hallo dames, ik ben 2 maanden geleden bevallen van een prachtige zoon. Ik zit nog 5 kilo verwijderd van mijn gewicht voor de bevalling, maar dat lijkt wel allemaal op mijn buik te zitten; ik zie er uit alsof ik 5 maanden zwanger ben! Mijn broeken van voor de zwangerschap kan ik dus nog niet aan. Maar mijn positiebroeken zijn eigenlijk te ruim! Hoe doen andere dames dit? Ik heb geen tijd en geld om nu een heel nieuwe garderobe aan te schaffen. Ik ben wel heel hard bezig met buikspieroefeningen, maar het zal toch wel even duren voordat alles weer zo is als vroeger. Volgens mij heb ik op internet weleens iets gezien van een elastieken inzetstuk waarmee je je broeken wijder kunt maken.. maar ik kan het nu nergens meer vinden. Snapt iemand wat ik bedoel?
Hoi! Balen he, als je je eigen kleren nog niet aankunt! Er zijn idd van die inzetstukken, vraag het anders even op het zwanger-gedeelte, die zitten er middenin, hihi! IK weet ook niet precies waar je die kunt kopen. Vergeet ook niet dat je lijf gewoon verandert van vorm. Ook al ben je straks weer op je oude gewicht, wil dat niet zeggen dat je al je kleren weer aankunt. Het kan zijn dat je bekken breder is geworden (en blijft!) door de bevalling. Dat kan ik aan mijn lijf ook echt merken! Liefs!
Oh ja. Vreselijk die fase dat je oude kleren nog te strak zijn en positie kleren eigenlijk te ruim. Ik loste dit op door een wat lang vallende shirtjes te kopen (niet te duur) die dan over de sluiting van je broek vallen. Vervolgens je broek met een elastiekje tussen knoop en knoopgat vastzetten, niemand die het ziet!
Lastig is dat. Ik had mazzel dat ik al wat verschillende maten kleding had van het diëten daarvoor. Hier duurde het een maand of 9 dat ik weer helemaal op oude gewicht was en weer maat 36 pastte. Geduld hebben komt goed.
2 maanden na de bevalling past ik ook bij lange na nog niet in mijn oude broeken hoor. Ik heb uiteindelijk gewoon 1 nieuwe jeans verkocht waar ik dus zo ongeveer in woonde. Nu, 6 maanden na de bevalling, pas ik weer in een aantal oude broeken, maar nog niet in allemaal. Oh en jurkjes droeg ik ook wel toen ik mijn broeken nog niet paste.
Het heeft ook niet eens altijd met je gewicht te maken. Je heupen staan vaak ook wat breder dan voor de bevalling. Dat veert vaak wel iets terug, maar lang niet altijd. Bij een kennis was dat heel erg duidelijk, haar gewicht allang terug, maar 2 maten groter door haar heupen. Dan was na een maand of 4-5 pas weer wat terug. Maar nog zit ze bovenaan haar oude maat..
Ik draag op het moment bijna alleen maar jurkjes en rokken dat staat leuk en zit lekker! Ik heb gister toevallig nog een super leuk jurkje gekocht bij het Kruidvat! Was maar 8,95 dus voor het geld hoef je het niet te laten
Ik ben ook 2 maanden geleden bevallen en pas nog steeds nergens in. Ik was 25 kilo aangekomen en moet er nu nog 10 kwijt. Maar alles op z'n tijd. Ik heb laatst 2 nieuwe broeken gekocht en een leuk lang shirt daar kan ik wel even mee vooruit. Ook had ik nog 2 broeken die me voor de zwangerschap te groot waren en nu dus wel passen. Het enige waar ik van baal is dat ik mijn shirts nog niet aan kan, die kruipen allemaal omhoog door mijn flubberbuik.
ik pas ook nog niet in mijn oude kleding ik ben 3 maanden geleden bevallen en ook hier lijkt alles nog op mijn buik te zitten. ik moet nog 6 a 7 kg kwijt (was er 23kg aangekomen )
Zo'n elastieken inzetstuk kun je oa bij bellyfashion punt nl krijgen (daar heb ik ze tenminste een tijdje terug gezien). Succes!!
Ah joh.. mijn dochter is 6,5 mnd en heb nog mijn positiebroeken aan... Heb al mijn oude kleding weggegeven. Pas ik noooooit meer in. (maat 34) Was 35 kg aangekomen en de laatste 10 blijven maar hangen.... Mijn buik is nog zo huge dat ik dagelijks de vraag krijg of ik weer zwanger ben...
Heeel herkenbaar hoor. Ook hier loop ik nog vaak in positikleding rond. Gelukkig heb ik nog een aantal kledingstukken die me eerst te groot waren maar me nu passen. Ik hoop ook dat het niet te lang duurt voor ik weer een hoop normale kleding pas maar ik moet eerst nog een boel kilo's kwijt.
nou gelukkig dat ik niet de enige ben! Ik had voor de zwangerschap al mt 44/46 en als daar nu nog 2 maten bijkomen ga je echt zo'n kritieke grens over qua winkels waar je nog leuke dingen kunt vinden Inderdaad heeft bellyfashion het inzetstuk! bedankt voor de tip, ik ga meteen bestellen, scheelt uiteindelijk een hoop geld en frustraties denk ik