Hallo iedereen, Ik ben nieuw hier. Ik ben sinds enkele minuten op de site aan 't lezen om een paar antwoorden te vinden op vragen die door mijn hoofd schieten. Ik heb nu de derde miskraam achter de rug; waarschijnlijk al de vierde want van de eerste wist ik niet eens dat het dat was toen was ik nog 21 jaar nu 29. Ik ben nooit verdergeraakt dan 6 weken. Bij deze laatste zwangerschap heb ik utrogestan gekregen maar het heeft niet veel uitgehaald want sinds een paar dagen heb ik geen zwangerschapssymptomen meer en verlies ik lichtroos tot rood bloed. Volgende maandag heb ik mijn afspraak bij de gynecoloog. Ik ga dan direct vragen voor een curettage en aandringen om onderzocht te worden omdat het weinig nut heeft om telkens dezelfde dramatische gevolgen te ondergaan. Het is evident dat het aan mij ligt want de 2 eerste miskramen heb ik bij mijn ex gehad, dus ik ga er vanuit dat het aan mij ligt. Heeft iemand hier ervaringen mee, alle hulp is welkom. Ik snap ook niet goed waarom ik niet verder geraak dan die 6 weken. Misschien dat mijn metabolisme niet meer aankan ofzo? Thanx Naar boven
Allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen met dit grote verlies. Het rare is dat er niet altijd een oorzaak hoeft te zijn. Soms kan je nog zo gezond zijn en het toch gebeuren. Ik heb precie het zelfde gevoel wat jij heb nu alleen is het bij ons dat ons kleintje net of nauwlijks de 7 weken haalt. Groot gelijk dat je onderzoeken wilt. Ik hoop dat de bloeding die je hebt achteraf gewoon een gesprongen adertje is. Ik duim nog even voor je meis. dikke knuffel van Mimi
Dankjewel Mimi voor jouw antwoord. Ik wens je ook veel succes en sterkte voor jouw zwangerschap. Het is een kwestie van volharden denk ik; Ik ken iemand die 4 miskramen heeft gehad (in de jaren 70 wel) en nu heeft ze 7 kinderen: 6 zoons en 1 dochter. Het is een kwestie van volharding. Trouwens er blijft nog altijd ivf etc over als het niet op de natuurlijke wijze lukt. Hadden we 50 jaar terug geleefd dan hadden we al deze keuzes niet dus GELUKKIG dat ik in de 21 ste eeuw leef. Alleen is mijn echtgenoot hier radicaal tegen dus ik ga voorlopig gewoon zo verder proberen. Als het zo niet lukt dan ga ik beginnen te zeuren voor ivf. Het bloeden is bij mij gestopt vandaag. Ik heb nog steken aan mijn linkerkant en mijn buik is nog opgezwollen. Maar het voelt niet meer aan als een zwangerschap. Het is misschien gewoon een dood vruchtje dat mijn lichaam nog niet afgestoten heeft; Morgen moet ik naar de gyne en dan weet ik meer. Doei
Hey, ik kan je helaas geen antwoord geven op je vragen maar ik wil je zeggen dat ik écht hoop dat alles toch nog in orde is met je boeleke... Als het niet zo is, wens ik je ontzettend veel sterkte toe en vind ik ook dat je gynae moet beginnen uit te zoeken wat er mis loopt. Lieve groetjes, Elke
Heel veel sterkte vandaag meis. Ik hoop nog steeds dat het gewoon een bloeding was en dat alles er verder gewoon nog goed uitziet. kus Mimi