoeden van mijn kinD, dus vanzelfsprekend dat zij een deel van de voogdij krijgen. Andere optie is begeleid kamerwonen. Maar hiervoor zal ik net zo lang moeten wachten en uiteindelijk ligt voogdij deels in andermans handen. Ik heb hele nare ervaringen gehad met jeugdzorg. De jongeren die ik die tijd heb leren kennen door jeugdzorg hebben het ook erg moeilijk gehad en kan zeggen dat je er echt niet gelukkig van word. Zo heb ik een keer een geweldige kans op een mooie carriere gemist, omdat jeugdzorg dit besloot. Ondanks dat mijn ouders deels de voogdij nog hadden, had uiteindelijk jeugdzorg het laatste woord. Ik heb jongeren daat leren kennen die van ene te huis naar een ander gingen en van ene pleeggezin naar het ander, daardoor leiden ze aan hechtingsstoornis, bindingsangst en andere dingen die psygisch een grote rol spelen en ook in hun sociale leven met anderen. Dit gun ik niemand, mijn kind ook niet. Ik heb gekeken naar eventueel andere mogelijkheden, om zelfstandig een studio te nemen of een klein appartement. Maar de makelaar vraagt daarvoor 2 maanden borg vooruit betalen + een minimum ibkomen van 1200. Dit heb ik ook niet. Het laatste geld wwat ik had is zoals ik eerder verteld heb, gejat door me exvriend. En dat meisje dat zegt dat ik naar de hel ga... Islah je hebt de woorden uit me mond gehaald, thanks. Je kan best je mening geven of te wel mij behoeden van het slechte door naseeha, maar jou manier van spreken maakt geen contact met mij. Ik zit ermee en wil het beste voor dit kind.. Ik kan het alleen niet bieden en (na ik wist dat het kind geen pijn voelt etc) kon ik (gerust) deze beslisssing nemen. Bedankt voor de berichtjes, voor de steunende berichten en ook van jullie meningen. Liefs..