Ik heb aankomende donderdag mijn 1e echo met 8,5 week... Ik leef er al weken heen en had er helemaal zin in... Tot gisteren eigenlijk.... Mijn vriend helemaal blij dat de echo bijna is...en ik maar denken... Mijn blijheid is in angst overgeslagen.... Ik ben zo bang dat er niks zit, of er geen hartje is... Terwijl ik 6 mega positieve zwangerschapstesten gehad heb, kwaaltjes waar je u tegen zegt en geen bloedverlies heb.... Hoe kan ik de angst weer n blijheid omzetten? En is dit herkenbaar?
Ik had het ook hoor, ik was heeel bang dat er iets mis zou zijn. Had al eerder een miskraam gehad, dus vond het hartstikke eng. Het liefst wilde ik het gewoon overslaan. Maarja toen ik daar eenmaal lag was het eerste wat ze zei het hartje klopt en zag ik een prachtige echo. Toen vielen de zenuwen pas van mij af. Ik zou gewoon proberen er niet zoveel aan te denken ookal is dat heel moeilijk. Waarschijnlijk is alles gewoon goed, en zul je een hartstikke mooie echo en een kloppend hartje te zien krijgen! Die kans iss veeeeel groter dan dat het niet goed is.
Hej meis, dat hoort er volgens mij een beetje bij hoor. Ik had dat ook. Haalde me de meest erge scenario's in het hoofd. Denk dat de hormonen ook een groot aandeel hebben. Niet teveel neg. verhalen lezen op internet. Geniet lekker van de echo. Alles is vast goed.
Als je donderdag een mooie echo hebt gehad komt dat gevoel weer terug. En na 1week sloeg de twijfel weer toe tot aan de volgende echo. Het is gewoon allemaal spannend,succes donderdag!!
Heb hetzelfde hoor! Ik heb ook donderdag de echo. Dit keer heb ik een vroege echo omdat ik geen idee heb hoe lang ik al zwanger ben. Maar ben ook net als jij bang dat ik tegen een leeg scherm aan ga kijken. Terwijl mijn kwaaltjes gewoon duiden op een goede zwangerschap. Spannend he!
Thanx allemaal! Zeker spannend idd...ik weet ook dat de kans er meer is dat het goed is... Maar pfff.....had verwacht blij te zijn.... Nu heb ik het liefst inderdaad gewoon van laten we de donderdag maar overslaan... Maar zal vast goedkomen idd... En mamadaisy jij ook succes!!
Die spanning hoort er bij, wanneer alles straks goed blijkt, dan is er opluchting en ben je blij dat je de echo gehad hebt. Bij de 20 weken echo had ik het nog extremer dan bij een eerdere echo.