Eerlijk zijn maar je kan ook niet anders want wat zou je anders moeten zeggen en waarschijnlijk hebben de andere moeders het ook wel door Je hoeft er geen grapjes over te maken als je dat niet wil maar gewoon zeggen zoals het is Er zijn vast wel een aantal attracties waar je wel samen met je dochter in kan
Wat vervelend! Toen ik maat 52 had paste ik alleen niet in Joris in de Efteling, verder overal in in alle pretparken waar ik ben geweest. Nu ben ik slank en zie ik regelmatig forsere mensen zenuwachtig instappen omdat ze die zorg hebben maar het gaat zelden mis gelukkig!! Ik weet dat in toverland iig de motor achtbaan tricky is.. Waar ga je naartoe?
Ik zou eerlijk zijn. Denk als je gaat zeggen dat je niet lekker bent of wel op de tassen past, mensen gauw genoeg 1+1 hebben gedaan en snappen dat je er gewoon niet in durft omdat je bang bent dat het niet past.
Naar welk pretpark ga je? Probeer je van tevoren in te lezen in de mogelijkheden. Je kunt ook het park zelf bellen of mailen. Misschien kunnen zij een lijst geven met de dingen, die lastig zouden zijn. Of vraag het ergens specifiek. Er zijn altijd kenners te vinden. Als je het van tevoren weet, kun je ook al meteen reageren als de groep zegt: "Kom, we gaan in attractie X!" Lijkt me fijner dan als je er pas bij de attractie zelf achter komt, dat het niet gaat passen. Ik snap dat je niet wil dat je dochter ergens niet in kan vanwege jou. Vaak kan je wel met 1 volwassene en 2 kinderen ergens in. Dit kun je ook van tevoren navragen. Dan kun je misschien 1 moeder aanklampen en vragen of je dochter bij haar in het karretje erbij mag, omdat jij er niet in wil. Je kunt altijd achterwege laten waarom je er niet in wil. Als je een beetje een slimme moeder uitkiest, dan snapt ze het vanzelf en zal ze er ook niet naar vragen. Ik zou geen onwaarheden vertellen, zoals 'niet lekker zijn', want dan val je door de mand als je lekker aan een frietje of ijsje zit. Succes en veel plezier!
Zelf helaas meegemaakt dat ik in attractie zat en de gordel niet paste... Ik schaamde mij kapot! Achteraf bleek die gordel kapot te zijn en niemand mocht er verder nog in in dat ene stoeltje. Maar ben zelf ook redelijk dik en t was echt vreselijk. Kon wel janken. Tegenwoordig mag ik zelfs helemaal niet eens meer in een achtbaan vanwege mn rug dus dat heb ik dan als 'mazzeltje' waarom ik niet erin kan. Maar weet ook eigenlijk wel zeker dat ik er niet in pas in veel attracties helaas. Op de dag kan je bij de attractie zelf aangeven of je erin gaat of niet. Hier kreeg ik verder nooit echt specifiek de vraag waarom dan niet. Maar kreeg ik de vraag wel dan zei ik gewoon er geen zin in te hebben of iets in die zin. Zeggen dat ik er niet in pas zou ik niet over mn lippen heen krijgen gok ik. Succes! Hoop dat je ondanks dat je een super leuke dag zal hebben!