Hoe combineren jullie het ziek zijn met werk?

Discussion in 'Zwangerschap' started by lindaentessa, Dec 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lindaentessa

Oct 14, 2008
    33
    0
    0
    administratief
    Tilburg
    Hallo,

Ik ben al ruim een week goed ziek van de zwangerschap, kotsmisselijk, doodmoe en vind bijna alles extreem stinken waardoor ik nog misselijker wordt en depri. Ik werk maar 2 dagen in de week (omdat ik al een dochtertje heb), maar ik kan het nu even niet opbrengen hoor!
    Op mijn werk zijn ze erg begripvol, maar ik heb gezegd dat ik volgende week weer kom werken, maar ik zie er als een berg tegenop.
    Ik doe al een week niks meer in het huishouden, laat staan werken, pfff!
    Dit is niks voor mij, want normaal ben ik echt een poetsdoos en is het elke dag netjes in huis, maar nu interreseerd het me even niets? Mijn vriend helpt me veel, maar die heeft ook een fulltime baan, dus die kan niet ook nog eens heel het huishouden doen! Ik kom echt nergens toe, bleh!
    Hoe doen jullie dat?

Groetjes, Linda

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik heb de boel de boel gelaten tot ik me weer wat beter begon te voelen, ik ben gelukkig maar 3 weken echt beroerd geweest, dus dan is de schade te overzien.

3. sinada

sinada Niet meer actief

ziek is ziek als je het niet red kun je daar niks aan doen

4. avana1986

avana1986 Lid

Sep 10, 2007
    86
    0
    0
    Ik ben ook misselijk en moe geweest..
    alleen ik hou niet van toegeven, dus ik heb alles gedaan wat ik normaal ook zou doen.. alleen heeeeeel wat eerder naar me bedje toe...

maar iedereen moet dit voor zich weten.. als jij denkt dat het nog even beter is om niet te werken dan moet je daar naar luisteren..

5. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Heb je niet een lieve moeder, schoonmoeder, broer,zus, vriendin, tante, die je zou kunnen helpen met het huishouden? Als ik mij niet goed voel, kan ik zo mijn moeder of zusje bellen en die komt dan bijvoorbeeld afstoffen, stofzuigen of de toiletten even doen!
    Vragen kan altijd! Ik zou wel op jezelf gaan letten, als je je niet lekker voelt, moet je daar gewoon aan toegeven anders voel je je zelf echt niet prettig! Je zwangerschap is om van te genieten!

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    In week 6 werd ik misselijk, en vanaf week 11 ging ik op vakantie. Tijdens mijn vakantie ging de misselijkheid over. Ik heb er dus 'maar' 5 weken last van gehad, en in die weken sleepte ik mezelf met de moed der wanhoop naar mijn werk, en als het heel erg was meldde ik mezelf ziek. Ik had ook van die homeopathische pilletjes tegen misselijkheid, die hielpen ook wel wat.

Later in je zwangerschap krijg je helaas weer andere klachten waardoor het werken zwaar is, maar tegen die tijd wordt er vaak meer rekening met je gehouden en worden je klachten serieuzer genomen, door je baas en collega's. Sterkte!

7. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Ik ging gewoon kostmisselijk en doodmoe werken, was well;icht midner productief, maar leidde ook weer af...ging dan heel vroeg naar bed. Zorg idd dat iemand anders inspringt in het huishouden, hoef je dat niet te doen.....

8. Niet meer actief

Ik zou haast zeggen: "kijk wie het zegt" maar toch....
    Probeer wat extra hulp in te schakelen die je bijstaan in het huishouden als het nu ech tniet gaat.

Ik ben ook een doos wat dat aangaat, doe liever alles zelf en mijn vriend zet me met regelmaat op de plaats... gewoon omdat je veel van je lichaam vergt nu.

Maar goed, doe wat goed voelt en van een beetje stof op de kast is nog niemand ziek geworden.
    Soms moet je gewoon prioriteiten stellen :)

Ik wens je veel beterschap, dat je snel mag opknappen!
    liefs

Share This Page