Heel vaak hoor ik dat vrouwen die zwanger zijn veel moeten plassen. Ik heb juist het tegenovergestelde. Ik plas niet vaak en dan ook nog eens weinig. En dit terwijl ik genoeg drink. Mijn lijstje van vandaag: - 500 ml jus d'orange (appelsientje met vruchtvlees) - 750 ml water met een beetje siroop - 500 ml water - 250 ml rooibosthee Bij elkaar 2 liter drinken en ik ben vandaag (binnen 12 uur) maar 5 keer naar het toilet geweest. Bij het plassen was er (heel) weinig urine. Ik heb voor de rest nergens last van. Geen vervelend gevoel bij het plassen, geen aandrang om te gaan, ook niet het gevoel niet uitgeplast te zijn, mijn bloeddruk is normaal en ik heb geen buikpijn. Toch maak ik me nu een beetje zorgen. Hoe komt het nu dat ik zo weinig en niet vaak hoef te plassen? Waar blijft al dat vocht? Groetjes shampoo
Hey... Geen idee waar het vocht blijft hoor.... Je houdt het niet duidelijk vast.... Je zou kunnen kijken of je ineens veel aankomt? Zweet je misschien meer....? Over dat meer plassen dat is voornamelijk aan het begin van je zwangerschap en aan t einde.... dus in de weken waar je "nu zit".... is het niet zo duidelijk hoor... Verder heeft de ligging van je kleintje er ook wel mee te maken... dus het kan wel verschillen.... Niet iedereen is gelijk... en je hoeft dus ook niet van alle "klachtjes" last te krijgen hoor..! xxmona
Vaak plas je wel meer dan je denkt, hoor... (misschien moet je er eens een litermaat aan wagen? ) Ik heb vaak dat ik juist 's avonds en 's nachts dat ik vaker moet plassen, ongeacht wat ik drink op een dag... Of misschien transpireer je veel? Is je urine wel helder? Bij een blaasontsteking hoef je niet perse pijnklachten te hebben. Als je je erge zorgen maakt kun je even contact opnemen met je vk of je huisarts...
ik drink ook veel. heb veel dorst vooral s'avonds. dan is anderhalve liter niks. ook s'nachts veel dorst. overdag hoef ik ook niet overdreven veel te plassen. s'nachts des te meer helaas
ik drink ook best veel, en plas ook niet zoveel. maar s'nachts is het vaak wel meer of als ik net op ben. ik heb ook al een potje urine ingeleverd bij de huisarts en heb geen blaasontsteking gelukkig. dus ik ben er ook bekend mee. als ik jou was zou ik voor de zekerheid laten testen op een blaasontsteking. verder niet te druk om maken.
Nou hier ook zo,soms drink ik super veel en plas ik ook weinig,maar de dag erna dan plas ik weer heel veel,heel vaag soms, maar zou niet weten hoe het komt
ik heb nog wel een tip voor je, als je moet gaan ga dan ook. want anders krijg je juist een blaasontsteking.
Ik vind dat niet echt veel drinken en ik vind 5x binnen 12 uur naar 't toilet niet echt weinig. Niet alles wat je drinkt, plas je ook uit he, dat zal wat wezen! Probeer maar eens een liter water per uur te drinken, dan zal je zien dat je moet lopen hoor! Van koffie, chocolademelk en bijv. sap met vruchtvlees hoef je niet zoveel te plassen.
Van koffie juist wel, want caffeine werkt vochtafdrijvend... Zeggen ze hè? Maar als je zoals ik een echte koffileut bent werkt dat volgens mij ook niet meer zo...
Ja klopt wel, ik was ook een koffieleut, maar bij mij werkt dat ook niet meer zo. Als ik 2 kopjes koffie op heb, hoef ik niet meteen naar de wc, maar als ik daarentegen aan een fles water ga hangen, zo! Ze zeggen trouwens dat sap met kunstmatige zoetstoffen vocht vasthoudt.
O, Trouwens.... GEEN vochtafdrijvende middelen gaan gebruiken hoor.... ook niet homeopatisch of iets.... Hier schijnt de placenta echt een OPDONDER van te krijgen....!