Koud op zijn slaapkemer...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Minyaweth, 16 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hallo mede-mama's,

Hebben jullie de verwarming aan op de slaapkamer(s) van jullie kindjes?
    Het is hier op de slaapkamers érg koud (enkel glas) nu het vriest.
    Vigo is nu al twee keer wakker geworden 's nachts omdat hij het zo koud heeft. Heb vanacht maar even de verwarming open gedraaid op zijn kamertje, en toen sliep hij lekker door ;)
    Ik weet dat het beter en gezonder is om de verwarming niet aan te doen, maar hij word wakker omdat hij het echt koud heeft (kruipt onder zijn dekens vandaan)

Een slaapzak wil ik liever niet meer gebruiken.
    Hebben jullie misschien tips?

Gr. Minya

2. Esthers

Esthers Bekend lid

7 jul 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Ik heb hier ook de verwarming gewoon aanstaan hoor echt niet hoog gewoon lekker aangenaam.Mijn kind hoeft echt gen kou te lijden.Ik zou het ook op mijn eigen slaapkamer doen als ik wakker zou worden van de kou!

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hier staat ook de verwarming een heel klein beetje open. Anders is het echt veel te koud. Zolang de temp niet boven de 18 graden komt, zie ik er geen gevaar in. Zonder verwarming is het snel 14 graden.

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    hier ook koud op Esmee haar slaapkamertje.
    overdag heb ik de verwarming aanstaan tot dat het 18 graden is, als ik hem uit laat is het al snel 13/14 graden.
    snachts heeft ze een dikke fleece pyjama aan en ze ligt zo ie zo onder een dik dekbed , ze kruipt er ook wel is onder vandaan en word dan wakker omdat ze het koud heeft, ik leg haar terug en stop haar in en ze slaapt zo weer verder.

misschien voor vigo een slaapzak met lange mouwtjes een idee en misschien voor dat hij naar bed gaat een kruik in bed leggen zodat het bedje lekker is voor verwarmt??

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hier staat de verwarming ook een klein beetje open, nu is het steeds 18 graden op zijn kamer dus een prima temperatuur. "s nachts zet ik de thermosstaat op 17 maar dan slaat de verwarming nog wel aan af en toe en zodoende blijft het 18 graden op de kamer van mijn zoon.

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Een fleece pyamam! Goh... dat ik daar niet zelf aan denk... ;)
    Dat kunnen we inderdaad wel eens proberen ja!
    Ik heb geen flauw idee hoe warm (of in dit geval koud) het is op zijn kamertje eigenlijk... maar ik krijg meteen de bibbers als ik zijn kamer binnenkom.
    Gebruiken jullie een thermometen o.i.d. om de temperatuur te meten in de kamer(s) van de kind(eren)? Zo ja, welke thermometer en waar kan ik die kopen?

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik heb een thermometer op mijn babyfoon. Maar als je de therometer van het badje gewoon in de kamer legt, krijg je ook wel een idee hoe koud het is....

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Thermometer van het badje is spoorloos verdwenen... Hahaha.
    Had hem in het begin op zijn kamertje liggen, maar ik kreeg het idee dat die niks deed (stond altijd op dezelfde temperatuur ongeacht welke plek hij lag in het huis)

9. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Hier staat de verwarming een klein stukje open op de kamers van de jongens. Zodanig dat t niet te warm is maar gewoon aangenaam. Helemaal bij Milan op zn kamer hou ik t in de gaten want daar staat overdag de wind op en nu die zo koud is merk je het meteen in zn kamer, ijzig was t daar van de week. Dus lekker die knop een stukje om zodat het lekker was voor m.

10. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik lees de temp. af van de babyfoon. Neem aan dat die wel de goede temp. aangeeft ;)

11. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Hier staat de verwarming aan, overdag warmt het op en snachts staat ie uit. Overdag zet ik zn raam open zodat er frisse lucht is en dan warmt het savonds beetje op. Echt warm is het niet wel aangenaam.

12. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik heb nooit geen verwarming aan op de slaapkamers. Niet op die van mezelf en niet op die van mijn zoontje.
    Laatst logeerden we bij mijn ouders en daar is het echt koud
    boven, mijn vader had de verwarming aangezet maar ik heb deze meteen weer uitgedraaid. Ik vind het niet nodig op de slaapkamer. Ik merk ook dat hij als het koud is wel onder de dekens blijft liggen terwijl hij dat als het warmer is niet doet.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Wakker worden van de kou is ook niet fijn.

Hier heb ik de kachel uit 's nachts maar hij slaat wel aan zodra het kouder dan 15 graden wordt.

Verder heb ik oor Isabella een dekbed en er een extra deken/sprei overheen.

14. augustus

augustus Niet meer actief

Ik heb helaas geen verwarming in Rosalie haar kamer.
    Ik laat overdag als we weg zijn de kachel aan staan en de deur open zodat de ergste kou eruit is. Ze slaapt met een slaapzak (niet heel dik), pyama en dekbed. Als ik 's nachts ga plassen kijk ik nog even bij haar of ze nog goed onder de deken ligt.

Deel Deze Pagina