Hij wil absoluut geen handschoenen aan

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door 40plusmama, 15 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

#1 40plusmama, 15 dec 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 dec 2009
    Arghhhhhhhhh, ik ben (bijna) 2 en ik zeg 'nee' :(

Hij wil dus zijn wanten niet aan maar heeft wel steeds ijsklompjes en zegt dan mama auwwwwwwwww.

Hoe zorg ik dat eigenwijsje ze aan doet? Of geeft het niet dat hij koude handen heeft?

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier ook gehad, heb ze op een gegven moment gewoon in de woonkamer gelegt, en toen trok het zijn aandacht ineens, hij wilde ze ineens aan (duurde ruim een week hoor)
    Vanmorgen wilde hij absoluut zijn handschoenen aan hahaah

3. 40plusmama

Heey, das een goeie.

Stom dat ik daar niet zelf op ben gekomen want zo hebben we het ook met zijn muts gedaan :D

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou gewoon uitleggen dat hij handschoenen aan moet omdat hij anders koude handen krijgt. En als hij ze dan uit doet of niet aan wil en zegt dat zijn handen pijn doen, dat dat komt doordat hij zijn handschoenen niet aan wil. Dan valt hier het kwartje best snel.
    Maar toevallig keek Eva net een serie op tv waarbij de kindjes handschoenen en een muts op hadden en die trok ik Eva toen ook net aan, ze vond het super interessant dat ze hetzelfde aan had als die kindjes :)

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Hier wil hij het ook niet.
    Hij vindt het lekker om zijn handen in zijn zakken te steken, maar dat is voor nu wel erg koud.
    Ga het ook eens in t vizier leggen;)

6. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Hier wil hij het eigenlijk ook niet, maar het moet gewoon van mama.. Niet echt onder dwang eigenlijk, maar we moesten weg met de fiets en ik zei inderdaad zoals snoopy al zei dat hij ze aanmoest want dat zijn handjes anders pijn gingen doen. En toen zei hij nee en ik zei dat het echt moest want dat afgevoren handjes niet lekker speelt. En toen heb ik ze gewoon aangedaan en af en toe tijdens het fietsen gevraagd van heb jij ook zo'n lekker warme handjes. Mama heeft ook al zo'n lekker warme handjes. Ging eigenlijk heel makkelijk, had ik niet verwacht.

7. 40plusmama

Ik heb het hem uitgelegd maar dan nog wil hij niet. Hij heeft dan inderdaad koude handen

8. randi

randi Niet meer actief

hier is dat met de muts, ze trekken ze steeds weer af al zet ik ze 100x op, heb het al op allerlei manieren geprobeerd maar wil niet lukken hier

9. 40plusmama

Met de muts had Luuk ook maar die heb ik in huis gelegd en hij liep er steeds mee op. Nu wil hij hem wel op en graag ook :D

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb er hier een spelletje van gemaakt. Hij heeft wantjes met een los duimpje. En dan gaan we happen.
    Dan pakt hij mijn neus/haar "hap,hap" en dan heeft hij de grootste lol. En vergeet daarna het drama om die wantjes wel.

11. Esthers

Esthers Bekend lid

7 jul 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Ik kan je deze link geven zij verkoopt handschoenen die ze niet uit kunnen krijgen!!
    Je kan ze in elke kleur laten maken die je zelf wilt!
    Wantjes | Kleine klantjes

12. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ik laat haar zien dat mama ook handschoenen aan doet en klap in mn handen, meestal lukt het dan wel. toen het nog niet zo koud was, wilde ze dr handen in de zakken doen. maar ja ze zag onderweg steeds dingen die ze wilde aanwijzen en dan vergeet ze de handen weer in de zakken te doen. ik bleef maar herhalen, sophie: handen in de zakken schat.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Erg leuk. :)

14. missgwen

missgwen Bekend lid

23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    hier wil mijn zoon ze ook niet af doen,
    het ene moment lukt het mij wel, doormiddel van uitleggen etc
    en het andere moment lukt het mij niet.
    vandaag gingen we schaatsen, want de ijsbaan ging open
    meneer wou weer geen handschoenen aan.
    wat ik ook probeerde, en het was steenkoud buiten.
    op den duur was meneer om, dat hij ze wel aan wou doen, want het was echt steenkoud voor hem

15. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    haha hier ook zo'n eigenwijs ding!
    Ze wil ze niet aan, maar wel krijssen als de handen koud zijn. Handschoentjes vind ze interessanter maar ook die laat ze niet aan, muts is ook een drama.

Leuke link, maar denk dat dat hier alleen maar frustratie opwekt. als ze iets niet uitkrijgt dan word ze heeeeeeeeel boos

leuke leeftijd hoor 2 :D

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    En mama's handschoenen? Wil hij die wel aan? Staat een beetje vreemd, maar misschien wel interessant genoeg om aan te houden op de fiets.

Mirre vindt haar handschoenen gelukkig gewoon heel mooi :D (misschien is dat ook een tip: zelf heule mooie laten uitkiezen in de winkel)

Deel Deze Pagina