Ik pas niet in attracties Door overgewicht

Discussie in 'De lounge' gestart door Donja62, 16 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik ben ook fors, maar dat is voor mij niet de reden. Ik wil gewoon niet. Ik vind het eng en/of stom. En zou dus inderdaad lekker bij de tassen blijven ;)

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou er eerlijk over zijn, geen grapjes erover maken want jij vindt het zelf helemaal niet leuk; er dan om lachen voelt voor jezelf ook echt kwetsend... Ik zou ook geen smoesje verzinnen. Gewoon eerlijk zeggen dat je er echt van baalt, maar dat je er niet in kan.

3. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik zou het ook eerlijk zeggen. Maar wel van te voren en niet pas op het moment dat je aan wil sluiten in de rij want dat lijkt me voor dochter nog vervelender. Alvast heel veel plezier samen! Hoop dat jullie ondanks dat je niet overal in kan toch een leuke dag zullen hebben.

4. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Dit, want je vindt het niet grappig. Ik zou wellicht een andere aanpak doen, vraag de dames om hulp. Iedereen wil altijd helpen. Geef van tevoren aan dat je niet overal in kunt vanwege je gewicht en vraag of ze tijdens een ritje even wat aandacht aan je dochter kunnen geven, omdat je het vervelend voor je dochter vindt dat je niet overal in mee kunt.

5. Colour

Colour Bekend lid

5 feb 2013
    644
    173
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik snap je onzekerheid

Wat zou ik doen in jou geval ?

Ik zou gewoon in de attracties gaan waar jij zeker van weet dat je erin past, en de andere attracties waar het niet meer in lukt aan je man overlaten.

Veel plezier

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Mooi gezegd.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Hier hetzelfde. Je krijgt mij voor geen goud in die attracties.

8. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

1. Eerlijk zijn.
    2. Letten op de tassen.
    3. Kijken of je niet de enige bent die er niet in wilt en of die met jou in een dichtbij gelegen attractie wil.
    4. Geen zin in deze attractie.
    5. Te misselijk voor deze attractie.

Verder was het voor mij ooit een reden om 35 kilo te verliezen. Maar ik kan nu de knop helaas weer niet vinden. Dus ik snap wel dat jij het lastig vind. Maar geef de zoektocht niet op. Probeer bijv elke week een nieuwe te laten zijn. Makkelijk gezegd, ik weet het.

9. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Is het wel echt zinvol om hierover te liegen? Als je niet in attracties past ziet je gezelschap ook wel dat je overgewicht hebt. Dat kun je doodzwijgen, maar het maakt een situatie er niet gemakkelijker op. Je bent te dik, klaar. Dat is voor jou heel naar, maar voor een ander is het niet erg. Het is veel minder leuk olm tijd door te brengen met iemand die een nare persoonlijkheid heeft (ofwel: dik is echt niet zo'n issue).

10. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zul je zien dat je zo een pact sluit met een andere moeder die bijv nergens in durft (zo eentje zou ik zijn :D) en dan samen op de tassen passen bijvoorbeeld.
    Misschien valt het mee!
    En proberen of een andere moeder af en toe met je dochter ergens in gaat.

11. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ik was er destijds ook altijd eerlijk over en zei dan iets in de trant van 'oh nee, daar passen mijn billen niet tussen!'
    En dan was het voor iedereen ook wel klaar. Achteraf denk ik dat mensen zelf ook wel begrepen hoe het zat.

Inmiddels past het wel maar krijg je mij voor geen goud in bepaalde attracties. Tegenwoordig zeg ik iets als 'ga maar zonder mij, ik ben graag de moeder die bij de tassen blijft'

Ik zou me er in jouw geval niet met een grapje vanaf maken want daarmee geef je anderen misschien een soort 'vrijbrief' om ook grapjes te maken/mee te doen.

12. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.693
    3.130
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou het ook gewoon zeggen en vragen of mensen je dochter dan mee willen nemen. Ik zou dat best doen en ik denk heel veel dames hier wel.
    Enne, ik ga ook niet in hele steile achtbanen want dan krijg ik geen lucht. Mijn keel knijpt dicht en ik zit dus meer naar adem te happen dan ik plezier erin heb. Dus blijf ik ook achter met de tassen of de kindjes die niet willen. Prima toch ;)
    Maar dan zou ik het wel heel leuk vinden als iemand mijn kind dan meeneemt als mijn kind wel zou willen.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou er gewoon eerlijk over zijn en niet grapjes gaan maken die ten kosten van je eigen zelfbeeld gaan.
    Ik had een aantal jaren terug ook een ruime maat 48 maar pastte wel in de attracties maar was verre van comfortabel.
    Nu zat het probleem bij mij echt in mijn bovenbenen en niet op buik of taille maar lekker was anders.
    In de python ben ik destijds niet gegaan omdat ik die doodeng vond dus hoefde ik niets voor te verzinnen.
    Ik zou er eerlijk over zijn.
    Is er geen groeps app waarin je het evt kunt vertellen want kan me zeker voorstellen dat het lastig is om het zo te zeggen.

Succes en probeer er ook een beetje van te genieten.

14. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik zou vooraf aangeven dat je het jammer vindt dat je niet overal in kan en of er misschien moeders zijn die een keer met je dochter een ritje mee willen.

15. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Eerlijk zijn. En hoewel het niet leuk is, is het natuurlijk niet iets om zielig om te doen. Het is wat het is, tot je ervoor zorgt dat het niet meer zo is. Ik paste tot voorkort ook niet op de schommel in het speeltuintje hier om de hoek. M'n oudste heeft er niks aan gemist, volgens mij. Al is het natuurlijk wel fijner dat het met de jongste wel kan..

Je dochter is vast ook niet gek trouwens. Die zal het vast snappen en het niet verrassender vinden dan dat mensen onder een bepaalde lengte niet in een achtbaan mogen.

Oh en je hebt verder tegenover die anderen niets te verantwoorden. Ik zou het zelf ook heel mutsig vinden als ik over zoiets een bericht in een groepswhatsapp zou krijgen, zoals hierboven voorgesteld wordt. Als het aan de orde is zeg je: ik ga niet/ik doe het niet/ niks voor mij en verder klaar.

16. Islah

Islah Niet meer actief

Precies. Ik zou het proberen eerlijk te zeggen, maar er geen grapje over maken.

Het "grappige" is trouwens, dat mijn moeder vroeger in pretparken haar overgewicht juist als smoes gebruikte: in feite was ze vanwege haar hoogtevrees veel te bang voor de meeste attracties. Hoewel ze er best in pastte hoor, maar ergens eerlijk over zijn is voor veel mensen gewoon erg confronterend.

17. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb ook flink overgewicht, maar kon tot voor kort overal gewoon in hoor. (Daarmee bedoel ik, nu niet omdat ik zwanger ben en niet meer overal in mag) We hebben een Efteling abonnement.
    En mocht je ergens echt niet in kunnen of willen omdat je het niet comfortabel vind, denk ik dat een van de andere moeders misschien je dochter extra mee kan nemen ergens in toch? :)

18. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Mijn dochter ging trouwens een keer in een achtbaan waar ik echt niet in ga, en ze vond het een klein beetje eng, en heeft toen een vreemde mevrouw in de rij aangesproken en die ging naast haar zitten. Terwijl ik buiten bij de uitgang op haar wachtte. Vond ik wel stoer van haar :)

19. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Mijn grootste reden om veel te willen (en moet ook echt) afvallen....

Zo jammer dat mijn man alle leuke ritjes moet doen. En misschien kan het wel, maar ik zou het te genant vinden om het te proberen en het past niet... :(

Mijn streven is echt dat ik volgend jaar veel ritjes kan doen, ik hou namelijk wél van achtbanen en mijn man niet. Nu zijn de kinderen nog te klein voor echt wilde dingen maar ik vind het nu al balen dat ik veel dingen niet durf te proberen door mijn gewicht. Ik hoop echt dat ik de knop om krijg dit keer!

Ik zou het ook moeilijk vinden als je met andere moeders bent en het zelf gooien op dat je niet durft in dat soort attracties... of niet iemand anders mee wil gaan...

20. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Hier precies zo! Mijn dochter wordt bijna 4 en ik wil gewoon met haar in attracties, het probleem dat ik niet weet of het past maakt me echt verdrietig. Mijn doel is dus vanaf volgend jaar er in te passen zonder me zorgen te hoeven maken.

Voor ts inderdaad eerlijk zeggen dat je billen er niet in gaan passen..
    Zo heb ik het wel gedaan tegen mijn dochtertje en dichte familie.

Deel Deze Pagina