Het lijkt me voor je zelfbeeld uitermate slecht om weer bij je ouders te gaan wonen. Zij krijgen nu hun zin en denken dat ze je nu nog meer onder controle hebben Je bent niet minderjarig meer. Zoek een kamer, zoek een baantje en overweeg opnieuw therapie want die kan je wel gebruiken.
Maar vergeet niet dat je ook spijt kan krijgen van een kindje die je wel houdt. Klinkt ondenkbaar voor ons als moeders, maar die voorbeelden zijn er echt. Ik denk niet dat Ts per se redenen nodig heeft om te horen of ze het wel of niet moet doen. Haar besluit om haar eigen redenen... Wij kunnen misschien dingen sneller naast ons neerleggen (ook uit ervaring omdat we een kindje(s) hebben gekregen. Voor TS zijn er nu beren die zich niet van de weg laten duwen. Het is goed om dat als buitenstaander te begrijpen.
Bedankt allemaal ik heb wat nieuwe info Ik kan via t jongerenloket huur & borg voor 1 maand aanvragen. Dus zou eventueel iets particuliers kunnen zoeken.. En dan een uitkering aanvragen het liefst wil ik naar school toe alleen zou ik moeten kijken of er iets bestaat voor zwangere jonge moeders zodat ik een "pauze" kan nemen rond de bevalling.. Dit zal ik dan allemaal wel op eigen houtje moeten doen buiten instanties om, omdat mijn angst veel te groot is dat jeugdzorg me kind weg neemt. Ik heb contact gehad met Samira en zij heeft me haar studio aangeboden waar ik waarschijnlijk over 2 weken in zou kunnen trekken. Ze heeft me gevraagd om er nog even goed over na te denken (abortus) en ook lieve Islah heeft me via prive gezegd om er toch even goed over na te denken. En dan heb ik het nog niet over alle andere vrouwen die op de topic hebben gereageerd. Ruw of zacht, ik heb alles positief gezien en ben toch verder gaan kijken. Nu is de twijfel er weer wel of niet houden. Maar ik heb wel een optie voor de hand die me veel hoop geeft en waar ik voor zal gaan. Ik denk dat ik jullie misselijk heb gemaakt in mijn achtbaan, ene keer wel ander keer niet.. Maar vind het zo lief dat jullie me toch proberen te helpen door bij elke keus die ik ook wil maken, mij niet voor gek verklaren. Dat doet me goed want spreek er met niemand over want heb geen vriendinnen/familie. Heeel veel liefde en groetjes <3
Wauw! Ben heel blij dat het er allemaal wat hoopvoller uitziet! Alles komt goed, je zult zien.. Succes meis!
Het is ook echt een hele moeilijke keuze, heel veel respect voor hoe jij hier reageert! Je komt heel sterk over, ook al voel je je nu misschien niet zo. Veel sterkte!!
Ondanks dat ik snap in wat voor situatie je zit hoop ik dat je het kindje toch houdt en voor jullie saampjes vecht. Ik denk niet dat alles weer koek en ei wordt als je terug bij je ouders bent.
Pak die kans en bouw je eigen leven laat zien hoe sterk je bent. heel veel kracht gewenst. en ik heb geen contact met mijn ouders ja het doet pijn maar het is hun gemis. hun hebben het bont gemaakt en lieten me los nu heb ik hun los gemaakt van mij en mijn eigen leven gaan leven. sterkte
Je klinkt in je laatste bericht een stuk optimistischer, al zal het absoluut moeilijk blijven. Ik kan me heel goed voorstellen dat je zo heen en weer geslingerd wordt tussen wel en niet, het is ook zo'n moeilijke situatie. Ik kan me je angst voor jeugdzorg ook goed voorstellen maar je moet het wel héél bont maken willen ze je kind van je afnemen. Dat zullen ze niet zomaar doen en als je besluit voor je kindje te gaan dan weet ik zeker dat je er alles aan zal doen om er een geweldige moeder voor te zijn. Alleen al het feit dat je alles overweegt en van alle kanten bekijkt bewijst al dat je het beste wil voor je kind en dat je er niet mee omgaat alsof het zomaar iets is. Dat zou voor jeugdzorg, áls ze er al bij komen kijken, al genoeg moeten zijn om te zien dat je een goede moeder bent. Er komen nu al meer mogelijkheden voor je en mede door de, overigens ontzettend lieve, hulp van vrouwen van dit forum, sta je er niet alleen voor. Ik vind het heel goed hoe je alles aanpakt!!
