ik plak hem achter het behang !!!!!

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by ruby28, Dec 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    3,609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    :$ik word echt gek van rayan...

hij is al vanaf vanmorgen 9 uur neeeeee aan het roepen op alles.
    als zijn broers de tv of iets van zijn speelgoed aanraken word hij helemaal gek en begint te schreeuwen.

pfffff mijn energie is helemaal op

2. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Heb je nog een rol extra, dan kunnen jou mannetje en mijn meisje gezellig saampjes achter het behang:D

3. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    3,609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    hoort dit bij de leeftijd ofzo?

bij die oudste twee kan ik me niet herrinderen dat ze zo erg waren.

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    ja ken je de uitdrukking niet? "ik ben 2 en ik zeg nee" ?
    Die is daar op gebaseert en uiteraard is de ene dreumes erger dan de andere in die fase, dus kan best dat je mazzel hebt gehda met je oudere kids ;)
    Sterkte

5. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    3,609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ja ken de uitdrukking wel...

maar in deze terrorvorm :(

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    yeps herkenbaar! Te erg gewoon :(

7. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,800
    113
    Vandaag had ik ook een puber in huis.

Alles wat ik zei werd beantwoord met het tegenovergestelde en dan flink brutaal kijken.

Wat heb je gedaan vandaag? : NIKS
    Wat heb je een lieve knuffel Isabella: NEE is geen lieve knuffel
    Kom je eten? NEE ik wil niet eten.
    Wat een leuk liedje is dit: NEE is niet een leuk liedje, is een stom liedje

Enkele zinnetjes uit onze dag.

Isabella zit ook vaak even op de gang. :D

8. s1980

s1980 Fanatiek lid

Aug 24, 2006
    1,213
    0
    0
    heb er nog eentje voor achter het bekende behand ze is 2,5 jaar en standaard antwoord is momenteel NEE

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Owww...mijn peuter kan zo'n tic hebben op de dag.... maar gelukkig nooit een hele dag of zelfs maar dagdeel.
    Kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit na zo'n dagje zeg...pfffff
    De aanhouder wint he...

10. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Ja, het is echt de leeftijd. En de 1 is daar erger in dan de ander. Ligt echt aan het karakter en temperament van je kindje. Mijn zoon had het ook veel minder erg, des te harder komt het aan als je 2e wel zo doet, dan verwacht je het namelijk helemaal niet meer..En ja, die uitdrukking "ik ben twee en zeg nee" is echt een goeie. Voor heb ik er ook alvast 1 voor je; "ik ben drie en wil ut nie!!"..Dus voorlopig kun je je lol nog wel even op;)

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Whahahaha...die laatste zin is ook geweldig!
    Onthoud ik! *hoop ik*

12. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Hihi hier ook vaak..
    Ik ga dan (waarschijnlijk heel fout) zelf wel het tegenovergestelde doen. Dus als ik zeg 'kom, we doen de jas aan, gaan we in de auto naar opa' zegt ze 'NEEEE!' (kan ook niet normaal, nee dat moet vooral op harde toon gezegd worden;)) dan zeg ik 'nou, dan ga ik alleen naar opa.. doei!'
    Dan weet ze niet hoe gauw ze dr jas aan moet trekken:D
    Of als ze niet wil eten gaan wij gewoon wel eten en schenken geen aandacht aan haar, komt ze uiteindelijk vanzelf wel. En anders niet..
    Maar soms.. oeoeooe..! Ze doen het vooral als je haast hebt ofzo he? Die kleine terrorpeuters doen het er gewoon om, ik weet het zeker!

13. randi

randi Niet meer actief

pffff zoooo bekend, tia heeft dit vooral als ik haar pamper moet verversen. dat is gewoon een hele strijd met roepen, tieren, slaan. kan niet wachten totdat ze zindelijk is

14. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Ja Maja, zo doe ik het ook hoor. Soms wil ze de auto ook gewoon niet uit (grrrrrr). Nou dan toch lekker niet, blijf maar zitten. Doe ik de deur dicht en loop weg. Noooouuuu, dan gilt ze moord en brand. Dan loop ik terug en vraag waarom ze nou huilt, want "je wilde toch blijven zitten" Maar nee, ze wil toch met mamma mee;) Meestal is ze dan toch wel een beetje geschrokken en daarna wel lekker meegaand. Tot het volgende akkefietje zich weer aanmeld:D

