Ontzettend trots ben ik op ons meisje "snel" of niet. Mn meisje doet al maanden zo niet half jaar haar laarzen aan en aan de goede voeten (heel soms verkeerd ). Maar nu deed ze haar sneakertjes helemaal zelf aan op t kdv. Die dan wel aan de verkeerde voetjes maar ach he. Nu zei de leidster dat dat snel is. Is dat zo ? Ze is 20,5 mnd. Ik heb niet echt verlijkingsmateriaal in mijn omgeving en van de kindjes die ouder zijn herinner ik me alleen dat ze met mijn schoenen aan de wandel gingen
Mijn jongste doet het wel maar ik denk dat hij dat voornamelijk afkijkt van zijn broer en zus. Die andere twee deden dat volgens mij pas toen ze ruim 2 waren.
Mijn middelste deed het ook heel snel. Maar goed die heeft een oudere broer en dat maakt wel verschil merk ik
Ja hier geen oudere broer/zus maar wel kdv. Ik denk wel dat ze mede daardoor wat snwller is. Ze kan als ze t geduld heeft dr zelf ook uitkleden. En redelijk aankleden (mouwen blijven een probleem). ik stimuleer t ook niet eens ofzo. Dus t zal wel van t kdv moeten dan toch ?
Onze dochter doet dat nog niet en is bijna 23mnd. Ze krijgt wel haar schoenen uit en kan zich enigszins uitkleden maar ze is vaak te ongeduldig en dan wordt ze nijdig en gaat ze gillen
Mijn zoon probeert het wel maar dat gaat nog voor geen meter Geen idee wat de gemiddelde leeftijd is dat ze dat gaan doen.
Eveline dat gillen is zooo herkenbaar ! Nou uit de reacties lijkt t toch niet zo snel peetje met proberen leer je he
Er is toch ook een site waar je ongeveer de ontwikkeling kan zien ? Ben benieuwd vanaf wanneer ze ong op de driewieler kunnen fietsen
Mijn dochter is de oudste (en enige tot nu toe) en gaat niet naar een kdv. Ze kan haar laarsjes aantrekken, goede voet is wel toeval. Schoenen en sokken lukt nog niet. Uittrekken daarentegen wel; jas, sokken, schoenen, broek krijgt ze zelf uit. Ik denk dat ze daar ook wel redelijk vlot mee is..
Ons zoontje is 18 maand en doet ook al zelf zijn laarsjes aan. Enig kind en gaat niet naar een kinderdagverblijf oid.. ik dacht dat het normaal was voor deze leeftijd? Heb ook geen vergelijkingsmateriaal natuurlijk. Sokjes probeert ie ook steeds maar dat lukt vaak nog niet zo goed.
Maar laarsjes zijn ook niet zo heel moeilijk natuurlijk. Het is knap dat ze het kunnen maar bijzonder of snel niet haha. Sokjes kan ze ook al een hele langetijd aan doen. Denk sinds ze 14 mnd is.
Hier doet ie eigenlijk nog niks van dat alles, hooguit een poging maar leidt nog nergens toe ...bedenk me net wel dat ie met een maand of 14 regelmatig z'n armen uit z'n shirt haalde maar dat was een fase