Bij elke opleiding kun je ervoor kiezen om een jaar over te doen wanneer je bent bevallen (ten minste dat dacht ik) er zijn ook best wel wat bedrijven waar je intern een opleiding kunt volgen en je op die manIer omhoog kunt werken.. Er vanuit gaande dat je het kindje houd gezien je laatste berichten
Ik ben zo blij te lezen dat er weer positief nieuws is in je leven en in je hart. En ik als moeder die gelooft in een God, ook al is het misschien niet dezelfde God, zou ik zeggen dat de hoop die je nu in je leven hebt ook door Hem kan komen. Het hoeft niet je moederhart te zijn waardoor die twijfel nu terugkomt. Ik hoop zo voor je dat je lieve mensen om je heen krijgt zoals Samira en Islah die je kunnen bereiken en kunnen helpen waar je dat nodig hebt. Ik weet dat praten over geloof niet is toegestaan, maar hier zal vast een uitzondering voor mogen. En ookal hebben we een ander geloof, ik weet zeker dat deze lieve mensen met een reden op je pad zijn gekomen. Soms loopt het zoals het moet lopen Veel liefde toegewenst
Ik ben blij dat het er allemaal wat positiever voor je uit lijkt te gaan zien, ik vond je eerdere berichtje (dat je waarschijnlijk toch voor abortus ging) zo ontzettend verdrietig... Niet omwille van de abortus an sich, want ik vind dat ieder dat voor haarzelf moet weten, maar omdat je duidelijk al zo van je kindje houdt maar je gewoonweg met je rug tegen de muur lijkt te staan soms.... Fijn te lezen dat je veel steun en hulp hebt van enkele dames van het forum hier, mooi dat internet zo veel kan betekenen! Ik hoop echt dat je leven ten goede keert en dat je een lange neus kan en durft te trekken naar iedereen die jou rot behandeld heeft. Dat je ouders je alleen terug in huis nemen als je abortus laat plegen, pfff, ik vind het echt schandalig en heb er geen woorden voor. Hopelijk komen er nu andere oplossingen en heb je hen niet nodig, op emotioneel vlak natuurlijk wel maar helaas zijn ze er op dat vlak niet voor je... Maar meid, dat is hun gemis en hun tekortkoming, zegt niets over jou. Over je opleiding, ik hoop zeker dat je een opleiding gaat volgen zodat je je kansen in de maatschappij kunt vergroten. Misschien dat er speciale opleidingen zijn voor jonge moeders en anders zou je misschien door middel van thuisstudie een diploma kunnen halen? Ik weet niet in welke richting je wilt leren, maar hier heb ik ook een opleiding gevonden speciaal voor jonge moeders, is in Rotterdam: Opleiding Dienstverlening en Zorg Entree Plus | Mbo opleidingen Rotterdam, Capelle, Hoogvliet, Schiedam, Spijkenisse, Zadkine Ik wens je veel succes en laat je er niet onder krijgen!
Heb je topic gevolgd en inderdaad de achtbaan aan emoties, keuzes e.d. Ben ook blij dat er nu toch een lichtpuntje zichtbaar lijkt. Zonder je keuze te willen beïnvloeden, want die moet jezelf maken, vroeg ik me af of je ook gedacht hebt aan huizen voor jonge moeders. Ook zij helpen je met allerlei praktische zaken, de aanloop naar de bevalling en helpen je met de eerste tijd als je kindje geboren zou zijn ook met het doel uiteindelijk zelfstandig met je kindje verder te gaan.
