Ik overweeg een abortus

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Eblr4, 17 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Dat werd me wel beloofd maar ik weet niet wat het met mij zal doen en of ik er echt gelukkig van word.. En of er echt aan die belofte word gehouden weet ik dan ook niet. Het is ingewikkeld allemaal..

2. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Dit soort reacties krijg je. Mensen willen anderen behoeden om er veel tijd en energie in te steken terwijl het ineens stil is vanaf jouw kant. Iedereen gaat verder en ineens is daar weer een nieuw topic van je dat de aandacht trekt. Dan krijg je dit soort reacties en daar kan je niet omheen.
    Je geeft aan dat het in jouw cultuur niet kan dat je een kind krijgt buiten het huwelijk. Je ouders weten inmiddels dat je zwanger bent buiten het huwelijk dus de schande is er al. Ik weet overigens dat er ontzettend veel meiden zijn uit jouw cultuur die zich realiseren dat ze het "probleem" zelf hebben veroorzaakt en dus op de blaren zitten, ook als dit betekend dat ze het alleen moeten doen.

3. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Alsjeblieft zoek morgen nog contact met een goede instantie. Ik heb er niet veel verstand van, maar er zijn er al een paar genoemd in dit topic. Een abortus gaat je niet helpen!
    Ik weet niet veel van de cultuur waarin jij opgevoed bent, maar ik denk(net als meerdere met mij hier) niet dat je opeens weer welkom bent en alles weer is zoals vroeger. Daarbij raak je waarschijnlijk psychisch verschrikkelijk overhoop, omdat je er zelf niet achter staat. Een abortus gaat jouw problemen niet oplossen, er zullen er alleen maar bij komen.

4. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

De negatieve reacties begonnen al bij de eerste topic die ik opende. Toen werd me zelfs gewenst : ik hoop dat je ouders hier achterkomen en je het heel zwaar zult krijgen. Heb ook berichten in me inbox gehad. Ik vraag 1 ding en krijg reacties die er niks mee te maken hebben. Dat men iets ongeloofwaardig vind? Wat wil je dat ik doe? Dat ik daar ook mijn probleem van ga maken? Nee want heb er zelf momenteel genoeg. Als je het niet gelooft ben je nergens toe gedwongen. Bespaar je zelf dan de moeite en mij om zulke dingen te posten die voor alleen onrust zorgen. Ik denk at je zelf wel snapt dat ik daar echt niet op zit te wachten. Op de blaren zitten doe ik zeker. Wat er in mij omgaat voelt een ander niet de inschatting kan niet eens gemaakt worden. Maar goed, wat boeit het wat ik voel, als je het niet geloofwaardig vind. Laat me dan gewoon met rust a.u.b. want heb het al zwaar genoeg.

5. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Bedankt voor je tips.. Ken je misschien een instantie waar ik echt goed bij terecht zou kunnen? Want waar ik nu zit is echt een opvang en heel vermoeiend voor mij is niet alleen voor zwangere vrouwen maar voor mensen die met 'nood' zitten...

6. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ik hoop alleen dat je de beslissing maakt waar JIJ achter staat en goed bij voelt en geen overhaaste beslissingen maakt

7. Islah

Islah Niet meer actief

Wat me erg opvalt TS is dat je er aldoor maar op hamert dat je niet altijd hoort wat je wil horen. Maar zo werkt dat nou eenmaal op een forum; mensen reageren doorgaans op wat ze lezen, niet altijd alleen op wat TS vráágt waarop te reageren. En dat is helemaal OK, als je dat absoluut niet wil, dan moet je geen topics openen.

Anoniemxx, weten je ouders niet hoe erg het vanuit de Islam bekeken is om abortus te laten doen, helemaal met deze termijn? Of maakt dat ze niet uit zolang de familie-eer maar is gered?

8. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Ik ben er nu al psygisch door overhoop.. :(

9. Appeltje22

Appeltje22 Niet meer actief

Als dit waar is, waarom google je niet even op instanties in jouw omgeving? Of vraag je info waar je nu zit? Dan zit je in ieder geval op de goede plek?

10. Islah

Islah Niet meer actief

Snap dat je dat lastig vind, maar deze zonde is tussen jou en je Schepper, en als mensen roddelen, dan is dat alleen maar gunstig voor jou... Zij zullen hun goede daden middels het roddelen aan jou geven.
    Je ouders treft geen blaam, Islamitisch gezien dan (heb het nu natuurlijk niet over jou uit huis zetten! Maar over het feit dat jij een fout hebt begaan, dat is verder niet hun verantwoordelijkheid). Maargoed, ik snap ook wel dat er een behoorlijk verschil zit tussen geloof en cultuur...
    Misschien kan je ook deze keer met een imam of persoon met kennis erover praten, ik ken wel een goed persoon bij wie je terecht zou kunnen en je waarschijnlijk niet veroordeelt, die woont ook in Schiedam. Als je zijn nummer wil hoor ik het wel, je kan dan eventueel een afspraak maken met zijn vrouw erbij als je dat prettiger vindt.

11. Logan

Logan Niet meer actief

Ik krijg op Google een hoop hits en het fiom staat bovenaan. Er is vast wel iemand die je hierbij kan helpen.

12. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Blijkbaar niet volgens hen kan het gewoon.. Ik heb net duidelijk gemaakt dat ik de reacties onnodig vind want heb er niks aan. Je kan toch niet overal waar men in moeilijkheden in zit nog even mooi inwrijven dat het allemaal niet serieus genomen moet worden. Ik zou zelf bij een situatie waar ik twijfels over heb geen uitspraak over doen ondat ik een ander mee kan kwetsen. Ik verwacht hetzelfde terug wat ik maar beter niet meer hof te doen. Want zulke reacties zijn echt kwetsend dat je niet gelooft word. Tenminste, mij raakt het wel. Ondanks dat ik het maar probeer te negeren omdat depersoon toch niks van mij is.

13. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Ik heb via een vrouw op het forum een telefoonnummer gekregen van een imam en 2 geleerde heb er ook contact mee gehad. Die imam is op vakantie en heeft zelfs met de vader van me kind geprobeerd contact te leggen maar hij heeft het genegeerd. Hij wil wel helpen met mijn situatie thuis wat ik erg van hem waardeer.. Volgens hem kon abortus wel maar enkel in een vroeg stadium wanneer de ziel ingeblazen is niet meer maar hij wist niet wanneer dat dan precies was

14. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Ja er is al iemand achter aan aan het gaan maar omdat ik ook in de twijfel zit moet ik volgens hen eerst de keuze maken wat ik wil..

15. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0

Dat is onzin, daar is nou juist het FIOM voor.
    Ik raad je echt aan daar een afspraak te maken.

16. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Ga ik meteen even doen want hoe het er nu uitziet boek ik geen vooruitgang

17. Islah

Islah Niet meer actief

Volgens de geleerden mag het met deze termijn sowieso niet meer. Inderdaad alleen in een vroeg stadium en ik weet wel dat veel geleerden nog terughoudender zijn in redenen voor abortus. Velen staan het alleen toe wanneer het de gezondheid van een vrouw zal schaden. Of bv in een misbruik situatie.
    Vreemd dat een imam dat niet precies weet trouwens, daar is namelijk een bekende overlevering over... Vraag me af of het wel echt een imam was dan? Is hij aan een moskee verbonden?

18. Islah

Islah Niet meer actief

Hoezo inwrijven? Ik vind het juist wel goed om jou te wijzen op het feit dat een rechter jou helemaal niet kan dwingen tot abortus!

19. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Ja hij was aan een moskee verbonden

20. Appeltje22

Appeltje22 Niet meer actief

Dit snap ik niet helemaal?

Deel Deze Pagina