Bijkomen tijdens borstvoeding?!

Discussion in 'Na de bevalling' started by 1979kik, Oct 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1979kik

1979kik Bekend lid

Aug 2, 2009
    612
    1
    18
    medewerker personeelsdienst
    België
    Hallo,
    7.5weken geleden beviel ik van men allerliefste dochter.
    Ik was 14 kg bijgekomen,woog 84kg.uit het ziekenhuis 76.5kg. Tot op heden verloor ik geen gram,deze morgen was er zelfs2kg bij!
    Iedere blaast maar dat ze kilo's verliezen bij bv,ik niet dus!
    Ik houd wel nog steeds veel vocht op,dat merk ik aan mijn vingers.de gynecoloog zegt dat men lichaam dat vocht ophoudt voor de bv...
    Ik eet wel wat meer boterhammen en af en toe een koek maar het is nu niet dat ik hele dagen loop te snoepen.ook alcohol is zeer beperkt gezien de bv.
    Help wie had/heeft dit nog? En bij wie begonnen de kilo's eraf te gaan na het stoppen met bv?
    Ging deze week kijken voor kleren voor babyborrel en heb naar mij gevoel heel de winkel aangehad...ofwel te klein ofwel stond ik er veel te dik mee....heb echt schrik de kilo's niet meer kwijt te raken.oja,sinds deze week doe ik elke dag een half uur oef...zonder effect op gewicht dus...
    Groetjes

2. Alita

Alita Niet meer actief

ja het is niet zo dat iedere vrouw afvalt van bv helaas.....mischien moet je erbij gaan bewegen?

3. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Pas met een half jaar was ik weer op mijn oude gewicht. Hierbij at ik gewoon (dus geen dieet). Meid heb geduld!!!!

4. Alita

Alita Niet meer actief

ik pas na 1 jaar heb wel iedere dag op de step gestaan enz...;)

5. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

ik ben nu 10maanden verder en ben nog steeds op hetzelfde gewicht als direct na de bevalling :( helaas hier ook niks kwijt en nog altijd 10kg teveel :$

succes :p:p

6. 1979kik

1979kik Bekend lid

Aug 2, 2009
    612
    1
    18
    medewerker personeelsdienst
    België
    Niet echt bemoedigende reacties moet ik zeggen :(,heb wel meer zin in tips en een steuntje,moet ik zeggen.:$

7. mroos

mroos Niet meer actief

Ik ken een vrouw die bij al haar 4 kinderen juist aankwam door de borstvoeding en die wanneer zij stopte(altijd na een jaar) pas afviel.. Er is dus wel hoop;)

Ik ben trouwens 21 kilo aangekomen en moet nu na 10 maanden nog 3/4 kilo eraf, terwijl mijn beste vriendin een week geleden bevallen is en nog maar 2 kilo hoeft.. Helaas gaat het bij iedereen verschillend.

8. Trees

Trees Niet meer actief

Ik ben pas sinds twee weken echt aan het afvallen! Er is dus nog hoop ;).

Ik ben niet op dieet, maar eet wel geheel suikervrij (dus ook geen kant en klare pakjes, sausjes etc.). In veel meer producten dan ik had verwacht zit suiker en voor mij werkt het erg goed. Ik moest wel even 'afkicken' de eerste dagen.

9. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Ik ben zeker wel afgevallen door de BV, maar... dat begon pas een maand of 4 na de bevalling (toen vlogen de kilo's er echt af en zat ik binnen no time onder mijn begingewicht zelfs).
    Nog even geduld dus ;)

10. Alita

Alita Niet meer actief

meid je bent net bevallen......bv geven is nu niet echt een afvallingsmethode helaas....
    Snap je wel hoor ik vindt het ook *** dat ik nu dikker ben maar weet wel dat ik er iets aan ga doen waardoor ik afval...alleen van de bv ga ik niet uit dat ik afval snappie?

Maar ik hoor ook wel eens dat vrouwen last hebben van de schildklier?

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

toen ik uit het ziekenhuis kwam woog ik 74 kilo, dat is alweer 21 maanden geleden, ik heb 5 mnd borstvoeding gegeven en geen kilo kwijtgeraakt.
    inmiddels weeg ik 71 kilo, nog 3 meer dan voor de zwangerschap.

12. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    Hier ook juist aangekomen, terwijl ik borstvoeding geef.

Voor de zwangerschap was ik 52kilo (ben al heel mijn leven slank geweest, 49kilo en die 52kilo was dus al op mijn toppunt qua gewicht maar ik vond het wel mooi staan.)

Maar tijdens de zwangerschap ben ik dus 20 kilo aangekomen. In de eerste 2 weken na mijn bevalling verloor ik meteen 14kilo!! Ik was blij en dacht dat het zo door zou gaan. Maar de laatste 6 kilo's bleven maar plakken en nu ik mij een paar dagen geleden weer woog zag ik dat ik juist 1 kilo bij ben gekomen!

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik een behoorlijke trek heb sinds ik bv geef. Ik snoep nog best veel. Ik wil de kilo's kwijt, maar aan de andere kant moet ik nog over de drempel om ook de wil te hebben om te blijven afvallen. (ik bedoel suikers laten staan en gezonder te eten). Ik vind het moeilijk om het vol te houden, terwijl ik al heel mijn leven heb gesnoept zonder dat je het zag aan mijn kilootjes.:(

13. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Bij mij ging het pas met een half jaar eraf. En zat met zeven maanden weer op het gewicht van voor de zwangerschap. Ik geef trouwens nog steeds BV en was in totaal 16kg aangekomen tijdens de zwangerschap.

Heb van meerdere vrouwen gehoord dat ze pas na de BV afvallen. Door de BV-hormonen kun je wat extra vetreserves houden. ;)

14. mroos

mroos Niet meer actief

Dat gaat echt over..
    Ik was ook altijd slank en kon alles eten wat ik wilde. Als ik 'normaal' at viel ik af, dat deed ik dus ook nooit, ik at veel. Maar sinds ik zwanger was vlogen de kilo's eraan(21 kilo), na een maand was ik 15 kilo kwijt, maar de overige 6 bleven eraan en dan moest ik ook moeite doen om af te vallen.
    Maar sinds ongeveer anderhalve maand/2 maanden kan ik weer alles eten wat ik wil zonder dat ik aankom, ik ben zelfs alweer 3 kilo afgevallen en hoef er dus ook nog maar drie.

Het is echt zo dat je lichaam kan veranderen door een zwangerschap, maar in de meeste gevallen verandert het ook wel weer terug, alleen moet je het ontzwangeren dus echt de tijd geven!

15. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    ben nu pas aan het afvallen, en dat had ik bij mijn eerste ook. Het is net of je lichaam eerst de reserves nog aanhoud en pas bij wat langer voeden vliegt het eraf

16. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    fjieuw ben blij dat ik dit lees. Inderdaad als ik normaal at viel ik ook al af. Dus met snoepen en gewoon goed eten bleef ik altijd op dezelfde lijn qua gewicht. Ik hoop dat mijn lichaam ook terug zal veranderen. :)

17. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik geef al 13,5 maand BV en ik val niet af. Kom ook niet bij, trouwens, maar dat afvallen...dat gebeurt mij dus ook niet. En ik eet niet meer ofzo..

Share This Page