Met eten heb ik ook een goeie ontdekt. Als ze weigert te eten, dan haal ik haar uit haar stoel en zet haar op de bank. En dan met de woorden, "als je niet wil eten prima, maar dan mag je ook niet bij ons aan tafel zitten". En vervolgens gaan wij heel gezellig verder eten. Nou, dan is het ook brullen, want dan wil madame ineens wel eten (tja, als peuter buitenspel gezet worden is natuurlijk een ramp). Meestal komt ze dan huilent naar de tafel gerent, want ze wil wèl eten. Dan zet ik haar nog een keer terug op de bank met de woorden; "neehoor, wegwezen...je wilde niet eten, dus hier blijven zitten"...Oooh dat vind ze zo erg. Dan na een minuutje ofzo loop ik naar haar toe en vraag of ze nog wil eten en dat ze nog 1 kans krijgt. Nou en eten dat ze dan doet:D

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier ook zo'n ontaarde moeder die gewoon: doooooeeeei zegt, en wegloopt.
    Komt kabouter altijd achter me aan :D
    Met eten zetten wij ook de negeermodus erop...dan na een tijdje gaat ie uit zichzelf eten.
    We geven hem zeg maar geen machtsmiddelen omdat we er eigenlijk nooit op in gaan.
    Wil hij niet, dan niet. Dan is dat spelletje echt niet leuk.
    Kan niet beloven dat dit over een paar maand nog werkt natuurlijk, maar voor nu werkt het prima.

16. Dottie

Dottie Bekend lid

Mar 8, 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    iemand ook zo'n goeie tip voor de douche??? Dag 1 is hij al aan het vragen om in de douche te mogen iedere keer als ik zijn pamper wissel. Dag 2 schreeuwt hij moord en brand als hij in de douche moet. Je zou denken dat ik hem levend probeer te koken of zo...

Al die andere dingen, héél herkenbaar :D En negeren werkt ook hier het beste. Maar hoe negeer je een kind dat niet in de douche wil :(

Oh en geen ja-nee vragen stellen wilt ook wel eens helpen hier. ipv Wil je een peer, zeg ik Mama geeft je zo meteen een lekkere peer. Op het tweede heb ik véél meer kans dat hij me antwoord met een schattig "ok" :D

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou, als Ruben niet wil douchen / badderen... dan gaat ie toch (ben echt ontaard!).
    Wij stellen ook zo min mogelijk vragen, we delen het vaak mee. Nou is Ruben tot nu toe helemaal nog niet echt moeilijk hoor, we proberen die situaties uit voorzorg te voorkomen :D

18. Dottie

Dottie Bekend lid

Mar 8, 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Die van mij gaat dan ook hoe dan ook de douche in. Ik denk dan altijd dat we hem een trauma voor het leven aandoen ;) Maar ja, ingaan op die grillen dat doen we echt niet!
    Levi is eigenlijk ook een makkelijk kind. Maar als hij dan eens moeilijk doet dan valt het extra hard op :$

19. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113

Hihi, ik ben samen met jou ontaard hoor:D. Ik ben ook echt van de no nonsens. Dat geld voor douchen, tandenpoetsten, luiers verwisselen etc. Gewoon luisteren en anders wordt ik hèèl boos..Poeh, als ik soms hoor hoe sommige moeders aan het worstelen zijn om een luier te verwisselen.....Dan maar even aanpakken en daaropvolgend brullen, liggen ze tenminste wel stil. En de volgende keer laten ze het wel (let wel, ik mep niet hoor, maar spreek ze wel even boos toe en meestal pak ik daarbij het bovenarmpje vast). Ik ga zèker geen alternavieven bieden in zo'n geval (zoals bijvoorbeeld staand een luier verwisselen)...

20. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Mijn oudste (2,5 jaar) zit in de stom fase...
    Stomme mama, papa, opa, oma, broertje... eigenlijk alles is stom als hij zijn zin niet krijgt.
    En als ik eens heel streng voor hem ben roept hij hard: Dat mag jij niet doen stomme mama, want ik ben ziek! Heb zeer been...!

:D

Share This Page