Ik kom net bij de verloskundige weg en die zei dat ik een hoge bloeddruk heb en die over een maand toch wel lager moet zijn. Ben nu 14 weken zwanger en een bloeddruk vamn 137/89 Moet ik me nu zorgen maken? En kun je hier zelf wat aan doen? groetjes Tanja
Er wordt meestal een grens van 140/90 gehanteerd, dus je zit er nog net binnen. Al vind ik je bloeddruk wel hoog, maar het is een momentopname. Misschien heb je een wittejassenbloeddruk, als de bloeddruk gemeten wordt dan stijgt je bloeddruk. Ik hoop dat je bloeddruk snel zal dalen. Sterkte!
Hoi, Er wordt inderdaad vooral gekeken naar de onderdruk, deze is het belangrijkst. Mijn onderdruk schommelt steeds tussen 75 en 90. Mijn arts vindt 90 echt te hoog en moet dat ook rust houden. Hij gaf aan dat als hij nog maar een fractie hoger wordt dat ik dan wordt doorgestuurd naar het ziekenhuis. Nu was mijn bovendruk deze week 175. Dat is dus ook veel te hoog, maar hij zei zolang je onderdruk oke is (was toen 80) is het goed. Hij wilde wel een extra bloeddrukmeting voor een week later.
Hoi, Ik wil toch ook nog even reageren, mijn laatste 2 wk van mijn zwangerschap had ik een te hoge bloeddruk 140/90 ik ben toen doorgestuurd naar de gyn in het zhuis en moest meteen blijven drie dagen later ben ik vanwege mijn te hoge bloeddruk ingeleid en 1 dg later bevallen, omdat de hoge bloeddruk de toevoer van de baby belemmert.
Heb vandaag zelf maar een bloeddrukmeter aangeschaft. Prima bloeddruk hoor117/75 Dus komt toch waarschijnlijk dat ik onbewust gespannen ben als ik naar de verloskundige moet. Gister was het ook nog maar de 2e keer. Ben nu toch wat meer opgelucht pffffff