Wat blij je reactie te lezen! Ik lees meer rust en overzicht. Je verhaal klinkt veel 'zachter'. Blijf dicht bij jezelf en omring je met veel lieve mensen. Die zijn er echt (op het forum of in real life). Je komt er wel!
Anoniemxx, hoe gaat het lichamelijk gezien nu met je? Laatst zei je dat je last had van krampen en (donker) bloedverlies? Dat zal vast erg akelig zijn geweest. Heb je nog een onderzoek of controle gehad ondertussen? Hopelijk voel je je weer beter, zoals het wel lijkt over te komen in je laatste berichtjes hier. Hoop ook dat alles goed is met de baby.
Heey! Lichamelijk gaat het wel, denk dat het vooral door de stress komt maar ik heb nog steeds enorm veel last van misselijkheid, af en toe flauwvallen (voor max 1 minuut en dan kan ik weer staan) heel gek.. En merk laatste tijd dat als ik veel heb gestresst of erg boos ben dat me hart (linkerborst dus denk me hart) steekt en word dan zo suf dat ik even niet meer kan.. Dat bloedverlies is gestopt waarschijnlijk kwam dat door de inwendige echo? Verder nog geen onderzoeken gehad, mag bij de verloskundige volgende week voor een gesprek langs om te kijken hoe het nu gaat met me en of de zaakjes al wat rond zijn.. Verder gaat het wel redelijk. Omdat de abortus voor morgen gepland staat denk ik toch wel, weet ik zeker dat ik het ga houden? Ik voel af en toe 'vlindertjes' in me buik en het begint wat hard te worden onderin.. Dus als ik morgen niet ga, wil ik de optie abortus echt wegschrappen. Ik heb medicatie meegehad die ik moet inslikken voor de abortus. Die heb ik hier liggen maar ben niet van plan om het te slikken.. Ik heb een angst voor de zuigcuretage en vind het enger dan een bevalling.. Ik denk dat ik de pijn van de bevalling liever heb dan wat krampjes van abortus. Ik zou halverwege september studio in kunnen van Samira. Moet het even tot die tijd financieel rond zien te krijgen want komt veel bij kijken qua kosten (2 maal borg, inschrijfingskosten en huur) Ik heb mezelf beloofd zodra ik me wat beter voel hierin en een veilige plekje heb waar ik terecht kan.. Een eerste cadeautje voor de kleine te kopen. Misschien de eerste speen of eerste rompertje. En zo proberen te werken aan de band met me baby want heb me de afgelopen weken van geprobeerd afstand te houden om niet gehecht te raken indien ik voor abortus zou gaan.. Niks is nog zeker ik zit nog in de achtbaan.. Maar vanaf vanavond en 100% na morgen kan ik zeggen: ik ga voor de baby! Sorry voor me lange verhaal Hoe gaat het met jou? Ik vind super lief dat je aan me denkt!
Ach meis, ik lees in je berichtje echt al heel veel liefde en aandacht voor je kleintje. Uiteraard is wel of geen abortus 100% jouw beslissing en ik wil je niets aanpraten, maar ik heb niet het idee dat je er volledig achter zou staan en er vrede mee zou hebben. Natuurlijk doet een bevalling ook veel pijn en nog veel meer ook, maar daar hou je tenminste nog een lief kindje aan over! Ik hoop echt dat er meer uitzicht komt inzake je financiën, het is in ieder geval erg fijn dat je in de studio van Samira terechtkunt. Ik weet zeker dat er hier veel vrouwen zijn die jou willen helpen met het verzamelen van een baby-uitzet, mocht je besluiten dat je het kindje houdt. En via Marktplaats en de kringloop is er ook altijd veel te vinden. Ik wens je veel wijsheid toe, maar vooral ook veel kracht, steun en liefde!