wel of niet VK bellen bij 35.2 wkn hogebloeddruk/uitdroging

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door liefzonnetje, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Hallo lieve vk's hier!

Ondertussen ben ik ruim 35 weken zwanger, vanaf 24 weken kamp ik met wisselende hoge bloeddruk en 3 weken geleden was ik uitgedroogd omdat ik nog steeds overgeef en weinig kan eten en drinken en 1,5kilo was afgevallen. (bloeduitslagen waren wel goed, CTG ook en omdat bloeddruk na rust weer tot 130/90 gedaald was, mocht ik weer terug naar de VK van de gyn)
    Afgelopen vrijdag was ik bij de VK en was mijn bloeddruk 120/80 (normaal voordat ik zwanger was en in begin van zwangerschap 100/60) en had ik eindelijk geen eiwitten in mijn urine.
    Echter vanaf maandag ben ik weer zo misselijk dat ik erg weinig kan drinken en weinig eten (eet 2 a 3 boterhammen per dag, wat fruit en een heel klein beetje avond eten, gisteren alleen s avonds maar een coup a soep, ik drink nu ongeveer 1 a 1,5 liter) plassen doe ik ook weinig.
    Nu heb ik komende maandag weer een afspraak bij de VK, maar ik weet niet of het verstandig is om toch eerder contact op te nemen..
    Ohja ben niet meer afgevallen, houd nu alleen wel vocht vast sinds zaterdag 1 kilo erbij. (in totaal nu 9 kilo aangekomen)

Wat denken jullie... ik wil geen zeur zijn.....
    kindje voel ik overigens wel regelmatig.

alvast mijn hartelijke dank voor jullie reactie!

Liefzonnetje

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Liefzonnetje, misschien heb je ondertussen al wel gebeld, want ik zou dat zeker doen hoor. NIemand zal je een zeur vinen, want er is niets zo belangrijk als een zwangere die zich niet goed voelt. en zeker als je al een beetje loopt te rommelen met je bloeddruk en het overgeven. We checken alles liever driedubbel als een keer te weinig.
    Het is goed dat je je kindje zo goed voelt, dat wil zeggen dat die het nog wel naar zijn zin heeft en dat is belangrijk.
    Als je je nu nog niet lekker voelt, bel maar gewoon op hoor. Wellicht is het niet iets voor een controle voor de gyn, maar zij kan je misschien wel gerichte tips geven en/of gerust stellen.

Groetjes Brigitte

3. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Brigitte,
    Dank je voor je antwoord. Nee ik heb nog niet gebeld. Donderdag en vrijdag leek het een beetje beter te gaan, alhoewel het plassen nog steeds slecht ging.
    Helaas vandaag weer een slechte dag. Maar goed, maandag heb ik een afspraak dus 1 dagje kan ik nog wel wachten toch? Plas nu zo;n 3 keer per dag een klein beetje en s nachts meestal 2 keer een klein beetje. Drinken lukt aardig, in ieder geval 1,5 liter
    De baby is nog steeds druk en dat stelt me echt gerust.
    Mocht het morgen echt slecht gaan, dan bel ik.

groeten en nogmaals bedankt!
    liefzonnetje

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Lijkt me een goed plannetje, als je maar echt belt als je je morgen niet lekker voelt, ook al heb je de dag erop een afspraak. Beterschap en inderdaad goed blijven drinken.

Groetjes Brigitte

5. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Hoi Brigitte,

Even een update.... zondag en maandag ging het een stuk beter (niet meer gespuugd enzo) wel weinig eten, maar alles binnen gehouden.
    Gisteren controle gehad en plots is mijn bloeddruk gedaald! :)
    Mijn vk zei dat het misschien een blaasontsteking zou kunnen zijn waardoor ik niet goed kan plassen... en dus eventueel naar de huisarts kon om urine te laten controleren... maar ze zei ook dat het de weeen zou kunnen opwekken.
    Dus we wachten af.... maar natuurlijk als het erger wordt ga ik langs de huisarts. Liever heb ik dat de weeen komen (vanaf maandag mag het...) want ben door veel reserves heen en heb het wel gehad met de misselijkheid en spugen... sowieso gaan ze me niet langer laten lopen dan 40 wkn

Dank je wel voor je reacties op mijn berichtje, ik vind het echt super dat jullie dit tussendoor tijdens jullie diensten nog doen! Geweldig!

dankbare groetjes!

6. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Heel veel succes met de laatste loodjes! Nog even volhouden en dan een lekker kindje in je armen!
    Maar op tijd aan de bel hangen als er iets is dat je niet vertrouwd he.

groetjes Brigitte

7. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    ha Brigitte,

Helaas was het allemaal gisteren toch weer niet goed en met spoed naar het ziekenhuis gestuurd. CTG en echo waren gelukkig wel goed, dus de baby heeft het nog naar zijn/haar zin en dat is toch het belangrijkste!
    Nu definitief overgenomen door de gyn.... maar gelukkig ben ik de 37 wkn al gepasseerd dus dat scheelt in ieder geval al wat.... Ze houden me goed in de gaten, moet 2 keer per week op controle komen en idd direct bellen bij veranderingen...
    Dank je voor je reacties!

liefzonnetje

Deel Deze Pagina